Showing posts with label Review. Show all posts
Showing posts with label Review. Show all posts

Friday, 7 May 2021

,

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga | Jika dahulu kemana saja kita pergi, tak kisah la pergi ke shopping mall, pasar malam, ke pasar pagi kita main redah je. Tak payah nak bawak ke hulu ke hilir set penjagaan kebersihan, nak pakai topeng muka bagai. Tapi kini, situasi dah berubah sejak berlakunya wabak pandemik Covid-19 yang melanda negara kita pada tahun lepas. Set penjagaan kebersihan adalah benda wajib yang perlu ada di dalam beg tangan kita selain topeng muka.

Tak dinafikan, sejak pandemik Covid-19 melanda dunia terdapat pelbagai pilihan jenama produk penjagaan kebersihan di luar sana sampai kinah sendiri pening nak pilih yang mana sesuai dengan kondisi keluarga kinah yang masing-masing mempunyai masalah kulit yang sensitif dari apaknya sampailah ke anaknya yang kecik tu. Ampa jangan kecam kulit kami ngada-ngada na.

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga 

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga
Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga 

Sampai la kinah terjumpa dengan satu jenama ni. Bila baca kandungannya, sesuai sangat aih dengan kami sekeluarga. Jadi, kinah terus memilih set penjagaan kebersihan Eastlands untuk kegunaan harian bagi kami sekeluarga.



Set Penjagaan Kebersihan Eastlands

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga
Buat pengetahuan semua, set penjagaan kebersihan jenama Eastlands merangkumi antibacterial handwash, hand sanitizer, wet tissue, dan sanitizer spray. Paling menarik, kesemua item ni adalah pembersih pertama di Malaysia yang mengandungi hyaluronic acid dan juga Golden Barley. Gabungan kedua-dua kandungan ini dapat membantu memelihara dan merawat kulit kita secara semulajadi.

Selain itu, penjagaan kebersihan jenama Eastlands ini mengandungi ekstrak kacang soya, teh hijau, kacang lilin serta asid hyaluronic yang dapat membantu meningkatkan kelembapan kulit kita dan secara tak langsung dapat melindungi diri kita daripada kuman yang merbahaya. Oh ye, produk ni tidak diuji ke atas haiwan dan ianya semestinya mesra alam. So, korang yang tengah mencari produk penjagaan kebersihan yang sesuai dan selamat digunakan untuk kegunaan seisi keluarga, pilihlah Eastlands.

Bila pilih satu set penjagaan kebersihan seperti ni, baru rasa yakin nak bawak anak-anak keluar



Soy & Ryle Flour Antibacterial Hand Wash

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga

Bagi korang yang ada masalah kulit sensitif tu, dan tengah mencari hand wash yang sesuai, apa kata korang pilih soy & rye flour antibacterial handwash ni. Semestinya ianya sesuai digunakan untuk kegunaan harian. Kinah tau, ada sesetengah pencuci akan menjadikan kulit kita semakin kering, tapi dengan hand wash eastlands ni tidak. Malah membantu melembapkan kulit kita lagi ada la.

Pembersih tangan Soy & Rye Flour ini telah diformulasi dengan kompleks vitamin B yang telah diesktrak melalui Fermentasi Lactobacillus yang dapat meningkatkan kesihatan kulit dengan memperbaiki kulit, anti alergi serta melembapkan kulit. Ianya telah diuji secara dermatologi dan dapat membantu menghapuskan 99.9% bakteria.


Hyaluronic Acid & Golden Barley Antibacterial Hand Wash

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga

Eastlands adalah jenama yang pertama di Malaysia memperkenalkan pencuci tangan yang mengandungi hyaluronic acid dan Golden Barley. Dengan gabungan kedua-dua bahan ini dapat menghidup dan menghidratkan kembali kulit kita sambil memberi perlindungan yang optimum terhadap kuman.

Telah diuji secara dermatologi, dan dapat membantu membunuh 99.9% bakteria.


Green Tea With Jojoba Beads Gel Sanitizer

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga

Dalam banyak jenama sanitizer yang kinah dah pakai, kinah paling suka gel sanitizer green tea with jojoba beads ni. Wangi betul, gel sanitizer ni. Mengandungi teh hijau dan jojoba beads yang telah diformulasikan secara botani. Seperti dengan produk eastlands yang lain, gel sanitizer ini juga telah diuji secara dermatologi. 

Bagi mereka yang mempunyai kulit sensitif pun boleh menggunakan gel sanitizer eastlands ini. Selain itu, ianya turut membantu mengurangkan tanda penuaan dan kerengsaan pada kulit disamping menjadi pelembap semulajadi dan secara tak langsung dapat menghalang pembentukan bakteria dan bahan pencemar lain di permukaan kulit. Selain itu, Oh ye, gel sanitizer ini turut mengandungi 75% alkohol Denat yang dapat membantu memusnahkan kuman di tangan kita dengan lebih cepat. 


Eastlands Gel Hand Sanitizer New Look

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga

Gel hand sanitizer keluaran eastlands ni dah menjadi benda wajib yang perlu ada di dalam beg tangan ni. Setiap kali kita pergi ke pasar raya atau pun ke pasar, benda ni la yang kita cari. Botolnya yang comel, dan teksturnya yang tidak melekit, menjadikan gel sanitizer mudah di bawa kemana saja.

Mengandungi 70% alkohol denaturasi yang dapat membantu membunuh 99.9% bakteria serta mengandungi campuran semulajadi vitamin A dan E yang dapat membantu melembapkan kulit kita.


Sanitizing Spray Enhanced With Natural  Vitamin B & Candelnut Extract

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga

Disebabkan wabak pandemik yang semakin membimbangkan pada ketika ini, membeli belah secara dalam talian adalah jalan penyelesaian bagi mengurangkan risiko jangkitan pada diri kita dan keluarga. Oleh itu, sanitizing spray sangatlah penting di saat ini yang mana, apabila setiap kali barang yang kita pesan sampai, kita perlu sanitizer terlebih dahulu. Jadi, sanitizing spray dari eastlands adalah pilihan kinah.

Korang nak spray kat diri sendiri pun boleh, atau nak spray pada barang pun boleh. Terpulang.

Diformulasi pengeringan yang cepat dan dipercayai dapat membunuh 99.9% bakteria. Seperti biasa, mana-mana produk dari eastlands ni mempunyai  campuran semulajadi vitamin B dan E yang dikatakan dapat membantu melembapkan kulit dan baunya pun wangi.


Aloe Barbadendis Leaf Juice - Enriched Sanitizing Wipes With Up To 75% Alcohol Content

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga

Selain hand sanitizer, penggunaan wet tissue juga adalah penting terutama di saat kecemasan. Jadi, kinah lebih memilih jenama Eastlands kerana tisu basah ini telah disuntik dengan Aloe Barbadensis Leaf Juice dan mengandungi 75% Ethyl alkohol yang halal serta dapat membantu mengurangkan bakteria pada permukaan kulit yang boleh menyebabkan penyakit. Apa yang penting, ianya bebas paraben dan telah diuji secara dermatologi.

Sekarang, korang boleh nampak mengapa kinah lebih memilih produk penjagaan kebersihan Eastlands kan. Kesemua produk Eastlands adalah buatan Malaysia yang bebas paraben, telah diuji secara dermatologi dan segala ujian tidak dijalankan ke atas haiwan. Kinah sendiri dah cuba kesemua rangkaian produk eastlands ni. 

Korang yang nak dapatkan segala produk eastlands ni, boleh dapatkannya di Watsons atau lebih mudah, korang boleh dapatkannya secara dalam talian seperti Shopee dan Lazada.

Untuk maklumat lebih lanjut, korang boleh layari

Website : Eastlands
Facebook : EastlandsMY
Instagram : @eastlandsmalaysia









Friday, 23 April 2021

,

Sakit Pinggang, Lutut Semakin Berkurangan Selepas Guna GarciPro | Masalah sakit di bahagian punggung, pinggang, betis dan pelipat lutut seringkali membelenggu diri ni terutama di malam hari dan pada musim hujan. Kinah sendiri pun tak pasti apa punca kinah kerap sangat sakit dibahagian tersebut. Mungkin disebabkan kinah pernah jatuh tangga beberapa kali semasa di sekolah dulu disebabkan ada kawan tolak dari belakang dan tergelincir disebabkan licin.


