Friday, 7 May 2021

,

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga | Jika dahulu kemana saja kita pergi, tak kisah la pergi ke shopping mall, pasar malam, ke pasar pagi kita main redah je. Tak payah nak bawak ke hulu ke hilir set penjagaan kebersihan, nak pakai topeng muka bagai. Tapi kini, situasi dah berubah sejak berlakunya wabak pandemik Covid-19 yang melanda negara kita pada tahun lepas. Set penjagaan kebersihan adalah benda wajib yang perlu ada di dalam beg tangan kita selain topeng muka.

Tak dinafikan, sejak pandemik Covid-19 melanda dunia terdapat pelbagai pilihan jenama produk penjagaan kebersihan di luar sana sampai kinah sendiri pening nak pilih yang mana sesuai dengan kondisi keluarga kinah yang masing-masing mempunyai masalah kulit yang sensitif dari apaknya sampailah ke anaknya yang kecik tu. Ampa jangan kecam kulit kami ngada-ngada na.

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga 

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga
Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga 

Sampai la kinah terjumpa dengan satu jenama ni. Bila baca kandungannya, sesuai sangat aih dengan kami sekeluarga. Jadi, kinah terus memilih set penjagaan kebersihan Eastlands untuk kegunaan harian bagi kami sekeluarga.



Set Penjagaan Kebersihan Eastlands

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga
Buat pengetahuan semua, set penjagaan kebersihan jenama Eastlands merangkumi antibacterial handwash, hand sanitizer, wet tissue, dan sanitizer spray. Paling menarik, kesemua item ni adalah pembersih pertama di Malaysia yang mengandungi hyaluronic acid dan juga Golden Barley. Gabungan kedua-dua kandungan ini dapat membantu memelihara dan merawat kulit kita secara semulajadi.

Selain itu, penjagaan kebersihan jenama Eastlands ini mengandungi ekstrak kacang soya, teh hijau, kacang lilin serta asid hyaluronic yang dapat membantu meningkatkan kelembapan kulit kita dan secara tak langsung dapat melindungi diri kita daripada kuman yang merbahaya. Oh ye, produk ni tidak diuji ke atas haiwan dan ianya semestinya mesra alam. So, korang yang tengah mencari produk penjagaan kebersihan yang sesuai dan selamat digunakan untuk kegunaan seisi keluarga, pilihlah Eastlands.

Bila pilih satu set penjagaan kebersihan seperti ni, baru rasa yakin nak bawak anak-anak keluar



Soy & Ryle Flour Antibacterial Hand Wash

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga

Bagi korang yang ada masalah kulit sensitif tu, dan tengah mencari hand wash yang sesuai, apa kata korang pilih soy & rye flour antibacterial handwash ni. Semestinya ianya sesuai digunakan untuk kegunaan harian. Kinah tau, ada sesetengah pencuci akan menjadikan kulit kita semakin kering, tapi dengan hand wash eastlands ni tidak. Malah membantu melembapkan kulit kita lagi ada la.

Pembersih tangan Soy & Rye Flour ini telah diformulasi dengan kompleks vitamin B yang telah diesktrak melalui Fermentasi Lactobacillus yang dapat meningkatkan kesihatan kulit dengan memperbaiki kulit, anti alergi serta melembapkan kulit. Ianya telah diuji secara dermatologi dan dapat membantu menghapuskan 99.9% bakteria.


Hyaluronic Acid & Golden Barley Antibacterial Hand Wash

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga

Eastlands adalah jenama yang pertama di Malaysia memperkenalkan pencuci tangan yang mengandungi hyaluronic acid dan Golden Barley. Dengan gabungan kedua-dua bahan ini dapat menghidup dan menghidratkan kembali kulit kita sambil memberi perlindungan yang optimum terhadap kuman.

Telah diuji secara dermatologi, dan dapat membantu membunuh 99.9% bakteria.


Green Tea With Jojoba Beads Gel Sanitizer

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga

Dalam banyak jenama sanitizer yang kinah dah pakai, kinah paling suka gel sanitizer green tea with jojoba beads ni. Wangi betul, gel sanitizer ni. Mengandungi teh hijau dan jojoba beads yang telah diformulasikan secara botani. Seperti dengan produk eastlands yang lain, gel sanitizer ini juga telah diuji secara dermatologi. 

Bagi mereka yang mempunyai kulit sensitif pun boleh menggunakan gel sanitizer eastlands ini. Selain itu, ianya turut membantu mengurangkan tanda penuaan dan kerengsaan pada kulit disamping menjadi pelembap semulajadi dan secara tak langsung dapat menghalang pembentukan bakteria dan bahan pencemar lain di permukaan kulit. Selain itu, Oh ye, gel sanitizer ini turut mengandungi 75% alkohol Denat yang dapat membantu memusnahkan kuman di tangan kita dengan lebih cepat. 


Eastlands Gel Hand Sanitizer New Look

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga

Gel hand sanitizer keluaran eastlands ni dah menjadi benda wajib yang perlu ada di dalam beg tangan ni. Setiap kali kita pergi ke pasar raya atau pun ke pasar, benda ni la yang kita cari. Botolnya yang comel, dan teksturnya yang tidak melekit, menjadikan gel sanitizer mudah di bawa kemana saja.

