Balm Tasneem Naturel Untuk Kegunaan Seisi Keluargaku

Balm Tasneem Naturel Untuk Kegunaan Seisi Keluargaku | Keadaan cuaca yang tak menentu sekarang ni, sedikit sebanyak menjejaskan tahap kesihatan kita. Baik yang dewasa mahupun anak-anak. Batuk, selsema tu kalau dah mula serang aduhaii lambat nak sembuh walaupun makan ubat. Tapi kat rumah ni kinah tak galakkan sangat makan ubat ni, kita guna alternatif lain. Nak tahu bagaimana? Haaa Kalau korang nak tahu dekat rumah ni, wajib ada balm yang dapat membantu mengatasi masalah ni. Balm ni bukan sahaja sesuai digunakan untuk bayi sahaja ye, orang dewasa pun boleh guna juga tau. Waaah bagusnya balm ni. Nak tahu balm apa yang kinah guna? 

Balm Tasneem Naturel Untuk Kegunaan Seisi Keluarga

Balm tasneem, balm bayi tasneem, balm sesuai untuk bayi, balm sesuai untuk keluarga, balm bayi untuk selsema

Kalau korang nak tahu kinah guna satu set balm Tasneem Naturel untuk kegunaan keluarga kecil kinah. Balm bayi Tasneem merupakan kit bayi semulajadi yang dapat memberi manafaat kepada ibu bapa di luar sana yang mempunyai bayi dan anak kecil. Balm ini dirumus khas daripada bahan semulajadi serta kombinasi minyak pati (essential oil) yang bermutu tinggi. Set balm Tasneem Naturel ni terdiri daripada Calm Time, CF Rub (Coughflu), Tummy Time dan juga Sleep Time. Keempat-empat balm ni mempunyai keistimewaan dan khasiat yang tersendiri tau. Mesti korang nak tahu apa keistimewaan dan khasiat setiap balm ni kan?

Sebelum tu, jom kita cerita sikit apa keistimewaan balm Tasneem ni. Untuk pengetahuan semua, balm Tasneem Naturel ni sebenarnya merupakan keluaran produk Muslim dan telah mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Jadi korang tak payah la risau ya sebab balm Tasneem ni memang dah terjamin dan ianya bebas daripada bahan kimia. Ehh mestilah kena bebas daripada bahan kimia sebab bukan orang dewasa saja yang guna baby pun guna sama. Balm Tasneem ni juga tidak panas, baunya wangi, segar dan tidak melekit jadi baby yang baru lahir pun boleh guna balm ni. Bagusnya balm Tasneem ni, tengoklah packaging dia, comel belaka dan yang penting mudah dibawa ke mana saja. Kinah dalam beg memang simpan balm ni terutamanya Calm Time  biasalah bila anak dah mula membesar ni ada masanya mood dia tak berapa elok. Jadi, kita simpan satu dalam beg sebagai persediaan untuk masa yang tak diduga bila keluar.


Tasneem Naturel Sleep Time

Balm tasneem, balm bayi tasneem, balm sesuai untuk bayi, balm sesuai untuk keluarga

Kinah yakin sangat ibu-ibu di luar sana mesti menghadapi masalah anak sukar tidur dan anak begitu aktif pada waktu malam kan. Jangan susah hati, balm Sleep Time telah dirumus khas bagi membantu anak kita supaya mudah lena dan bangun dalam keadaan mood yang ceria. Walaupun Thahirah senang nak tidurkan dia, tapi nak bagi dia tidur dengan tenang dan selesa, setiap malam kinah akan sapu balm Sleep Time ni sebelum Thahirah tidur. Sapu-sapu sikit dibahagian-bahagian tutup lampu semua tidurlah dia. Mudah sangat bila ada balm Sleep Time ni. Kandungan yang terdapat dalam balm Tasneem Sleep Time ialah Cedarwood, Vetiver, Roman Chamomile, dan Ylang-ylang dapat membantu anak-anak mendapat tidur yang berkualiti.


Tasneem Naturel Calm Time

Balm Tasneem Naturel, Balm Tasneem, Calm Time

Bila anak kecil kita dah semakin aktif, ibu-ibu pasti pening kepala. Belum lagi dengan tantrumnya tu. In sya Allah dengan adanya balm Tasneem Calm Time ni dapat memberi keselesaan dan anak kita lebih tenang. Jadi ibu-ibu dah tak payah pening kepala dah. Bagaimana Tasneem Naturel Calm Time dapat membantu? Untuk pengetahuan semua, balm Tasneem Calm Time ini telah diadunkan dengan menggunakan minyak pati tulen seperti lavender, bergamot, frankinsense, dan marjoram. Kinah memang simpan balm tasneem Calm Time ni dalam beg. Berguna sangat-sangat bila keluar rumah. Biasalah bila budak datang ragamnya kadang-kadang buat kita rasa nak mengamuk juga. Jadi sapu-sapu je di belakang telinga, pergelangan tangan, di nadi in Sya Allah anak kita akan lebih tenang.