Lagipun masa tu, kinah tak pernah buat sebarang pemeriksaan pun sebab fikir "ala jatuh biasa je", padahal jatuh terduduk kot. Masa jatuh tu ada jugak kinah bagitau pada mak, cuma mak pesan lebih berhati-hati sebab kesannya di kemudian hari. Nampaknya apa yang mak bagitau tu ada betulnya sebabnya kinah dah mula terasa kesan sampingan dari jatuh dulu.



Sakit Menjadi Serius Semasa Mengandung Anak Ke Dua

Sakit yang kinah alami menjadi semakin serius semasa kinah mengandungkan anak yang kedua pada tahun lepas. Pada masa tu, Allah saja yang tahu bagaimana peritnya sakit tu. Boleh dikatakan hampir setiap malam kinah susah nak tidur lena, lipat lama sikit je kaki mula la sakit, asal sejuk je memang mendapat la. Sampai satu tahap, kinah menangis sebab sakit sangat. Nak telan ubat tahan sakit, tengah mengandung pulak pada masa tu. 

Tak boleh makan ubat, kinah mintak suami tolong urut pada tempat yang sakit tu, Ya Allah, rasa macam kena toreh dengan pisau sakitnya terutama pada bahagian tepi paha dan pelipat lutut tu. Kinah ingat lepas habis berpantang, semuanya akan ok. Hmm mimpi je la.



Aktiviti Harian Terganggu

Disebabkan selalu sangat sakit di bahagian pinggang, pelipat lutut, dan beberapa bahagian sendi, walaupun dah bersalin banyak aktiviti harian kinah terganggu. Solat pun kena duduk, sebab setiap kali nak rukuk dan duduk tahiyat, perit betul rasanya. Nak pergi ke kedai berhantu yang viral tu pun kena fikir dua tiga kali sebab kena turun naik tangga (hanya sesetengah kedai saja la yang ada). Kekadang tu rasa malu pulak dengan keadaan diri sendiri ni dah macam orang berusia sakitnya.

Pelbagai cara kinah cuba untuk kurangkan sakit, terutama dibahagian pelipat lutut ni, dari sapu minyak angin brand X sampai la berurut tetapi keadaan masih tetap sama. Kalau berkurangan pun cuma sekejap je, kemudian sakit tu akan datang balik. Nak pergi buat pemeriksaan memang tak larat la, sebab appoinment anak yang kedua ni pun masih banyak lagi. Sehinggalah satu hari kinah diperkenalkan dengan gel Garci.Pro oleh kawan kinah yang tahu dengan masalah kinah ni.

Sakit Pinggang, Lutut Semakin Berkurangan Selepas Guna GarciPro

Pada mulanya kinah tak berapa nak percaya yang Garci.Pro ni dapat membantu mengurangkan sakit punggung pinggang, pelipat lutut yang kinah alami ni. Bukannya apa, takut kecewa dan keputusannya sama macam brand lain tapi disebabkan begitu banyak testimoni yang kinah baca dan rekomen daripada kawan, excited pulak nak cuba. Mana la tahu, boleh kurangkan rasa sakit ni. Senang la sikit bila nak solat tarawih nanti.



Selepas Beberapa Hari Guna Gel Garci.Pro

Sakit Pinggang, Lutut Semakin Berkurangan Selepas Guna GarciPro

Selepas kinah sapu gel Garci.Pro dibahagian yang selalu sakit terutama di bahagian pelipat lutut, nampak perubahan dari hari ke hari. Kalau dulu, berdiri lama sikit je, memang lepas tu akan rasa sakit, tapi sejak guna Garci.Pro, dah tak terasa sakit sangat. Setiap kali sebelum nak tidur, kinah akan sapu dulu Garci.Pro dibahagian yang bermasalah, sedapnya rasa berangin dan tidur pun lena je. Sakit dibahagian pinggang dan ke bawah pun semakin berkurangan dah.



Gel Garci.Pro

Dari tadi kinah cerita pasal Garci.Pro, tentu korang nak tahu sangat apa tu Garci.Pro kan. Garci.Pro ialah sejenis gel urutan berasasaskan minyak kayu putih yang dapat membantu proses rawatan rasa kebas dan sakit sendi dari 100% bahan semulajadi dan apa yang penting ianya mempunyai kelulusan daripada KKM (NOT210104156K). Kalau korang nak tahu, gel Garci.Pro ni mudah meresap ke dalam kulit kerana ianya dihasilkan menggunakan teknologi nano. 



Kebaikan dan Manfaat Garci.Pro

Sakit Pinggang, Lutut Semakin Berkurangan Selepas Guna GarciPro

  1. Membantu proses rawatan kebas pada anggota badan kita
  2. Membantu melancarkan proses peredaran darah dan merawat saluran darah tersumbat
  3. Membantu melegakan kekejangan otot
  4. Membantu melegakan proses sakit urat dan sendi
  5. Membantu mengelak risiko strok dan serangan jantung mengejut
  6. Turut membantu melegakan sakit kepala, selsema, sakit perut atau senggugut.

Satu lagi yang best dengan Garci.Pro ni, teksturnya tak berminyak dan tak melekit. Jadi, lepas sapu je tak payah korang susah payah nak ke dapur untuk basuh tangan. Bila kita sapu pada bahagian yang sakit tu, rasa sejuk dan berangin je. Sebab tu bila kinah pakai pada waktu malam, tidur pun lena sebab rasa macam ada yang urut kita. Sedar-sedar je dah subuh hihi.

Barang baik seperti ni, kinah kongsi dengan suami. Sejak dua menjak ni, dia mengadu rasa sengal dibahagian bahu disebabkan dukung anak yang bongsu yang semakin berat tu terlalu lama. Kinah sapu gel Garci.Pro, esoknya dia kata rasa sengal semakin berkurangan tidur pun selesa katanya. Seronok pulak dapat berkongsi kebaikan Garci.Pro ni pada keluarga kecil kinah. InsyaAllah ada rezeki lebih nanti, kinah nak belanja Garci.Pro ni untuk kegunaan mak dan ayah di kampung pula.



Kandungan Yang Digunakan Dalam Garci.Pro

Sedap sangat kongsi kebaikan mengenai Garci.Pro sampai lupa nak bagitau kandungannya. Antara kandungan yang digunakan di dalam gel ni ialah :

  1. Minyak kayu putih
  2. Apple Hijau 
  3. Tea
  4. Minyak Argan
  5. Aloe Vera
  6. Peppermint


Siapa yang Sesuai Amalkan Gel Garci.Pro

Kalau ditanya siapa yang sesuai amalkan gel Garci.Pro ni, semua golongan dan yang mempunyai masalah seperti kinah sebut tu boleh je guna Garci.Pro ni.
  1. Lelaki dan wanita yang mempunyai masalah seperti sakit kebas, saraf, lutut, tumit, strok, dan sebagainya
  2. Ahli sukan yang aktif bersukan



Cara Penggunaan Gel Garci.Pro

Sakit Pinggang, Lutut Semakin Berkurangan Selepas Guna GarciPro

Simple sangat guna gel ni. Hanya picit sedikit gel kemudian sapu pada bahagian yang bermasalah tu sambil urut dengan perlahan. 

Sedikit Tips kinah nak kongsi dengan korang apabila guna gel Garci.Pro :

  • Bagi yang mengalami sakit kebas kurang dari 6 bulan, dinasihatkan guna 3 kali sehari iaitu pada waktu pagi, petang dan malam sebelum tidur.
  • Bagi yang mengalami kebas dan stroke lebih dari setahun, dinasihatkan supaya sapu gel ni 4 jam sekali.