Mengandungi 70% alkohol denaturasi yang dapat membantu membunuh 99.9% bakteria serta mengandungi campuran semulajadi vitamin A dan E yang dapat membantu melembapkan kulit kita.


Sanitizing Spray Enhanced With Natural  Vitamin B & Candelnut Extract

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga

Disebabkan wabak pandemik yang semakin membimbangkan pada ketika ini, membeli belah secara dalam talian adalah jalan penyelesaian bagi mengurangkan risiko jangkitan pada diri kita dan keluarga. Oleh itu, sanitizing spray sangatlah penting di saat ini yang mana, apabila setiap kali barang yang kita pesan sampai, kita perlu sanitizer terlebih dahulu. Jadi, sanitizing spray dari eastlands adalah pilihan kinah.

Korang nak spray kat diri sendiri pun boleh, atau nak spray pada barang pun boleh. Terpulang.

Diformulasi pengeringan yang cepat dan dipercayai dapat membunuh 99.9% bakteria. Seperti biasa, mana-mana produk dari eastlands ni mempunyai  campuran semulajadi vitamin B dan E yang dikatakan dapat membantu melembapkan kulit dan baunya pun wangi.


Aloe Barbadendis Leaf Juice - Enriched Sanitizing Wipes With Up To 75% Alcohol Content

Set Penjagaan Kebersihan Eastlands Menjadi Pilihan Kami Sekeluarga

Selain hand sanitizer, penggunaan wet tissue juga adalah penting terutama di saat kecemasan. Jadi, kinah lebih memilih jenama Eastlands kerana tisu basah ini telah disuntik dengan Aloe Barbadensis Leaf Juice dan mengandungi 75% Ethyl alkohol yang halal serta dapat membantu mengurangkan bakteria pada permukaan kulit yang boleh menyebabkan penyakit. Apa yang penting, ianya bebas paraben dan telah diuji secara dermatologi.

Sekarang, korang boleh nampak mengapa kinah lebih memilih produk penjagaan kebersihan Eastlands kan. Kesemua produk Eastlands adalah buatan Malaysia yang bebas paraben, telah diuji secara dermatologi dan segala ujian tidak dijalankan ke atas haiwan. Kinah sendiri dah cuba kesemua rangkaian produk eastlands ni. 

Korang yang nak dapatkan segala produk eastlands ni, boleh dapatkannya di Watsons atau lebih mudah, korang boleh dapatkannya secara dalam talian seperti Shopee dan Lazada.

Untuk maklumat lebih lanjut, korang boleh layari

Website : Eastlands
Facebook : EastlandsMY
Instagram : @eastlandsmalaysia









Friday, 23 April 2021

,

Realme Will Be Making A Season 3 Grand Launch For All Your Favourite AiOT! | Realme Watch 2 and Cobble Bluetooth Speaker being first to launch globally in Malaysia


In conjunction with Hari Raya festivities, realme will be launching a total of seven new AIoT devices ranging from earbuds, bluetooth speaker, lifestyle products and wearables. All seven devices will bring you to a whole new Dare to Leap experience as you’ll be more stylish and trendy. realme will broaden its audio field and Malaysians can expect amazing audio quality from realme Buds Q2, realme Buds Air 2 Neo as well as realme Cobble Bluetooth Speaker thanks to its Bass Boost+ technology and many more.

REALME WILL BE MAKING A SEASON 3 GRAND LAUNCH FOR ALL YOUR FAVOURITE AIOT DEVICES


In terms of wearable devices, realme will be bringing its realme Watch 2 with 90 sports mode, large screen and strong battery life. To bring out the personality of young Malaysian fans, realme is introducing the realme Watch S Master Edition in a collaboration with famous Korean pop cultural artist, Grafflex. 


Apart from that, realme Malaysia is proud to be bringing home and lifestyle devices like realme Motion Activated Night Light  with modern and trendy design as well as realme Alkaline Batteries made from mercury-free environmentally-friendly materials.


The official launch of realme AIOT Grand Launch Season 3 will be live-streamed via realme's Facebook page on 30th April 2021, 12pm. Stay tuned!



,

Sakit Pinggang, Lutut Semakin Berkurangan Selepas Guna GarciPro | Masalah sakit di bahagian punggung, pinggang, betis dan pelipat lutut seringkali membelenggu diri ni terutama di malam hari dan pada musim hujan. Kinah sendiri pun tak pasti apa punca kinah kerap sangat sakit dibahagian tersebut. Mungkin disebabkan kinah pernah jatuh tangga beberapa kali semasa di sekolah dulu disebabkan ada kawan tolak dari belakang dan tergelincir disebabkan licin.


Lagipun masa tu, kinah tak pernah buat sebarang pemeriksaan pun sebab fikir "ala jatuh biasa je", padahal jatuh terduduk kot. Masa jatuh tu ada jugak kinah bagitau pada mak, cuma mak pesan lebih berhati-hati sebab kesannya di kemudian hari. Nampaknya apa yang mak bagitau tu ada betulnya sebabnya kinah dah mula terasa kesan sampingan dari jatuh dulu.



