Harga Baru Tambah Nilai Selepas Dikenakan SST

Harga Baru Tambah Nilai Selepas Dikenakan SST |Assalamualaikum dan selamat malam keada semua. Maaflah baru sempat menjengah blog hari ni. Hari ni 1 September bulan baru, dan pada masa pada hari ni sistem cukai SST dilaksanakan. Macam mana dengan tempat korang? Harga barang mahal tak? Kalau tempat kinah ni tak pasti lagi. Esok baru nak pergi beli barang.

Harga Baru Tambah Nilai Selepas Dikenakan SST

Semua orang tengah sibuk membincangkan hal SST ni. Kinah pun tak terkecuali. Apa yang kinah nak ceritakan di sini mengenai harga baru tambah nilai selepas SST dilaksanakan. Ada yang dah tahu, dan ada yang tak tahu lagi. Di facebook, dah ramai yang post akan hal ni. Kata mereka apabila mereka top up RM50.00 tapi hanya dapat sebanyak RM47.17 sahaja. Baki selebihnya adalah cukai. Hmm bagi kinah sebenarnya agak terasa juga dengan perubahan ni. Masa GST dilaksanakan dulu kita dikenakan cas sebanyak 6% iaitu kita perlu bayar RM0.60 je tapi yang ni ditolak siap-siap. 

Harapnya, kerajaan baru ni dapat selesaikan masalah ni. Bukan harga tambah nilai sahaja tapi barang-barang lain juga.

9 comments:

  1. Mudah2an SST tidak terlalu membebankan pengguna.

    ReplyDelete
  2. Topup banyak2 dapat sikit jelah.. sobs sobs

    ReplyDelete
  3. Aduhaii..bertabahlah kita semua ye.

    ReplyDelete
  4. huwaa..tabah la..#malaysiamemilih

    ReplyDelete
  5. sha ada topup tapi tak perasan ada tolak ke tak

    ReplyDelete
  6. tak faham lagi sst ni.. harap2 tak lah membebankan kita

    ReplyDelete
  7. huhu..blm topup lg..tp mnteri ckp akan refund balik kan..sbb topup xdikenakan sst

    ReplyDelete
  8. Tapi mcm tak tolak je kan? hee ika tak perasan pulak.

    ReplyDelete