Kinah pun guna tips ni dan alhamdulillah rasa sakit dibahagian pelipat lutut tu dah tak macam dulu. Sakit pinggang dan punggung pun kekadang je tak macam dulu. Nak solat pun dah mudah, tak payah nak duduk dah macam dulu. Lega rasanya dapat solat seperti sedia kala. Lipat kaki lama sikit pun tak jadi masalah. Mudah dan ringan rasanya bila dapat solat tarawih tanpa rasa sakit lagi. Sekarang ni kinah tengah usaha nak konsisten sapu dibahagian lain yang bermasalah pulak, dengarnya gel ni pun boleh membantu pecahkan lemak. Oppss hihi

Sebelum tu, Kinah nak ajak korang tonton video ni mengapa korang kena cuba gel Garci.Pro ni. 



Bagaimana Nak Dapatkan Gel Garci.Pro

Bagi korang yang ada masalah sakit kepala, sakit pinggang, sakit tumit, sakit lutut, sakit sendi, lenguh, kebas tu semua, kinah memang rekomen sangat-sangat dengan korang Garci.Pro ni. 

Lagipun gel ni packing dalam bentuk tiub, jadi mudah sangat untuk korang bawa ke mana saja. Bila rasa nak guna, cuma picit dan sapu, kan mudah tu. Bagi kinah, dengan harga RM90 setiap 100ml untuk satu tiub tu begitu berbaloi berbanding kita telan ubat, tapi kesannya belum tentu baik silap haribulan mudaratkan diri kita pula. Bagi yang berminat untuk dapatkan gel Garci.Pro produk keluaran MISG Global ni dan untuk dapatkan sebarang info dan promosi, boleh layari

Website : garciprohq.com


Monday, 19 April 2021

,

Tablet Kunyah Vitamin Shinjumi Bita V9 Untuk Kecantikan Kulit | Menjadi idaman bagi setiap insan yang bergelar wanita inginkan kulit yang cantik, lembut dan paling penting sekali sihat tanpa sebarang cela. Kinah pun nak kulit cantik jugak, tapi tula kekadang tu ada jugak masalah kulit yang kinah hadapi seperti kulit kusam, kekadang tu muka kemerahan disebabkan masalah kulit kering. Walaupun kinah dah konsisten dengan skincare yang sedia ada, rupanya ada satu perkara yang kinah lupa iaitu suplemen untuk penjagaan dalaman.


Aiseh macam mana la kinah boleh lupa benda yang satu tu. Sebelum ni kinah memang ambik je suplemen, tapi selepas bersalin aritu terus tinggal semua. Hmm tak heran la bila dah ada masalah kulit seperti sekarang ni. Sebelum ni kinah memang amalkan pengambilan vitamin C untuk meningkatkan sistem imun kita. Tapi entah, sejak bekalan dah habis terus lupa nak beli sampai ke sudah. 

Tablet Kunyah Vitamin Shinjumi Bita V9 Untuk Kecantikan Kulit

Kebetulan baru-baru ni satu rumah kena demam, selsema, batuk begilir-gilir. Jadi, bagi meningkatkan semula sistem imun yang semakin lemah dan boost kesihatan kami sekeluarga, kinah kena ambil semula vitamin C & E ni bagi membantu mencegah penyakit dan pada masa yang sama untuk keserian wajah.



Vitamin C Shinjumi Bita V9

Bercerita mengenai vitamin ni, kinah ada terbaca satu perkongsian dari kawan blogger pasal Shinjumi Bita V9. Botol dia comel betul, sampai Thahirah ingat vitamin ni untuk dia. Kinah begitu yakin nak cuba vitamin Bita V9 ni disebabkan produk ini telah berdaftar dengan KKM dan ada label MESTI pada botol tersebut. Lagipun Bita V9 didatangkan dalam bentuk tablet dan berperisa mango. Hmm first time ni cuba vitamin perisa mango selalu perisa oren je.

Tablet Kunyah Vitamin Shinjumi Bita V9 Untuk Kecantikan Kulit
Vitamin C Shinjumi Bita V9

Sampai je vitamin tu, kinah terus rasa nak makan. Gelojoh betul kan. Rasanya masam-masam manis, kalau la Bita V9 ni sejenis gula-gula memang sekejap je dah licin. Tapi awas ye, sila patuhi prosedur pengambilan yang betul. Takut nanti bila terlebih vitamin di dalam badan akan memudaratkan diri kita pulak. 


Sepanjang beberapa hari kinah amalkan vitamin dari Shinjumi ada nampak sedikit perubahan. Kalau dulu kulit kinah mudah kering tapi sejak seminggu yang lepas kinah amalkan Shinjumi Bita V9 ni, nampak la perubahan sikit pada kulit terutama pada waktu pagi. Kalau konsisten lagi makan vitamin ni, mungkin keadaan kulit kinah semakin baik.



Kebaikan dan Kelebihan Shinjumi Bita V9

  1. Mengurangkan bintik-bintik gelap atau dark spot
  2. Membantu mengurangkan kemerahan kulit
  3. Mengurangkan kedutan
  4. Membantu perbaiki struktur kulit yang kasar
  5. Membantu membaiki kulit dan mencegah kulit kering.




Ramuan / Ingredients Shinjumi Bita V9

Tablet Kunyah Vitamin Shinjumi Bita V9 Untuk Kecantikan Kulit
Ramuan Vitamin C & E Bita V9

Korang mesti nak tahu ramuan dan kandungan yang terdapat pada Shinjumi Bita V9 ni kan. Antara ramuannya ialah Mango juice powder, Honey bee powder, Strawberry Juice Powder, Ascorbic Acid (60g), Mineral & Vitamin Premix, Bird Nest Extract, Mulberry Extract, Live Culture (Lactomax), Pomogranate Extract, L-Cystein, Fish Collagen, Tocotrienols, Coenzyme QIO, Turmeric. Containt permitted flavour, colour, and permitted food conditioner.


Pergh paling kinah tak sangka dalam banyak-banyak ramuan tu ada bird nest la. Semua orang tahu kan akan kebaikan bird nest ni. Jimat eh, tak payah dah nak beli loose item sebabnya vitamin Shinjumi Bita V9 pun dah lengkap dah.



Cara Hidangan / Serving Direction Shinjumi Bita V9

Tablet Kunyah Vitamin Shinjumi Bita V9 Untuk Kecantikan Kulit
Tablet Kunyah Vitamin C & E Shinjumi Bita V9

Cara pengambilan vitamin Shinjumi Bita V9 ni mudah je hanya kunyah 1 biji tablet pada waktu siang kemudian 1 tablet lagi pada waktu malam. Untuk malam, Kinah selalu makan sebelum nak tidur. Pastikan, korang minum air masak dengan secukupnya tau.


Di dalam setiap satu botol, mengandungi 60 biji tablet. So, memang cukup la satu botol tu untuk sebulan. Satu lagi, kanak-kanak seawal umur 10 tahun pun boleh mengambil vitamin Shinjumi Bita V9 ni sebagai suplemen bagi meningkatkan imunisasi dan ketahanan tubuh mereka sewaktu mereka berada di luar sana. 


Kinah nak tegaskan di sini, kesan vitamin C & E Shinjumi Bita V9 terhadap individu adalah berbeza tau. Mungkin ada yang nampak kesannya lebih cepat dan ada yang sebaliknya. Apa yang penting, korang kena konsisten amalkannya baru la nampak hasilnya nanti.


Untuk dapatkan maklumat lebih lanjut dan sebarang pembelian vitamin Bita V9 ni, korang boleh terus layari


Website : 

www.shinjumi.my

Shopee : https://shopee.com.my/shinjumiofficial?smtt=0.0.9

Instagram : https://instagram.com/shinjumiofficial?igshid=12lcu2c9gdz7l

Facebook : https://www.facebook.com/shinjumiofficial

Tik Tok : 

https://vt.tiktok.com/ZSbX26sN/

Admin : 

http://www.wasap.my/60139820981


#shinjumi

#shinjumiofficial

#shinjumibitav9

#shinjumivitaminc


Friday, 26 March 2021

,

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada | Memiliki rumah yang cantik, besar, kemas dan tersusun adalah idaman semua orang. Tak kisah la rumah tu jenis apa, sama ada rumah teres, kampung mahupun kondominium, semuanya ada citarasa tersendiri bagaimana nak menghias rumah supaya lebih teratur dan sedap mata memandang. 