Sakit Menjadi Serius Semasa Mengandung Anak Ke Dua

Sakit yang kinah alami menjadi semakin serius semasa kinah mengandungkan anak yang kedua pada tahun lepas. Pada masa tu, Allah saja yang tahu bagaimana peritnya sakit tu. Boleh dikatakan hampir setiap malam kinah susah nak tidur lena, lipat lama sikit je kaki mula la sakit, asal sejuk je memang mendapat la. Sampai satu tahap, kinah menangis sebab sakit sangat. Nak telan ubat tahan sakit, tengah mengandung pulak pada masa tu. 

Tak boleh makan ubat, kinah mintak suami tolong urut pada tempat yang sakit tu, Ya Allah, rasa macam kena toreh dengan pisau sakitnya terutama pada bahagian tepi paha dan pelipat lutut tu. Kinah ingat lepas habis berpantang, semuanya akan ok. Hmm mimpi je la.



Aktiviti Harian Terganggu

Disebabkan selalu sangat sakit di bahagian pinggang, pelipat lutut, dan beberapa bahagian sendi, walaupun dah bersalin banyak aktiviti harian kinah terganggu. Solat pun kena duduk, sebab setiap kali nak rukuk dan duduk tahiyat, perit betul rasanya. Nak pergi ke kedai berhantu yang viral tu pun kena fikir dua tiga kali sebab kena turun naik tangga (hanya sesetengah kedai saja la yang ada). Kekadang tu rasa malu pulak dengan keadaan diri sendiri ni dah macam orang berusia sakitnya.

Pelbagai cara kinah cuba untuk kurangkan sakit, terutama dibahagian pelipat lutut ni, dari sapu minyak angin brand X sampai la berurut tetapi keadaan masih tetap sama. Kalau berkurangan pun cuma sekejap je, kemudian sakit tu akan datang balik. Nak pergi buat pemeriksaan memang tak larat la, sebab appoinment anak yang kedua ni pun masih banyak lagi. Sehinggalah satu hari kinah diperkenalkan dengan gel Garci.Pro oleh kawan kinah yang tahu dengan masalah kinah ni.

Sakit Pinggang, Lutut Semakin Berkurangan Selepas Guna GarciPro

Pada mulanya kinah tak berapa nak percaya yang Garci.Pro ni dapat membantu mengurangkan sakit punggung pinggang, pelipat lutut yang kinah alami ni. Bukannya apa, takut kecewa dan keputusannya sama macam brand lain tapi disebabkan begitu banyak testimoni yang kinah baca dan rekomen daripada kawan, excited pulak nak cuba. Mana la tahu, boleh kurangkan rasa sakit ni. Senang la sikit bila nak solat tarawih nanti.



Selepas Beberapa Hari Guna Gel Garci.Pro

Sakit Pinggang, Lutut Semakin Berkurangan Selepas Guna GarciPro

Selepas kinah sapu gel Garci.Pro dibahagian yang selalu sakit terutama di bahagian pelipat lutut, nampak perubahan dari hari ke hari. Kalau dulu, berdiri lama sikit je, memang lepas tu akan rasa sakit, tapi sejak guna Garci.Pro, dah tak terasa sakit sangat. Setiap kali sebelum nak tidur, kinah akan sapu dulu Garci.Pro dibahagian yang bermasalah, sedapnya rasa berangin dan tidur pun lena je. Sakit dibahagian pinggang dan ke bawah pun semakin berkurangan dah.



Gel Garci.Pro

Dari tadi kinah cerita pasal Garci.Pro, tentu korang nak tahu sangat apa tu Garci.Pro kan. Garci.Pro ialah sejenis gel urutan berasasaskan minyak kayu putih yang dapat membantu proses rawatan rasa kebas dan sakit sendi dari 100% bahan semulajadi dan apa yang penting ianya mempunyai kelulusan daripada KKM (NOT210104156K). Kalau korang nak tahu, gel Garci.Pro ni mudah meresap ke dalam kulit kerana ianya dihasilkan menggunakan teknologi nano. 



Kebaikan dan Manfaat Garci.Pro

Sakit Pinggang, Lutut Semakin Berkurangan Selepas Guna GarciPro

  1. Membantu proses rawatan kebas pada anggota badan kita
  2. Membantu melancarkan proses peredaran darah dan merawat saluran darah tersumbat
  3. Membantu melegakan kekejangan otot
  4. Membantu melegakan proses sakit urat dan sendi
  5. Membantu mengelak risiko strok dan serangan jantung mengejut
  6. Turut membantu melegakan sakit kepala, selsema, sakit perut atau senggugut.

Satu lagi yang best dengan Garci.Pro ni, teksturnya tak berminyak dan tak melekit. Jadi, lepas sapu je tak payah korang susah payah nak ke dapur untuk basuh tangan. Bila kita sapu pada bahagian yang sakit tu, rasa sejuk dan berangin je. Sebab tu bila kinah pakai pada waktu malam, tidur pun lena sebab rasa macam ada yang urut kita. Sedar-sedar je dah subuh hihi.

Barang baik seperti ni, kinah kongsi dengan suami. Sejak dua menjak ni, dia mengadu rasa sengal dibahagian bahu disebabkan dukung anak yang bongsu yang semakin berat tu terlalu lama. Kinah sapu gel Garci.Pro, esoknya dia kata rasa sengal semakin berkurangan tidur pun selesa katanya. Seronok pulak dapat berkongsi kebaikan Garci.Pro ni pada keluarga kecil kinah. InsyaAllah ada rezeki lebih nanti, kinah nak belanja Garci.Pro ni untuk kegunaan mak dan ayah di kampung pula.



