Glow Gelenggang Dapat Membantu Melegakan Gatal-gatal Kulit

Glow Gelenggang Dapat Membantu Melegakan Gatal-gatal Kulit | Alergik kerana makan makanan hasil laut. Hilang satu nikmat yang Allah bagi pada kita. Bila makan je mula lah gatal sana sini. Ujian Allah bagi pada kita. Kalau nak tahu, orang dulu-dulu bila terkena gatal-gatal macam ni, panau, kurap dan seangkatannya diorang guna daun gelenggang untuk ubati gatal-gatal tau. Haa daun gelenggang? Ye betul daun gelenggang. Orang sekarang tak ramai yang tahu pasal daun ni, bila gatal-gatal je terpaksa guna ubat yang doktor bagi. Kat mana pulak nak cari daun gelenggang ni? Huhu tak payah pening fikir mana nak cari daun ni sebabnya dah ada orang yang komersialkan daun ni untuk dijadikan produk. Ok sangatlah tu kan tak payahlah kita bersusah payah nak cari daun gelenggang ni. Hanya guna Glow Gelenggang Dapat Membantu Melegakan Gatal-gatal Kulit.

Glow Gelenggang Dapat Membantu Melegakan Gatal-gatal Kulit

Glow Gelenggang, gatal-gatal kulit
Glow Gelenggang Dapat Membantu Melegakan Gatal-gatal Kulit

Sebelum tu, kinah nak cerita sikit khasiat daun gelenggang ni. Gelenggang ataupun nama saintfiknya ialah Cassia Alata atau Senna Alata mempunyai nilai perubatan yang penting dalam merawat penyakit kulit oleh kulat dan ianya telah lama digunakan oleh sejak berabad lamanya. Mengandungi bahan baik seperti 'anthraquinones' dan crysophanic yang berkesan sebagai perencat kulat kulit, serangan hama, penyakit bakteria dan mikrob. Gelenggang juga dikenali sebagai penawar untuk hilangkan gatal-gatal kulit yang disebabkan oleh masalah kulit seperti eczema, psoriasis, panau, kurap, bisul, kudis buta, kayap, badang ruam dan masalah kulit lain.

Glow Gelenggang, gatal kulit
Glow Gelenggang Dapat Membantu Melegakan Gatal-gatal Kulit

Kali ni kinah nak perkenalkan dengan semua satu produk khusus untuk kulit iaitu Glow Gelenggang, merupakan produk herba organik yang dapat membantu melegakan gatal-gatal kulit yang disebabkan oleh resdung, dan penyakit berkaitan kulit seperti gatal kulit, eczema, psoriasis, bisul, panau, kudis buta dan kurap tanpa sebarang steroid dan lebih selamat. Formula terkini Glow Gelenggang berasaskan ramuan istimewa untuk menyahkan gatal-gatal kulit yang dihadapi dengan mudah iaitu habbatus sauda, minyak argan, minyak zaiton, susu kambing, crystal menthol.
  • Habbatus Sauda (Black Seed Oil) - untuk mengurangkan radang dan sembuhkan luka luaran
  • Minyak Argan (Argan Oil) - supaya kulit halus dan licin, mudah menyerap dalam kulit
  • Minyak Zaitun ( Olive Oil) - sebagai pelembap yang tahan lama pada kulit
  • Susu Kambing (Goat Milk) - untuk mencerah kulit, melembut, melembap, mencegah kulit kasar, kering dan kusam
  • Crystal Menthol - untuk menyejukkan kulit, tidak panas
SIAPA YANG BOLEH GUNA GLOW GELENGGANG
  • Lelaki dan perempuan 
  • Kanak-kanak
  • Orang Dewasa 
  • Warga Emas
  • Wanita Hamil

Glow Gelenggang terdapat 2 item
Sabun Glow Gelenggang
Sabun Herba Organik  (50gm)

Sabun herba ni bertekstur scrub (lulur). Rasanya lebih segar dan sejuk je. Korang tak payah potong ye sabun ni sebab sabun ni tidak mudah cair, tidak putih dan tidak lembik. Janganlah risau ye. Tapi satu je kinah nak ingatkan janganlah sesekali korang rendam sabun ni dalam air ye. Simpannya ditempat yang kering. Manakala minyak herba pula, simpan pada suhu bilik dan elakkan simpan di tempat yang panas serta terkena matahari untuk mengelakkan khasiatnya kurang.

Minyak Herba Glow Gelenggang
Minyak Herba Organik (30 ml)

PENGALAMAN KINAH GUNA GLOW GELENGGANG

Selama kinah guna set Glow Gelenggang ni, kinah berpuas hati sangat. Kinah ni boleh dikategorikan dengan kulit sensitif. Bila berpeluh je confirm akan mula gatal-gatal. Alhamdulillah kinah dah jumpa penawar gatal-gatal ni. Satu lagi bila guna sabun herba di muka jerawat pun kecut tau. Baunya pun wangi sangat rasa macam nak makan hihi. Memang tak rugi lah korang ada set ni. Banyak membantu tau dan minyak herba pulak kinah sapu pada Thahirah bila dia terkena gigit nyamuk. Memang lepas sapu minyak herba tu dia dah tak garu-garu lagi dah. Korang cubalah

HARGA SABUN HERBA
1 unit Sabun Herba Organik RM 47 
2 unit Sabun Herba Organik RM 70 (jimat RM24)
 4 unit Sabun Herba Organik RM 140 +FREE 1 unit sabun herba bernilai RM47 (jimat RM95) 

MINYAK HERBA 
1 unit Minyak Herba Organik RM 47 
2 unit Minyak Herba Organik RM 70 (jimat RM24) 

SET GLOW GELENGGANG 
Set (mengandungi sabun & minyak herba) 1 set RM 70 (jimat RM24) 2 set RM 140 +FREE 1 unit sabun herba bernilai RM47 (jimat RM95) 
 **Setiap pembelian akan menerima FREE gift dari Glow Gelenggang 

Kepada pembaca yang berminat untuk memiliki Glow Gelenggang ni, korang boleh guna kod ni

UNTUK MAKLUMAT LANJUT
WEBSITE
www.glowgelenggang.com
FACEBOOK PAGE:
https://www.facebook.com/glowgelenggang/
WHATSAPP
014-5445951

Post a Comment

5 Comments

  1. pernah dulu daun gelenggang ni gilis then sapu sebab muka penuh panau hahaha kecik2 dulu belemoih. tepeklaaa penuh muka mujur ilang.. skarang ada sabun xyah jenuh2 pikir nak gilis ke tumbuk.. beli je sabun. memang elok untuk kulit..

    ReplyDelete
  2. Salam sis, salam selasa lama ibu tak blog walking. Demam seminggu. haha

    Skincare baru ya kinah, semoga selamat dipakai

    ReplyDelete
  3. Produk baru ye ni. Menarik packaging nya.

    ReplyDelete
  4. Klu kat kampung boleh jumpa daun gelenggang. Kat bandar kena cari produk berasaskan daun gelenggang je la... Daun ni memang bagus untuk orang ada ekzema, campak.. kurangkan gatal

    ReplyDelete