Kinah percaya korang mesti selalu bukak pinterest untuk tengok contoh dan dapatkan idea untuk design ruang rumah, susun atur rumah yang sedia ada tu kan. Kinah pun tak terkecuali masa kitorang mula-mula beli rumah ni tahun lepas. Kekononnya la nak hias rumah ni dengan cantik. 


Bila dah dapat idea, bajet pulak tak cukup nak upah interior designer sebab terlebih bajet lepas buat renovation. Salah satu faktornya kesilapan kontraktor sendiri grrr. Geram pulak rasanya. Kekonon nak mengubat kekecewaan nak cari la interior designer tapi lepas survey harga, mahal kot nak upah mereka. Tapi dalam hati teringin nak rumah cantik seperti dalam majalah tu. Nak buat sendiri, bukannya tau sangat. Nampaknya kena pendam dulu hasrat tu.


Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada

Nak dijadikan cerita, kinah terjumpa satu buku khusus buat mereka yang nak ada rumah dengan rekaan interior design tapi ikut citarasa sendiri. Ehhh ada ke buku macam tu kat Malaysia ni? Ehh mestila ada. Haaa best tak best? Nak tahu lebih lanjut, korang kena baca habis dulu ye.



Pengenalan IDW Design & Build 

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada
Firma IDW Design & Build yang terletak di Shah Alam

Pertama sekali kinah nak cerita dulu mengenai IDW Design & Build ni. Buat pengetahuan semua, IDW Design & Build merupakan sebuah firma reka bentuk dalaman profesional yang diterajui oleh Encik Lokman Hakim dan Puan Rabiatul Adawiyah yang kini terletak di Seksyen 7 Shah Alam. Mereka telah berada di dalam industri reka bentuk dalaman lebih dari 13 tahun lamanya. Woww amazing kan. Bukan senang tau nak bertahan lama berada dalam industri interior designer ditambah pula dengan musim pandemik ketika ni. 



Cabaran Membina IDW

Mereka bermula syarikat pembinaan dan reka bentuk dalamn IDW Design & Build (IDW) ni pada tahun 2007 yang mana ketika itu masing-masing berumur 21 tahun dan baru saja menamatkan pengajian di peringkat Diploma Reka Bentuk Dalaman dari Universiti Teknologi Mara, UITM Shah Alam.

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada
IDr. Lokman Hakim & IDr. Rabiatul Adawiyah
Chairman of IDW

Penubuhan syarikat ini didorong setelah menerima tawaran projek pengubahsuaian dan reka bentuk dalaman sebuah banglo yang bernilai RM1.7juta. Pada usia 24 tahun pula, pasangan ini telah menerima tawaran projek reka bentuk kolej yang bernilai RM70K dan projek ini mengambil masa selama satu tahun untuk disiapkan. Disebabkan kurang berpengalaman dan faktor umur yang masih muda ketika itu, mereka seringkali ditipu oleh kontraktor dan terpaksa menanggung bebanan hutang.


Dengan tekad dan keazaman yang tinggi telah menjadi pembakar semangat buat pasangan ini untuk menyambung pengajian ke peringkat ijazah sarjana muda seterusnya ke peringkat Sarjana. Pada masa yang masa, mereka juga turut menguruskan perniagaan IDW.


Lokman Hakim sebagai Pengarah Urusan IDW pernah digagalkan oleh pensyarah beliau sendiri dalam salah satu subjek sewaktu melanjutkan pengajian dalam Sarjana disebabkan kurangnya beri komitmen semasa dalam pembelajaran. Pasangan ini juga terus berhadapan dengan kontraktor yang seringkali mengambil kesempatan, akibatnya mereka terpaksa menanggung kerugian. 

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada

Pada tahun 2012, pasangan ini mencapai kata sepakat untuk mendirikan rumah tangga setelah mengharungi pelbagai onak dan duri dalan dunia perniagaan. Mereka juga bertekad, untuk membina empayar IDW walaupun terus berdepan dengan cabaran dan rintangan serta menanggung segala liabiliti hutang akibat ditipu oleh kontraktor.



Tragedi Kebakaran

Pengalaman ngeri menjadi titik tolak kepada Lokman Hakim dan Rabiatul Adawiyah untuk mewujudkan legasi yang lebih kukuh di IDW. Tragedi kebakaran IDW New Zealand pada tahun 2017 yang hampir meragut nyawa mereka sekeluarga apabila rumah penginapan ketika percutian keluarga hangus dijilat api. Daripada kejadian ngeri itulah, menjadi "push factor" kepada pasangan ini untuk mendidik dan membentuk team yang lebih kukuh di IDW agar dapat meneruskan legasi perniagaan IDW pada masa akan datang dan mereka bertekad untuk membantu 1 juta pemilik kediaman memiliki kediaman impian yang cantik dan sempurna.



Fenomena COVID

Tahun 2020 telah menyaksikan perubahan besar dalam sejarah negara dan seluruh dunia yang mana berlakunya penyebaran virus COVID dan akibatnya seluruh negara berhadapan dengan  "total lockdown" dan semua individu perlu duduk di rumah saja.

Bersikap sentiasa bersedia mendepani apa jua cabaran, Lokman Hakim, Rabiatul Adawiyah dan seluruh team IDW telah bersiap sedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan. Sasaran utama untuk lebih fokus, mengkaji kembali kemungkinan yang sukar diramal dan bersiap sedia untuk lebih berusaha memberikan yang terbaik.

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada

Disebabkan dengan arahan kawalan pergerakan menyebabkan ramai yang mahukan ruang kediaman lebih selesa dan tidak membosankan. Kesannya, permintaan untuk mencantikkan ruang kediaman semakin meningkat dan IDW menjadi pemangkin untuk mencipta ruang yang lebih selesa untuk bekerja, belajar, dan menghabiskan masa bersama keluarga.

Disebabkan "New Normal" seperti ini telah mencetuskan inspirasi IDW untuk membantu lebih ramai pemilik kediaman merealisasikan rumah impian dengan penerbitan buku Design Collection.



Servis Eksklusif dan Harga Yang Perlu Dibayar

Sebagai jenama reka bentuk dalaman yang semakin diyakini, IDW berjaya mencipta ruang tampil yang mewah dalam setiap projek yang telah berjaya disiapkan. Keberkesanan IDW dalam menzahirkan rekaan yang menepati cita rasa pelanggan, ini membuktikan setiap pelaburan pelanggan adalah berbaloi dengan hasil yang diperolehi. 

Malah, IDW sebolehnya berusaha untuk memberi kesedaran kepada lebih ramai lagi pemilik kediaman dalam mengenal pasti cita rasa pelanggan dan menghasilkan rekaan yang berkualiti. Semoga dengan adanya buku Design Collection ni, IDW berusaha membantu merealisasikan impian dengan tawaran harga yang sangat mampu milik ini.

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada

Antara Contoh Design yang pernah dihasilkan oleh IDW.

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada


Review Kinah Bagi Buku IDW Design Collection

Sejujurnya, bagi kinah setiap rumah kena ada senaskhah IDW Design Collection ni tau. Kinah dah belek dari muka surat 1 hingga muka surat 423, memang sangat details. Korang yang blur tak tau nak cat warna apa pada ruang yang korang nak, hmm memang tak payah pening dah. Semuanya ada dalam tu. Korang cuma pilih nak design yang mana satu. 

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada
Thahirah tengah membelek dan memilih design bilik idamannya

Satu lagi, buku Design Collection ni menggunakan kulit yang tebal dan muka surat berwarna. Thahirah yang baru tadika ni pun rambang mata tengok design bilik idaman yang ada dalam Design Collection ni tau.


Buku Design Collection menawarkan 200 pilihan reka bentuk dan gaya untuk setiap ruang kediaman, lengkap bersama lukisan pelan, visual 3 dimensi berserta rujukan gambar konsep sebagai sumber inspirasi.


DAPATKAN "PLUG & PLAY" INTERIOR DESIGN BOOK PERTAMA DI MALAYSIA SEKARANG!