Kandungan Yang Digunakan Dalam Garci.Pro

Sedap sangat kongsi kebaikan mengenai Garci.Pro sampai lupa nak bagitau kandungannya. Antara kandungan yang digunakan di dalam gel ni ialah :

  1. Minyak kayu putih
  2. Apple Hijau 
  3. Tea
  4. Minyak Argan
  5. Aloe Vera
  6. Peppermint


Siapa yang Sesuai Amalkan Gel Garci.Pro

Kalau ditanya siapa yang sesuai amalkan gel Garci.Pro ni, semua golongan dan yang mempunyai masalah seperti kinah sebut tu boleh je guna Garci.Pro ni.
  1. Lelaki dan wanita yang mempunyai masalah seperti sakit kebas, saraf, lutut, tumit, strok, dan sebagainya
  2. Ahli sukan yang aktif bersukan



Cara Penggunaan Gel Garci.Pro

Sakit Pinggang, Lutut Semakin Berkurangan Selepas Guna GarciPro

Simple sangat guna gel ni. Hanya picit sedikit gel kemudian sapu pada bahagian yang bermasalah tu sambil urut dengan perlahan. 

Sedikit Tips kinah nak kongsi dengan korang apabila guna gel Garci.Pro :

  • Bagi yang mengalami sakit kebas kurang dari 6 bulan, dinasihatkan guna 3 kali sehari iaitu pada waktu pagi, petang dan malam sebelum tidur.
  • Bagi yang mengalami kebas dan stroke lebih dari setahun, dinasihatkan supaya sapu gel ni 4 jam sekali.

Kinah pun guna tips ni dan alhamdulillah rasa sakit dibahagian pelipat lutut tu dah tak macam dulu. Sakit pinggang dan punggung pun kekadang je tak macam dulu. Nak solat pun dah mudah, tak payah nak duduk dah macam dulu. Lega rasanya dapat solat seperti sedia kala. Lipat kaki lama sikit pun tak jadi masalah. Mudah dan ringan rasanya bila dapat solat tarawih tanpa rasa sakit lagi. Sekarang ni kinah tengah usaha nak konsisten sapu dibahagian lain yang bermasalah pulak, dengarnya gel ni pun boleh membantu pecahkan lemak. Oppss hihi

Sebelum tu, Kinah nak ajak korang tonton video ni mengapa korang kena cuba gel Garci.Pro ni. 



Bagaimana Nak Dapatkan Gel Garci.Pro

Bagi korang yang ada masalah sakit kepala, sakit pinggang, sakit tumit, sakit lutut, sakit sendi, lenguh, kebas tu semua, kinah memang rekomen sangat-sangat dengan korang Garci.Pro ni. 

Lagipun gel ni packing dalam bentuk tiub, jadi mudah sangat untuk korang bawa ke mana saja. Bila rasa nak guna, cuma picit dan sapu, kan mudah tu. Bagi kinah, dengan harga RM90 setiap 100ml untuk satu tiub tu begitu berbaloi berbanding kita telan ubat, tapi kesannya belum tentu baik silap haribulan mudaratkan diri kita pula. Bagi yang berminat untuk dapatkan gel Garci.Pro produk keluaran MISG Global ni dan untuk dapatkan sebarang info dan promosi, boleh layari

Website : garciprohq.com


Monday, 19 April 2021

,

Tablet Kunyah Vitamin Shinjumi Bita V9 Untuk Kecantikan Kulit | Menjadi idaman bagi setiap insan yang bergelar wanita inginkan kulit yang cantik, lembut dan paling penting sekali sihat tanpa sebarang cela. Kinah pun nak kulit cantik jugak, tapi tula kekadang tu ada jugak masalah kulit yang kinah hadapi seperti kulit kusam, kekadang tu muka kemerahan disebabkan masalah kulit kering. Walaupun kinah dah konsisten dengan skincare yang sedia ada, rupanya ada satu perkara yang kinah lupa iaitu suplemen untuk penjagaan dalaman.


Aiseh macam mana la kinah boleh lupa benda yang satu tu. Sebelum ni kinah memang ambik je suplemen, tapi selepas bersalin aritu terus tinggal semua. Hmm tak heran la bila dah ada masalah kulit seperti sekarang ni. Sebelum ni kinah memang amalkan pengambilan vitamin C untuk meningkatkan sistem imun kita. Tapi entah, sejak bekalan dah habis terus lupa nak beli sampai ke sudah. 

Tablet Kunyah Vitamin Shinjumi Bita V9 Untuk Kecantikan Kulit

Kebetulan baru-baru ni satu rumah kena demam, selsema, batuk begilir-gilir. Jadi, bagi meningkatkan semula sistem imun yang semakin lemah dan boost kesihatan kami sekeluarga, kinah kena ambil semula vitamin C & E ni bagi membantu mencegah penyakit dan pada masa yang sama untuk keserian wajah.