Tasneem Naturel CFRub

Balm Tasneem Naturel, Balm Tasneem, CF-Rub

Baru-baru ni negara kita mengalami cuaca sejuk sehingga ada yang mencecah suhu sehingga 21° c. Sejukkan. Jadi bila musim sejuk ni, secara tak langsung kesihatan pun akan terganggu. Ada yang demam, batuk, selsema dan sebagainya. Anak dara kinah, Thahirah tak ada pulak kena simptom tu. Kinah pulak yang batuk-batuk nampak sangat imun badan lemah. Jadi, kinah pun sapu-sapu balm Tasneem CFRub untuk legakan batuk. Alhamdulillah, sekejap je dah lega. Ajaib kan balm Tasneem ni. Balm Tasneem Naturel CFRub ini mengandungi bahan-bahan seperti eucalyptus oil, cypress, tea tree, dan juga lemon akan membantu melegakan pernafasan, mengurangkan batuk, dan mencairkan kahak serta mengurangkan suhu anak-anak kita yang demam. Cara menggunakannya pun sangat mudah, ibu bapa hanya perlu sapu balm ini ditapak kaki, dada, tekak dan tulang belakang. In sya Allah batuk, demam dan selsema akan beransur pulih.


Tasneem Naturel Tummy Time

Balm Tasneem Naturel, Balm Tasneem, Tummy Time

Balm Tasneem Naturel Tummy Time menjadi pilihan ibu bapa mana taknya, balm ni lebih selamat dan juga boleh digunakan sebagai minyak telon tau. Bila korang sapu balm Tasneem ni baby mesti rasa selesa sebab perutnya tak kembung dah. Selain mengatasi perut kembung, balm ini juga dapat membantu mereka yang mengalami masalah sembelit dan angin berlebihan dalam badan. Hari tu suami kinah sakit perut jadi kinah sapu je balm tasneem Tummy Time ke perutnya. Bedesup anginnya keluar. Put put kentut. Rupanya perutnya kembung. Lepas kentut tu perutnya dah tak sakit dah. Selain atasi perut kembung, Tummy Time juga dapat membantu mereka yang mempunyai masalah penghadaman ataupun sembelit. Bahan-bahan yang terkandung dalam Tummy Time ialah Fennel, Ginger, Lemongrass dan Anise sebagai bahan utama dalam pembuatan balm ini. Cara nak gunanya pun mudah je, hanya sapu balm ini di tapak kaki dan perut. Bagi sapuan di perut, ibu-ibu digalakkan supaya membuat urutan 'I Love You' supaya si manja kita lebih selesa.

Ternyata keempat-empat balm Tasneem Naturel mempunyai keistimewaan tersendiri. Setiap rumah wajib ada set balm Tasneem Naturel ni kerana ianya berguna di setiap detik dan saat tau. Semakin hari semakin ramai ibu bapa telah mula beralih ke balm Tasneem, ini membuktikan balm ini betul-betul dapat membantu ibu bapa di luar sana. Dah banyak testimoni daripada pengguna yang berpuas hati dengan set balm ni. Tak percaya? Jom kita tengok testimoni berikut.

Testimoni Pengguna
Balm tasneem, balm bayi tasneem, balm sesuai untuk bayi, balm sesuai untuk keluarga
Balm tasneem, balm bayi tasneem, balm sesuai untuk bayi, balm sesuai untuk keluarga
Balm tasneem, balm bayi tasneem, balm sesuai untuk bayi, balm sesuai untuk keluarga
Balm tasneem, balm bayi tasneem, balm sesuai untuk bayi, balm sesuai untuk keluarga
Balm tasneem, balm bayi tasneem, balm sesuai untuk bayi, balm sesuai untuk keluarga

Kepada ibu bapa yang ingin mendapatkan balm Tasneem Naturel ini untuk si manja, kinah lampirkan harga baru untuk tahun 2018 sebagai rujukan (tidak termasuk dengan kos penghantaran).
Balm tasneem, balm bayi tasneem, balm sesuai untuk bayi, balm sesuai untuk keluarga

 Untuk Maklumat Lanjut dan Ingin Buat Tempahan

TASNEEM NATUREL NETWORK
15-1, JALAN PUTRA KAJANG, TAMAN PUTRA KAJANG,
43000 KAJANG, SELANGOR
HOTLINE: 011-20964665 (ORDER) , 010-8453469 (DAFTAR AGEN & STOKIS)


Post a Comment

11 Comments

  1. eh mudah nya dalam satu produk ada pelbagai jenis dan boleh juga digunakan oleh deawasa, pakej dah jimat dekat situ =)

    ReplyDelete
  2. Balm best ni, memang wajib ada setiap rumah!

    ReplyDelete
  3. Wajib ada di rumah ni. Suka pulak tengok antara bahannya ada halia. Halia sangat bagus untuk buang angin.

    ReplyDelete
  4. Balm terbaik pernah akak guna ni.. Best bau dia..

    ReplyDelete
  5. eh kita pun ada satu set di rumah
    memang best balm ni

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah bagus unutk kegunaan seisi keluarga kan

    ReplyDelete
  7. hari tu anak no dua perut dia tak selesa, try sapu yang Frub tu alhamdulilah keluar semua harta karun dia hihihi

    ReplyDelete
  8. bagus balm ni sebab boleh pakai seisi keluarga!!

    ReplyDelete
  9. Mmg bagus balm ni.. Bonde dah try yg sleep time

    ReplyDelete
  10. kita pakai jugak tau kinah tapi kita pakai yang sleep time. best! senang je nak tidur sebab sebelum ni kita susah nak tidur malam - banyak sangat benda fikir. hehe. btw salam kenal dan kita follow sebab pasni nak baca lagi perkongsian2 yang lain dari kinah.

    ReplyDelete
  11. Balm comel gini mampu tarik perhatian anak kecil..

    ReplyDelete