RAYA PROMO RM 397 (HARGA ASAL: RM2897)

https://idw.design/idw-collection-design


#IDWMalaysia

#IDWDesignCollection 

#FIRSTPLUGandPLAYINTERIORDESIGNBOOKINMALAYSIA

#idwdesignnbuild

#200exclusiveinteriordesignsin1book

#bestinteriordesigninmalaysia  

#houseinteriordesigninmalaysia  

#interiordesigninmalaysia

#topinteriordesigninmalaysia

#topinteriordesigninselangor

#topinteriordesigninshahalam

#minimalisthousedesign

#modernhouseinterior

#bohoroomdecor

#bohemiandecor

#contemporaryinteriordesign

#houseinteriordesigninselangor

#aestheticbedroom

#livingroomdesign

#bedroominteriordesign

#Interiordesignbumiputra

#outdoordecor

#famousinteriordesigners

#famousinteriordesignersinmalaysia

#artdecointeriordesign

#3droomdesign

#decorationdesign

#interiordesignnearme


Sunday, 28 February 2021

,
Puas Hati Betul Beli Kuih Raya Sedap Dari Cookies Vibe | Bila belek kalendar, nampaknya dah tak lama dah kita semua akan menyambut bulan Ramadhan. Sekejap sangat masa berlalu. Seperti biasa, apabila bulan ramadhan kian menjelma, secara tak langsung kita akan menyiapkan semua persiapan untuk menyambut bulan Syawal pulak. Pada masa ni, paling sibuk sekali tak lain dan tak bukan ialah kaum wanita la dan antara yang wajib dalam senarai persiapan raya semestinya kuih raya, tapi tahun ni nak buat kuih apa pula?, hmm nak buat berapa jenis kuih raya? 

Aiii macam macam lagi la dalam fikiran mak mak ni kan. 

Kuih raya merupakan kuih yang menjadi tradisi dan wajib ada di atas meja hidangan selain ketupat, rendang, lemang, lontong. Namun begitu, bukan semuanya ada masa untuk buat kuih raya terutamanya ibu-ibu yang berkerjaya. Lagi nak uruskan hal rumahtangga, anak pula mintak perhatian, rumah pula tak kemas lagi. Memang tak sempat la mak mak ni nak baking kuih raya. Jadi, bagi memudahkan dan menjimatkan masa, kebanyakan antara mereka memilih untuk membeli kuih raya saja, lebih mudah dan tak payah pening kepala dah. Tunjuk je nak kuih apa hehhe.

Sebut soal nak beli kuih raya, korang tahu ke nak beli biskut raya sedap di mana? Tempat biasa beli dah tak open order dah ataupun order dah full. Halah mana pulak nak beli biskut raya ni. Hmmm sedikit hampa kan tak dapat nak order kuih raya sedap yang biasa kita order tu kan.

Patutlah Kuih Raya Dari Cookies Vibe Ni Sedap, Rupanya.......

Haaaaa follow kinah rapat rapat ye, kinah nak kongsi dengan korang kat mana korang boleh dapatkan premium cookies seperti yang biasa korang beli, bagi kinah la Cookies Vibe ni kinah paling puas hati tau sebabnya mereka menggunakan 100% pure butter jenama Anchor. Siapa yang tak kenal dengan jenama yang terkenal dari negara New Zealand tu. Coklat yang digunakan pun menggunakan jenama bukan kaleng kaleng ya, jenama Beryls lagi. 


Memang Puas Hati Beli Biskut Raya dari Cookies Vibe Ni

Haaaa kenapa kinah kata puas hati beli biskut raya dari Cookies Vibe ni? Seperti mana kinah beritahu pengenalan di atas, bahan-bahan yang mereka menggunakan adalah jenama yang premium, hmm patulah sedap. Selain tu, kuih raya yang dihasilkan semestinya HALAL dan merupakan 100% produk muslim. Satu lagi kan, biskut diorang ni langsung tak kedekut bahan. Dengarnya, untuk koleksi biskut raya tahun 2021 ni akan ada 35 jenis biskut beserta snack untuk korang pilih dan nikmati bersama keluarga. Uiiiii banyak pilihan ni.

Satu lagi, kalau korang nak tahu kinah terima keempat-empat kuih dan snack ni melalui kiriman pos tau. Korang sendiri boleh tengok keadaan kuih raya kinah macam mana. Masih elok terletak kuih-kuih tu semua. Terbaiklah Cookies Vibe ni.

Kalau korang tanya biskut apa yang best di Cookies Vibe. Haaa ini antara Top 10 biskut raya premium yang sering menjadi pilihan pelanggan mereka. Antaranya ialah Ombak Rindu, Malatops Crispy, Chocolate Heaven, Nutty Basket, Almond Chocobar, Royale Cadbury, Black Pistachio, Hazelnut Latte, Velvet Ohana, dan Crispy Rainbow (Biskut Lidah Kucing)

Buat penggemar cornflakes cookies, korang boleh mencuba biskut Malatops Crispy, Ombak Rindu, Cashew Butterscotch, Hazelnut Latte, Cornflakes Bites, dan Cashew Teacakes. Kesemua biskut ni ada cornflakes di dalamnya. 

Kalau korang nak tengok bagaimana biskut tu, di bawah ni kinah dah combine 6 jenis biskut dari website Cookies Vibe jadi 1 gambar untuk tatapan mata korang tu. 


Patutlah Kuih Raya Dari Cookies Vibe Ni Sedap, Rupanya.......


Adehhhh rambang mata mak nak pilih biskut yang mana ni...... Semuanya nampak sedap belaka.



Biskut Raya Cookies Vibe Yang Menjadi Pilihan 

Kinah yang menaip ni pun, dah kecur air liur teringin kan semua biskut tu. Jadi, kinah pun cuba la order beberapa kuih dulu. Kekononnya nak merasa, at last terus jatuh cinta sebab sedap sangat la. Thahirah pun suka dengan cookies dari Cookies Vibe ni tau. Mulut dia tak habis habis kata "sedapnya biskut ni ibu". Nampaknya dia sorang je la yang hadap cookies ibu huwaaa.

Patutlah Kuih Raya Dari Cookies Vibe Ni Sedap, Rupanya.......

Cookies yang menjadi rebutan kami berdua di rumah ni semestinya Chocolate Heaven. Dah nama pun heaven, memang ini lah yang paling laku di rumah ni. Hmm nampaknya kena order lagi la jawabnya lepas ni. Korang tengoklah sendiri rupa dia, macam mana la Thahirah tu tak terpikat, penuh dengan kacang dan disaluti dengan coklat Beryls. Hmmm rasanya memang sedap. Puas hati la makannya.

Patutlah Kuih Raya Dari Cookies Vibe Ni Sedap, Rupanya.......

Kuih raya kedua yang menjadi pilihan kinah ialah Black Pistachio. Hat ni kinah sorok dari Thahirah, kalau tak dengan biskut ni jugak la licin di makannya tanpa pengetahuan ibu dia. Bagi dia makan yang tu dulu hehehe

Patutlah Kuih Raya Dari Cookies Vibe Ni Sedap, Rupanya.......

Kuih raya ketiga pula hat ni special sikit. Tapi bukanlah menjadi rebutan kami berdua, sebab Thahirah tak berapa layan biskut ni. Selamat kuih saye heheh. Tapi si ayahnya pulak minat dengan biskut Pea Pods ni. Mujurlah banyak kuantiti biskut ni dan biskut ni tiap kali tonton movie, inilah makanan kudap-kudap kami berdua. 

Patutlah Kuih Raya Dari Cookies Vibe Ni Sedap, Rupanya.......

Paling akhir sekali ni kinah confirm, korang mesti suka dengan mini popia ni. Walaupun namanya mini popia, tapi dia punya agak besar jugak la. Memang puas makan dengan rasa intinya pedas sedikit. Hat ni memang sekejap je la tahannya. Sedap krup krap tak sedar dah tinggal setengah balang.


Review Kinah Setelah Mencuba Biskut Raya Dari Cookies Vibe

Mesti korang nak tahu kan sedap ke tidak  biskut raya  dari Cookies  Vibe ni kan?