Vitamin C Shinjumi Bita V9

Bercerita mengenai vitamin ni, kinah ada terbaca satu perkongsian dari kawan blogger pasal Shinjumi Bita V9. Botol dia comel betul, sampai Thahirah ingat vitamin ni untuk dia. Kinah begitu yakin nak cuba vitamin Bita V9 ni disebabkan produk ini telah berdaftar dengan KKM dan ada label MESTI pada botol tersebut. Lagipun Bita V9 didatangkan dalam bentuk tablet dan berperisa mango. Hmm first time ni cuba vitamin perisa mango selalu perisa oren je.

Tablet Kunyah Vitamin Shinjumi Bita V9 Untuk Kecantikan Kulit
Vitamin C Shinjumi Bita V9

Sampai je vitamin tu, kinah terus rasa nak makan. Gelojoh betul kan. Rasanya masam-masam manis, kalau la Bita V9 ni sejenis gula-gula memang sekejap je dah licin. Tapi awas ye, sila patuhi prosedur pengambilan yang betul. Takut nanti bila terlebih vitamin di dalam badan akan memudaratkan diri kita pulak. 


Sepanjang beberapa hari kinah amalkan vitamin dari Shinjumi ada nampak sedikit perubahan. Kalau dulu kulit kinah mudah kering tapi sejak seminggu yang lepas kinah amalkan Shinjumi Bita V9 ni, nampak la perubahan sikit pada kulit terutama pada waktu pagi. Kalau konsisten lagi makan vitamin ni, mungkin keadaan kulit kinah semakin baik.



Kebaikan dan Kelebihan Shinjumi Bita V9

  1. Mengurangkan bintik-bintik gelap atau dark spot
  2. Membantu mengurangkan kemerahan kulit
  3. Mengurangkan kedutan
  4. Membantu perbaiki struktur kulit yang kasar
  5. Membantu membaiki kulit dan mencegah kulit kering.




Ramuan / Ingredients Shinjumi Bita V9

Tablet Kunyah Vitamin Shinjumi Bita V9 Untuk Kecantikan Kulit
Ramuan Vitamin C & E Bita V9

Korang mesti nak tahu ramuan dan kandungan yang terdapat pada Shinjumi Bita V9 ni kan. Antara ramuannya ialah Mango juice powder, Honey bee powder, Strawberry Juice Powder, Ascorbic Acid (60g), Mineral & Vitamin Premix, Bird Nest Extract, Mulberry Extract, Live Culture (Lactomax), Pomogranate Extract, L-Cystein, Fish Collagen, Tocotrienols, Coenzyme QIO, Turmeric. Containt permitted flavour, colour, and permitted food conditioner.


Pergh paling kinah tak sangka dalam banyak-banyak ramuan tu ada bird nest la. Semua orang tahu kan akan kebaikan bird nest ni. Jimat eh, tak payah dah nak beli loose item sebabnya vitamin Shinjumi Bita V9 pun dah lengkap dah.



Cara Hidangan / Serving Direction Shinjumi Bita V9

Tablet Kunyah Vitamin Shinjumi Bita V9 Untuk Kecantikan Kulit
Tablet Kunyah Vitamin C & E Shinjumi Bita V9

Cara pengambilan vitamin Shinjumi Bita V9 ni mudah je hanya kunyah 1 biji tablet pada waktu siang kemudian 1 tablet lagi pada waktu malam. Untuk malam, Kinah selalu makan sebelum nak tidur. Pastikan, korang minum air masak dengan secukupnya tau.


Di dalam setiap satu botol, mengandungi 60 biji tablet. So, memang cukup la satu botol tu untuk sebulan. Satu lagi, kanak-kanak seawal umur 10 tahun pun boleh mengambil vitamin Shinjumi Bita V9 ni sebagai suplemen bagi meningkatkan imunisasi dan ketahanan tubuh mereka sewaktu mereka berada di luar sana. 


Kinah nak tegaskan di sini, kesan vitamin C & E Shinjumi Bita V9 terhadap individu adalah berbeza tau. Mungkin ada yang nampak kesannya lebih cepat dan ada yang sebaliknya. Apa yang penting, korang kena konsisten amalkannya baru la nampak hasilnya nanti.


Untuk dapatkan maklumat lebih lanjut dan sebarang pembelian vitamin Bita V9 ni, korang boleh terus layari


Website : 

www.shinjumi.my

Shopee : https://shopee.com.my/shinjumiofficial?smtt=0.0.9

Instagram : https://instagram.com/shinjumiofficial?igshid=12lcu2c9gdz7l

Facebook : https://www.facebook.com/shinjumiofficial

Tik Tok : 

https://vt.tiktok.com/ZSbX26sN/

Admin : 

http://www.wasap.my/60139820981


#shinjumi

#shinjumiofficial

#shinjumibitav9

#shinjumivitaminc


Wednesday, 14 April 2021

,

KOPETRO Jalin Kerjasama Bersama Persatuan Seniman Malaysia Dalam Program Gotong Royong Masjid | Pada 12 April 2021, Koperasi Kakitangan PETRONAS Berhad (KOPETRO) telah menjayakan program tanggungjawab sosial korporat kepada masyarakat bertempat di Masjid Al-Hidayah  Sentul, Kuala Lumpur. Program ini dijalankan secara usahasama dengan Persatuan Seniman Malaysia bagi menyantuni Masjid Al-Hidayah dalam menyediakan ruang ibadat yang bersih dan selesa kepada para qariah masjid yang bakal menunaikan solat terawih sempena bulan Ramadan yang bermula pada 13 April 2021. 