Jawapan kinah, mestilah sedap uiii. Kinah ni kalau makan kuih raya tengok jugak jenis. Tapi kuih raya yang ni, memang tak berhenti kinah kunyah sampai tak sedar tinggal sikit je. Menyesal pulak order sikit je. Korang pun cubalah order sebalang dua, rasa dulu macam mana. Cookies banyak ni sekejap ke settle sambil tonton televisyen.



Bagaimana Nak Order Biskut Raya Cookies Vibe

Kinah yakin, korang confirm dah terliur tengok biskut kinah tu kan. Nak order ke? Boleh je, korang boleh order terus di website rasmi mereka dan segala penghantaran akan dibuat melalui pos mengikut rate yang terkini atau bagi yang tinggal di kawasan Lembah Klang, mereka akan guna khidmat MrSpeedy.

Takut biskut rosak? Alhamdulillah biskut kinah sampai dalam.keadaanasih elok camtik terleBoleh order dengan agen yang berhampiran dengan kawasan korang, jadi senang la nak pick up kuih raya korang tu nanti. By the way, sekarang ni agen mereka dah ada di seluruh negeri termasuklah Singapura dan Brunei. Best la gitu, korang tak payah pening dah. Oh ye, korang juga dah boleh mula buat pre order untuk kuih raya yang korang nak dan soal bayaran pula korang boleh bayar secara ansuran. Nak tahu pakej cookies korang kena terjah website Cookies Vibe. Ada yang kinah tengok, dengan harga serendah RM55.00 sebulan korang boleh dapat 6 jenis kuih. 

Cukuplah kan 6 jenis kuih atas meja tu, disamping dengan makanan lain hehe

Haaa ada yang nak teringin nak tambah pendapatan ke?

Rezeki korang, sekarang ni pengambilan menjadi agen telah dibuka untuk seluruh Malaysia, bagi yang berminat, korang boleh terus daftar sebagai #VibersFamily di website mereka.

Bagi yang tinggal beredekatan dengan Lembah Klang, korang boleh terus walk in showroom Cookies Vibe di Tingkat 1, Flexis, One South, Seri Kembangan Selangor.

Waktu operasi mereka dari 10.00 am hingga 6.00 pm (Selasa - Sabtu)

Untuk Maklumat lebih lanjut dan lihat sebarang promosi korang boleh terus layari

Hotline: 011 657 00101
Address: Cookies Vibe, U1-19, FLEXIS, ONE SOUTH, SERI KEMBANGAN, 43300 SELANGOR
Twitter / Tik Tok: @cookiesvibe
Email: cookiesvibeinfo@gmail.com

Hashtags

#Cookiesvibe #vibersfamily #cookiespremium2021 #kuihraya2021


Monday, 15 February 2021

,

Rangkaian Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Mengandungi Prebiotik & Calamine Untuk Tingkatkan Kesihatan Kulit Wajah | Holaa semua. Bagi korang yang ada masalah kulit kering, kulit sensitif ni kinah tau begitu susah nak cari skincare yang sesuai dengan keadaan kulit kita. Nak cuba sebarang produk local jauh sekali. Bukannya apa, bimbang kulit akan menjadi semakin teruk. Ni hah, kinah nak kongsi dengan korang satu produk local tetapi jenama ni memang well known dan dah lama bertapak dbumi Malaysia ni. Produk tersebut ialah Cosmoderm. 


Siapa yang tak kenal dengan jenama ni. Rata-rata pengguna sekarang telah ramai beralih ke produk Cosmoderm kerana kualitinya yang tak perlu lagi diragui dan kebanyakan produk Cosmoderm ni sesuai bagi semua jenis kulit dan begitu juga dengan produk Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced yang terbaharu ni. 


Rangkaian Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Mengandungi Prebiotik & Calamine Untuk Tingkatkan Kesihatan Kulit Wajah
Rangkaian Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Mengandungi Prebiotik & Calamine Untuk Tingkatkan Kesihatan Kulit Wajah


Kalau korang nak tahu, produk Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced warna pink ni baru saja dilancarkan pada bulan Januari lepas. Ianya didatangkan dengan kotak yang begitu cantik, warna pinkish membuatkan kinah lebih teruja nak mencuba produk Cosmoderm yang terbaharu ni 



Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced 

Kalau yang pernah mengikuti kinah sebelum ni, korang mesti perasan kinah pernah share mengenai set Cosmoderm Tea Tree Oil bagi mereka yang mempunyai masalah jerawat. Tapi, untuk kali ni kinah nak kongsi set Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced pula. 


Kinah yakin, ramai yang teruja nak tahu mengenai produk cosmoderm yang terbaru ni kan. Bagi mereka yang inginkan kulit kelihatan sihat inilah dia set skincare yang sesuai untuk korang guna dan ianya sesuai digunakan untuk semua jenis kulit. Jangan ingat produk ni warna pink, hanya untuk golongan wanita saja tau, orang lelaki pun boleh guna jugak ye.


Apa yang membuatkan kinah lebih teruja nak mencuba set Cosmoderm Skin Perfect Balanced ni dengarnya ianya mengandungi Prebiotik dan Calamine untuk kecantikan wajah kita. Ehh biar betul ni kedua-dua bahan tersebut dapat membantu merawat wajah kita? 

Prebiotik dan Calamine? Biasa dengarkan...


Prebiotik

Prebiotik yang seringkali kita dengar biasanya membantu proses penghadaman kita supaya ianya lancar. Tapi, bagaimana pula prebiotik ni bertindak pada wajah kita pula. Sebenarnya fungsinya adalah sama saja, cuma prebiotik di dalam Skin Lab ni telah diformulasi khusus untuk membantu mengimbangi kondusi kulit wajah kita.


Calamine

Calamine pula memang tak asing lagi bagi mereka yang sering mengalami kegatalan dan kerengsaan di bahagian kulit. Kebiasaannya calamine ni dalam bentuk krim ataupun losyen. Calamine yang terdapat di dalam Cosmoderm terbaharu ni juga berfungsi untuk menenangkan keradangan kulit, kegatalan pada kulit, mengurangkan kulit berminyak serta membantu mengurangkan kesan sunburn. 


Di dalam set Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced ni terdapat 4 item iaitu

  1. Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Foaming Cleanser
  2. Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Toning Lotion
  3. Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Soothing WOW Cream
  4. Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Mineral Sun Milk SPF25PA++



Hanya 4 Langkah Mudah Untuk Kulit Lebih Sihat Dengan Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced

# 1. Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Foaming Cleanser

Rangkaian Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Mengandungi Prebiotik & Calamine Untuk Tingkatkan Kesihatan Kulit Wajah
Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Foaming Cleanser

Langkah pertama bagi rutin penjagaan wajah semestinya membersihkan wajah terlebih dahulu dari segala kotoran yang melekat pada wajah kita dengan menggunakan pembersih yang sesuai dengan keadaan kulit kita seperti pembersih wajah Perfect Blanced Foaming Cleanser ni. Foaming cleanser ini kalau korang nak tahu ianya bebas paraben, artifial colorant, fragrance, dan SLS/SLES. Jadi, bagi mereka yang mempunyai masalah kulit sensitif tu amatlah sesuai dengan foaming cleanser ni. 

Foaming cleanser ni boleh digunakan sama ada pada waktu siang atau pun pada waktu malam yang mana pembersih muka ini boleh membersih secara mendalam dengan membersihkan kotoran dan cela serta dapat membantu mengurangkan penghasilan minyak berlebihan pada wajah kita, mengurangkan kemerahan pada kulit serta meningkatkan fungsi kulit untuk menyerap segala nutrien.

Cara penggunaan
Hanya picit sedikit pembersih ke tapak tangan yang telah dibasahkan. Kemudian ratakan pembersih tersebut ke seluruh muka, pada masa ni jangan lupa massage sedikit muka kita tu. Setelah itu, bilas wajah dengan menggunakan air yang bersih. 



# 2. Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Toning Lotion

Rangkaian Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Mengandungi Prebiotik & Calamine Untuk Tingkatkan Kesihatan Kulit Wajah
Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Toning Lotion

Langkah kedua dalam rutin harian penjagaan wajah ialah dengan penggunaan penyegar wajah atau dengan lebih mesra dipanggil toner. Kinah tahu, ramai sebenarnya yang skip akan langkah ni. Tapi kalau nak kulit kita sihat, kenalah pakai toning lotion ni. Seperti pembersih wajah, toning lotion ini juga adalah bebas paraben, fragrance, dan artifial colorant.