KOPETRO Jalin Kerjasama Bersama Persatuan Seniman Malaysia Dalam Program Gotong Royong Masjid 

KOPETRO Jalin Kerjasama Bersama Persatuan Seniman Malaysia Dalam Program Gotong Royong Masjid
Program Cuci Masjid Bersama KOPRETO dan Persatuan Seniman

Menawarkan khidmat pembersihan dan disinfeksi KVCLEAN, servis daripada KOPETRO ini dijamin berkesan dan mampu untuk menghapuskan 99% virus dengan menggunakan bahan bukan toksik yang selamat dan bebas alkohol. Sempena pada bulan Ramadan dan Syawal yang bakal tiba tak lama lagi, KVCLEAN menaearkan servis pembersihan rumah serendah RM90 untuk 3 jam. Manakala disinfeksi pula hanya RM258 untuk satu sesi.

KOPETRO Jalin Kerjasama Bersama Persatuan Seniman Malaysia Dalam Program Gotong Royong Masjid
Program Cuci Masjid Bersama KOPETRO

Selain menyantuni Masjid Al-Hidayah, KOPETRO juga prihatin dengan kebajikan ahli-ahli Persatuan Seniman Malaysia yang banyak terkesan dengan pandemik Covid-19. Oleh kerana itu, KOPETRO ingin berkongsi rezeki bersama ahli-ahli Seniman semoga Ramadan kali ni akan lebih ceria buat insan-insan seni yang banyak menyumbangkan bakat dan keringat mereka dalam menghiburkan hati masyarakat". 

KOPETRO Jalin Kerjasama Bersama Persatuan Seniman Malaysia Dalam Program Gotong Royong Masjid
Program Cuci Masjid Bersama KOPRETO dan Persatuan Seniman

Sumbangan daripada KOPETRO telah disampaikan oleh Datuk Haji Abdul Razak Hussain kepada En. Zed Zaidi, selaku Presiden Persatuan Seniman Malaysia  dalam sebuah majlis ringkas mengikut tatacara norma baharu yang diadakan di Masjid Al-Hidayah. KOPETRO juga menyampaikan sumbangan berbentuk wang tunai dan juga makanan sejuk beku jenama LengQuas keluaran KOPETRO kepada 50 ahli Persatuan Seniman Malaysia.

KOPETRO Jalin Kerjasama Bersama Persatuan Seniman Malaysia Dalam Program Gotong Royong Masjid
 Antara ahli Seniman yang menerima sumbangan daripada pihak KOPRETO
KOPETRO Jalin Kerjasama Bersama Persatuan Seniman Malaysia Dalam Program Gotong Royong Masjid
Antara ahli Seniman yang menerima sumbangan dari pihak KOPRETO

Layari laman web www.kopetro.com.my atau boleh ikuti akaun media sosial berikut untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai produk dan perkhidmatan yang ditawarkan oleh KOPETRO.


Facebook: https://www.facebook.com/kopetroberhad

Instagram : 

@kopetroberhad

@lengquasofficial


Mengenai Koperasi Kakitangan Petronas Berhad

Koperasi Kakitangan PETRONAS Berhad (KOPETRO) telah ditubuhkan pada 30 Oktober 1980 dianggotai oleh 17000 kakitangan PETRONAS dan anak syarikatnya. KOPETRO terlibat dalam empat bidang perniagaan utama iaitu Servis Kewangan, Pelancongan dan Perhotelan, Makanan dan Minuman, dan juga Perdagangan. 


Setelah 40 tahun berlalu, kini KOPETRO berada di kedudukan 5 koperasi terbaik di seluruh Malaysia. KOPETRO juga telah menerima dua anugerah berprestij pada tahun 2020, anugerah oleh The Brandlaureate bagi kategori SME's Bestbrand E-Branding Award dan juga Lang International Corporate Titan Awards.


Oh ya, untuk beribadah dengan lebih selesa dan selamat pada bulan Ramadan ni dengan KVCLEAN, dapatkan promosi berbaloi-baloi PuasRaya daripada KVCLEAN bermula daripada 1 April 2021 sehingga 31 May. Nak mudah? Boleh hubungi KVCLEAN di talian 013-3996788.




Friday, 9 April 2021

,

Nikmati Sajian Istimewa Ayam Gangjeong Di Marrybrown Sentuhan Inspirasi Dari Negara Korea | Annyeonghaseyo semua, seiring dengan tagline "something different" selama 40 tahun ni, sekali lagi Marrybrown akan membawa kita semua mengelilingi pelusuk dunia. Destinasi pertama semestinya negara Korea dengan penangan makanannya yang semakin mendapat tempat di hati rakyat Malaysia.


Nikmati Sajian Istimewa Ayam Gangjeong Di Marrybrown Sentuhan Inspirasi Dari Negara Korea 

Nikmati Sajian Istimewa Ayam Gangjeong Di Marrybrown Sentuhan Inspirasi Dari Negara Korea

Hmm siapa yang kancheong dengan Korea bolehlah lepas ni pergi ke Marrybrown yang mana, bermula pada 8 April 2021 ni, korang boleh mula nikmati ayam Gangjeong sentuhan inspirasi daripada negara Korea tau. Yeahhhhh pasni jangan Gangjeong dah ye.