Kalau korang nak tahu, toning lotion ni begitu istimewa yang mana korang tak perlu nak titis toning lotion ni ke atas cotton face, korang boleh terus apply ke wajah kita. Toning lotion ini diformulasi dengan calamine dan 20,000ppm prebiotik yang mana ianya dapat membantu melegakan kemerahan, meningkatkan kelembapan, serta meningkatkan pertahanan semula  jadi dengan mengekalkan keseimbangan kulit.

Cara Penggunaan
Goncang terlebih dahulu toning lotion ni. Setelah itu, titiskan toning lotion ke atas tapak tangan. Kemudian sapu rata ke seluruh wajah dan dap dap saja supaya toning lotion ini benar-benar meresap ke dalam kulit.



# 3. Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Soothing WOW Cream

Rangkaian Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Mengandungi Prebiotik & Calamine Untuk Tingkatkan Kesihatan Kulit Wajah
Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Soothing WOW Cream

Seterusnya bagi mereka yang mempunyai masalah kulit kering boleh cuba Soothing WOW Cream ni. Formulasi prebiotik dan calamine pekat di dalamnya dapat membantu menenangkan dan melegakan kulit dengan penggunaan secara konsisten. Soothing WOW Cream ni sesuai digunakan sama ada pada waktu siang dan malam.

Cara Penggunaan
Picitkan krim ke telapak tangan, kemudian sapu rata ke seluruh wajah dan bahagian leher.



# 4. Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Mineral Sun Milk SPF25PA++

Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Mineral Sun Milk SPF25PA++

Setelah siap langkah ke tiga, jangan lupa sebelum keluar rumah tu make sure wajah kita telah dilindungi dengan Cosmoderm Skin Lab Perfect Balaced Mineral Sun Milk SPF25PA++ terlebih dahulu terutamanya bagi mereka yang sering terdedah dengan cahaya matahari setiap hari.  Mengapa kita diwajibkan menggunakan Mineral Sun Milk ni? Kalau korang nak tahu, mineral sun milk ni dapat membantu dan melindungi kulit daripada sinaran uv yang merbahaya di luar sana yang boleh meningkatkan risiko kanser kulit. 

Kiranya macam suncreen jugak la mineral sun milk ni. Tambah pula cuaca sekarang ni agak panas, lagi la wajib korang apply mineral sun milk ni. Kata sayang kulit kan, so jangan la buat buat lupa ek.



Review Kinah Selepas Menggunakan Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced


Bagi korang yang masih ragu-ragu dengan cosmoderm skin Lab ni, sila buang perasaan tu jauh-jauh. Kinah sendiri dah guna pada kulit kinah sendiri ternyata set skin lab ni betul-betul dapat membantu mengurangkan kerengsaan pada kulit. Apa yang bestnya, kulit kita pun glowing tau dan langsung takde apa-apa masalah yang timbul selepas kinah menggunakaannya. 


Di Mana Boleh Dapatkan Rangkaian Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced Ni

Best betul bila ada satu set skincare yang betul-betul serasi dengan kulit kinah ni. Bagi yang tertanya tanya di mana boleh dapatkan kesemua rangkaian produk Cosmoderm ni, korang boleh dapatkan terus di semua rangkaian farmasi Watson, Guardian, Aeon Wellness di seluruh Malaysia ataupun bagi mereka yang selalu beli online, boleh terus ke www.cosmoderm.com.my atau di Shopee Cosmoderm Offical Store.







Monday, 25 January 2021

,
Rangkaian Penjagaan Kulit clinelle Kini Boleh Didapati AEON Wellness | Faktor usia yang semakin meningkat akan mengakibatkan kulit wajah kita kelihatan kusam, tona tak sekata, masalah jerawat yang kadang kala muncul serta masalah pigmentasi. Sampai bila lah kita nak biarkan masalah tu membelenggu diri kita kan? Disebabkan itu, kinah bertekad untuk beralih ke produk penjagaan wajah jenama clinelle sebagai rangkaian penjagaan kulit harian kinah buat masa ini.

Siapa yang tak kenal dengan jenama clinelle ni? Satu Asia kenal kot jenama clinelle ni. Kalau korang perasan dalam iklan di televisyen, duta clinelle ialah Ella Chen, merupakan artis antarabangsa.

Rangkaian Penjagaan Kulit clinelle Kini Boleh Didapati AEON Wellness

Buat pengetahuan semua, clinelle ada banyak rangkaian mengikut dengan kesesuaian jenis kulit kita tapi  untuk kali ni kinah nak share dengan korang rangkaian clinelle yang kinah guna sekarang ni. Apa yang penting, setiap skincare yang kinah guna, kinah akan pastikan ianya 

Rangkaian Penjagaan Kulit clinelle Kini Boleh Didapati AEON Wellness
  • no artificial colouring
  • no artifical fragrance
  • non-comedogenic
  • no mineral oil
  • no lanolin
  • no sd alcohol
  • no paraben


Rangkaian Skincare Clinelle Caviar Gold 

Rangkaian Penjagaan Kulit clinelle Kini Boleh Didapati AEON Wellness

Sebelum kita cerita lebih jauh lagi mengenai rangkaian clinelle caviar gold ini, korang mesti nak tahu kandungan yang terdapat dalam clinelle Caviar Gold ni kan. 

Salah satu antaranya ialah ekstrak caviar. Ekstrak caviar ni berasal dari Russian Sturgeon dan ianya lebih dikenali dengan nama 'black gold' yang mana ianya telah lama dianggap sebagai salah satu makanan yang paling mahal pada ketika itu. Biasanya orang pada zaman dahulu terutamanya raja, golongan bangsawan yang suka sangat dengan caviar ni

Kalau korang nak tahu, Caviar ni mempunyai format sel yang sama dengan dengan kulit manusia. Caviar ni begitu kaya dengan unsur khasiat termasuklah protein, mineral, vitamin A, D, E, dan K, antioksidan, serta mengandungi asid lemak seperti Omega 3. Jadi tak hairanlah mengapa golongan bangsawan begitu suka dengan caviar ni. Antara ciri-ciri ektrak caviar ini ialah dapat membantu melambatkan proses penuaan.

Kandungan 24K Nano Gold pula adalah kolagenin emas generasi baharu yang dapat memberikan kesan luar biasa dengan meningkatkan keanjalan kulit sehingga 300%. Hal ini secara tak langsung dapat menguatkan dan meratakan permukaan kulit disamping membantu mencegah garis-garis halus dan kesan penuaan.

Plant Phytogold pula berasal dari ekstrak Golden Bell semula jadi yang mana kandungan ini dapat bertindak sebagai agen pemutihan tanpa cela dengan formulasi yang digabungkan untuk menegangkan kulit wajah. Hal ini telah dibuktikan dengan 80 kali lebih berkesan daripada Arbutin. Selain itu, plant phytogold juga dapat membantu mengatasi masalah pigmentasi selain mengurangkan tanda-tanda yang dapat dilihat dengan menghalang pembentukan melanin serta memastikan kulit kita kelihatan lebih cerah dan tona kulit sekata.

Bagi rangkaian clinelle caviar gold ini, kinah hanya mencuba 3 daripada 6 item iaitu firming cleaser, firming serum serta firming mask. 


Clinelle Caviar Gold : Firming Cleanser

Dapatkan Rangkaian Penjagaan Kulit clinelle di AEON Wellness
Clinelle Caviar Gold : Firming Cleanser

Mula-mula kinah nak cerita mengenai cleanser yang kinah gunakan sekarang ni iaitu clinelle caviar gold firming cleanser. Buat pengetahuan semua, cleanser caviar gold ni merupakan gel cleanser yang mana kita guna hanya kuantiti yang sedikit saja, tapi buih dia bagi kinah boleh tahan jugakla. Pencuci muka clinelle caviar gold ni dapat membantu menanggalkan kesan kotoran yang ada pada muka, mencerahkan kulit serta melembapkan dan menganjalkan kulit muka kita.