Nikmati Sajian Istimewa Ayam Gangjeong Di Marrybrown Sentuhan Inspirasi Dari Negara Korea

Sajian istimewa Ayam Gangjeong ni disaluti dengan gabungan mantap sos pedas kemanisan. Kinah yakin ayam Ganjeong ni mesti kena dengan citarasa korang. Korang boleh pilih sama ada untuk menikmati dua atau tiga ketul ayam dari Kombo Ayam Gangjeong bermula dengan harga RM17.90.

Nikmati Sajian Istimewa Ayam Gangjeong Di Marrybrown Sentuhan Inspirasi Dari Negara Korea

Kalau teringin nak makan burger, burger dihidangkan dengan charcoal bun, iaitu Kombo Burger Gangjeong yang bermula dengan harga RM15.90. Semua kombo ni disajikan dengan Potato Wedges dan segelas Coca Cola ® Rasa Asli.

Nikmati Sajian Istimewa Ayam Gangjeong Di Marrybrown Sentuhan Inspirasi Dari Negara Korea

Bagi yang ingin menikmati kedua-dua Ayam Gangjeong dan Gangjeong burger, Gangjeong Box adalah pilihan yang tepat untuk korang. Set ini dilengkapi dengan burger Gangjeong dan dua ketul ayam Gangjeong termasuklah segelas Coca Cola  ® perisa asli serta potato wedges. Kesemua ini korang boleh beli dengan harga RM25.80.

Nikmati Sajian Istimewa Ayam Gangjeong Di Marrybrown Sentuhan Inspirasi Dari Negara Korea

Bagi mereka yang "hidup tak lengkap tanpa  nasi, Marrybrown rice bowl sangat sesuai dengan citarasa korang. Bermula dengan harga RM11.90, Kombo Gangjeong Rice Bowl didatangkan dengan nasi kukus dan potongan ayam bersama sedikit sos pedas manis. 


Kalau ditanya mana satu yang sedap? Bagi kinah semuanya sedap, paling tak lupa Rice Bowl dia tu, memang tak pandang lain dah. Burger tu pulak, roti dia lembut je. Memang tak menyesal la beli.


Pada 4.4 yang lepas, Marrybrown telah membuka pra-pesanan melalui Shopee dan lebih daripada 1000 hidangan telah terjual pada hari tersebut. 


Untuk dapatkan sebarang maklumat mengenai info dan promosi mengenai Marrybrown boleh layari


Website : Marrybrown

IG : @marrybrownmy 

FB : @marrybrownmalaysia 

Twitter : @MarrybrownMY 


Sunday, 4 April 2021

,

5 Makanan  Cina Yang Popular Dalam Kalangan Melayu | Kepelbagaian kaum yang ada di negara kita ni menjadikan negara kita begitu unik di mata dunia. Jadi apabila sebut je pasal makanan, apa yang tak ada di Malaysia ni. Cakap je nak makan makanan jenis apa, Melayu, India, Cina, Jepun, Korea ehh semua ada la. Jadi, tak hairan la bila Malaysia ni digelar negara syurga makanan bagi pelancong asing.  


Kata orang, lain tekak lain citarasanya. Disebabkan itu, wujudnya restoran halal yang menghidangkan pelbagai sajian supaya kita sebagai umat Islam dapat menikmati sajian yang dipilih tanpa rasa was was. Oleh itu, kinah nak kongsi dengan korang 5 makanan Cina yang begitu popular dan sinonim dengan orang Melayu. Haaa mana satu pilihan korang ekkk....



5 Makanan Cina Yang Popular Dalam Kalangan Melayu 

1. Char Koay Teow

5 Makanan Cina Yang Popular Dalam Kalangan Melayu
Mujurlah ada gambar char kuey teow ni dalam blog kita ni ha.

Siapa kat sini peminat Char Kuey Teow kita geng. Bila sampai mood malas nak masak, kinah mintak Yop carikan Char Kuey Teow, bila dah tau kawasan mana yang sedap dan kena dengan tekak kami, memang gerai tu je yang kami cari. Tak sangka, rupanya selama ni makanan kegemaran kami ni adalah makanan tradisional orang Cina rupanya.


Char Kuey Teow ni biasanya di masak bersama udang, kerang, dan juga telur dan yang menjadikan char kuey teow ni lebih aumm adanya taugeh dan sayuran lain. Pergh memang leleh la makannya. Kalau kinah dapat satu pinggan ni, memang tak pandang lain dah.


2. Mee Wantan

5 Makanan Cina Yang Popular Dalam Kalangan Melayu
Godek dalam galeri, ehh mujur jumpa mee wantan ni ha

Mee wantan adalah makanan Cina yang semakin popular dalam kalangan orang Melayu. Kinah mula berjinak mencuba makan mee wantan ni semasa kinah bekerja sebagai kerani di sebuah syarikat bas di Ipoh. Pada masa tu, memang pilihan makanan sangat terhad. Nak keluar lunch tempat lain memang tak la sebab kekangan waktu. Mujurlah ada satu gerai berdekatan yang menawarkan makanan halal di situ. Sejak dari tu, memang itu je la makanan ruji kinah semasa lunch.