Cara nak gunanya pun mudah saja, cuma picitkan mengikut kuantiti yang diperlukan ke tapak tangan yang lembap. Kemudian urut secara membulat di kawasan muka dan tengkuk setelah itu boleh lah bilas dengan air biasa.

Bagi kinah, kinah paling suka dengan baunya, wangi seakan bau herba. Tapi bau herba tu takdela menusuk hidung macam bau ubat tu. Di dalamnya terdapat kepingan kecil emas dan apa yang best, cleanser ni langsung tidak mengeringkan kulit korang. So, semua jenis kulit amat sesuai dengan cleanser caviar gold ini. 


Clinelle Caviar Gold : Firming Serum

Rangkaian Penjagaan Kulit clinelle Kini Boleh Didapati AEON Wellness
Clinelle Caviar Gold : Firming Serum

Hat serum ni kinah paling suka. Teksturnya yang cepat meresap membuatkan rutin skincare kinah lebih mudah. Jimat masa akak ni hah mana nak kejar anak, nak kejar kerja rumah lagi. Kalau korang nak tahu, serum clinelle caviar gold firming serum ni dah jadi favourite kinah setelah selesai mencuci muka. Wajib okeh kinah apply pada setiap pagi. Apa yang best dengan serum caviar gold ni ianya 

  • dapat membantu meningkatkan pertumbuhan sel, 
  • dapat membantu kontur v-shape pada wajah kita, 
  • membantu menganjalkan dan mengencangkan kulit wajah 
  • dapat membantu meningkatkan pengeluaran kolagen
  • dapat membantu mengurangkan pigmentasi dan tona tak sekata
  • membantu mencerahkan kulit

Cara penggunaannya pun simple je, selepas wajah kita dibersihkan dan sapu dengan toner korang pam serum ke tapak tangan mengikut kuantiti yang sesuai kemudian sapu dan urut secara membulat sehingga kepingan emas tadi benar-benar telah meresap ke dalam kulit.


Clinelle Caviar Gold : Firming Facial Mask

Rangkaian Penjagaan Kulit clinelle Kini Boleh Didapati AEON Wellness
clinelle Caviar Gold : Firming Facial Mask

Kinah yakin, ramai dalam kalangan wanita suka sangat pakai mask. Ada satu mask yang patut korang cuba iaitu clinelle caviar gold firming mask. Sejujurnya, kinah ni sejak ada anak kecik sorang lagi, memang tak sempat nak pakai sebarang mask. Tapi bila pakai mask caviar gold ni, kalau boleh hari hari kinah nak pakai sebabnya mask ni dapat membantu mengekalkan kelembapan kulit, kaya dengan ekstral caviar yang dapat membantu 

  • Meningkatkan keanjalan kulit
  • Melicinkan dan melembutkan kulit
  • Mengurangkan kesan garis-garis halus
  • Melindungi dan menegangkan kulit



Clinelle Pure Swiss Thermal Spring Water

Selain kinah menggunakan skincare caviar gold, kinah juga turut mengamalkan clinelle pure swiss thermal spring water tau. Kinah sebenarnya dah lama aim nak beli clinelle pure swiss ni setelah tahu akan kebaikan clinelle pure swiss thermal spring water ni. Kebetulan aritu singgah Aeon Wellness, terus sambar sebotol.

Dapatkan Rangkaian Penjagaan Kulit clinelle di AEON Wellness
Clinelle Pure Swiss Thermal Spring Water

Mengapa Clinelle Pure Sweiss Thermal Spring Water menjadi pilihan kinah?

Kalau korang nak tahu, clinelle pure swiss thermal spring water ni merupakan sejenis semburan yang begitu kaya dengan mineral, kalau tak silap kira-kira 20 jenis mineral di dalamnya. Ianya dirumus khas daripada Switzerland dan sangatlah sesuai bagi mereka yang mempunyai kulit sensitif, kulit kering, kulit sunburn dan sebagainya. Mempunyai kandungan selenium yang tinggi dapat menyeimbangkan pH 5.5 kulit kita. Selain ianya sesuai digunakan di muka, semburan ini juga sesuai digunakan di bahagian badan lain seperti kulit kepala, badan, kuku, dan kaki. Korang yang rasa tak selesa dengan kulit korang tu, sembur je. 


Kebaikan Clinelle Pure Swiss Thermal Spring Water 

Antara kebaikan yang akan kita peroleh apabila mengamalkan clinelle pure swiss thermal spring water ini ialah :

  • dapat membantu melegakan ketidakselesaan kulit
  • dapat membantu mengecilkan liang pori
  • dapat membantu mengawal minyak berlebihan (di muka)
  • dapat membantu mencegah kelemumur
  • membantu melindungi kulit dari sinaran matahari
  • membantu menguatkan kuku yang lemah
  • membantu melegakan tumit yang pecah

Paling best, kalau korang terlalu lama berada di bawah aircond korang pasti akan rasa kering kan.... Hahhh jangan lupa simpan clinelle pure swiss thermal spring water dalam handbag korang tu. Senang nanti bila nak guna.

Cara gunanya pun mudah je, selepas korang bersihkan wajah dengan cleanser, korang spray je muka tu dan korang akan rasa segar semula atau spray saja di kawasan yang bermasalah. Baru-baru ni, kinah balik ke kampung untuk jumpa keluarga setelah sekian lama tak berjumpa, sekali kat rumah kampung tu pasang aircond saja dan mulalah kulit kinah terasa kering, mujurlah bawak botol ajaib Pure Swiss Thermal Spring Water ni, selesai masalah.



Clinelle UV Defence Ultra Protection Mist Spray SPF50PA** 

Haaaaa ada satu lagi kinah nak share dengan korang mengenai produk clinelle ni. Bagi korang yang sentiasa kerja dan berada di bawah sinaran matahari korang kena cuba clinelle uv defence ultra protection mist spray ni. Sangat mudah dibawa ke mana saja sebab botol dia comel je. Jimat space beg korang tau. Kinah paling suka dengan sunscreen ni sebab ianya jenis spray yang berfungsi  5 dalam 1 sebagai 

Dapatkan Rangkaian Penjagaan Kulit clinelle di AEON Wellness
Clinelle :UV Defence Ultra Protection Mist Spray

  • pelembap untuk mengekalkan kesegaran wajah kita sepanjang hari.
  • membantu melindungi kulit kita daripada sinaran UVA & UVB 
  • mengandungi 100% asid hyaluronik yang dapat menyerap masuk ke dalam lapisan kulit
  • mengekalkan kelembapan sehingga 72 jam lamanya
  • melindungi serta membaikpulih kerosakan kulit akibat sinaran uv.

Clinelle UV defence ultra protection mist spray ini diperkaya dengan dengan bahan organik seperti timun, aloe vera, dan squalane yang diekstrak khas daripada minyak zaitun. Selain itu, kandungan lain seperti ekstrak licorise yang bertindak sebagai pencerah kulit dan dan menghalang wajah kita daripada sunburn. Gabungan Glycogen dan teknologi Protect E, ianya dapat memberi kelembapan kepada kulit  agar kekal hidrasi sepanjang hari.


Review Kinah Menggunakan Rangkaian Produk Clinelle Caviar Gold, Pure Swiss Thermal Spring Water dan UV Defence Protection Mist Spray

Alhamdulillah, setakat ni kinah serasi dengan jenama clinelle ni. Kulit kinah yang kering tu pun dah mula nampak lembap selepas menggunakan rangkaian caviar gold tu. Sebelum tidur, kinah akan pastikan spray  terlebih dahulu tumit kaki yang kering ni, kulit kaki yang kering tak best ok bila kita pijak toto, rasa kesat je. 

Untuk uv defence tu pulak, walaupun kinah ni jarang keluar rumah wajib kinah apply di muka ni setiap hari, untuk perlindungan kulit, nak elak jeragat naik dimuka katakan. Korang yang nak beli sebarang rangkaian produk clinelle ni bolehlah terus beli di Aeon Wellness tau, untuk sebarang maklumat lanjut mengenai clinelle korang boleh layari 

AEON Wellness Facebook Page

AEON Wellness Instagram