Bagi yang baru nak mencuba, mee wantan merupakan hidangan mee kantonis yang dihidangkan bersama sup panas, sayur hijau seperti sayur sawi dan wantan. Kalau korang nak tahu, wantan ni ada dua versi sama ada digoreng mahupun direbus bersama sup. Ikutlah citarasa korang bagaimana. Hmm tetiba rindu pulak mee wantan maklong tu. 


3. Tau Fu Fah

5 Makanan Cina Yang Popular Dalam Kalangan Melayu
Credit to : siraplimau.com

Sebut je tau fu fah, semua orang tahu. Biasanya tau fu fah kinah beli di pasar malam. Bila singgah pasar malam je, confirm akan beli sebekas tau fu fah ni. Kemudian simpan dalam peti ais sebab suka dengan teksturnya yang lembut bila di makan semasa sejuk. Tau fu fah ni biasanya di makan bersama dengan air gula putih atau pun air gula merah. Korang lebih suka yang mana? 


Tau fu fah ataupun lebih dikenali dengan dòufuhuā atau dòuhuā diperbuat daripada tauhu yang sangat lembut. Dikatakan tau fu fah ni berasal daripada negara Cina semasa zaman purba Dinasti Han. Jadi, orang-orang Cina pada masa tu telah pelbagaikan resipi masakan berasaskan tauhu mengikut citarasa sendiri.


4. Dim sum

5 Makanan Cina Yang Popular Dalam Kalangan Melayu
Credit to : keluarga.my

Hmm satu lagi pilihan makanan Cina yang popular dalam kalangan orang Melayu ialah dim sum. Kinah mula belajar makan dim sum ni semasa pergi bercuti ke Thailand pada 3 tahun yang lepas. Kami beli dim sum tu dari peniaga yang beragama Islam di sana. Sejak dari tu, mulalah tekak ni gatal nak makan dim sum je. Mujurlah ada satu restoran cina muslim dekat dengan rumah ni. Jadilah, buat lepas teringin hehe.


Pada yang masih belum mencuba dim sum, dim sum ni comel je saiznya. Ianya diperbuat daripada tepung gandum, dan tepung jagung. Kemudian intinya pulak sama ada ayam, udang, daging dan ada juga sayuran. Ikut la selera dan citarasa korang nak yang macam mana.


5. Nasi Ayam Hainan

5 Makanan Cina Yang Popular Dalam Kalangan Melayu
Credit to : ceriasihat.com

Satu lagi makanan Cina yang popular dalam kalangan orang Melayu ialah nasi ayam hainan. Kinah kalau pergi ke klinik lepas check up Lulu, memang tak sempat nak masak. Biasanya datang pagi, balik dah tengahari, memang tak sempat nak masak. Jadi, sebelum balik tu, kinah bungkus dulu nasi ayam hainan buat santapan kami sekeluarga. Bukannya selalu gantung kuali ni ye dak haha.


Nasi ayam hainan ni merupakan hidangan masyarakat Cina yang berasal dari Hainan, China. Hidangan ni dinamakan nasi ayam hainan kerana ia dipopularkan oleh masyarakat Hainan yang berasal dari kawasan Nanyang. Di Malaysia, hidangan ni biasanya disajikan bersama sos cili yang lebih pedas kerana dipengaruhi rasa Asia Tenggara.


Kalau diikutkan banyak lagi senarai chinese food yang popular dalam kalangan Melayu. Kalau kinah senaraikan nanti panjang berjela pulak entri ni. Nahh sekarang baru nampak betapa uniknya negara kita ni kan. Kita boleh terima segala jenis makanan Cina kerana rasanya yang enak dan apa yang penting lebih sihat. Disebabkan mendapat sambutan dari kaum yang lain, kinah tengok dah banyak restoran halal menyediakan sajian ini bagi memenuhi kehendak dan citarasa pelanggan. 


Kalau dah rasa malas nak ke restoran, korang order je dengan foodpanda, lebih mudah, cepat dan jimat masa. Tapi sebelum membuat pesanan tu, pastikan restoran tersebut adalah halal ye.


Selamat Menjamu Selera!!!


Thursday, 1 April 2021

,

Perancangan Pergi Bercuti Ke Lexis Hibiscus Port Dickson| Lama betul tak pergi bercuti, kali terakhir pergi bercuti ke Thailand dan Singapura pada tahun 2018. Kemudian tak pergi ke mana-mana dah sebab yop susah nak dapat cuti selepas pindah di tempat kerja baru. Kalau pergi berjalan pun, hanyalah disebabkan ada urusan di luar daerah. Di tambah pula dengan wabak pandemik yang melanda negara kita sejak setahun yang lalu, memang duduk terperap di rumah je la tak ke mana.


Kami ni tak kisah tak pergi bercuti pun, tapi kesian dekat Thahirah la. Selalu sangat bertanya bila lah nak bawak dia mandi laut seperti sebelum ni. Kita bukan tak nak bawa, cuma masa dan keadaan yang tak sesuai buat masa ni. Tambah pula dengan adanya Lulu, imunisasinya masih lemah. Bila dah kerap kali tanya, kita ni pun faham la dia dah mula rasa bosan dan kalau kita berada di tempat dia pun, kita akan alami perasaan yang sama jugak.


Jadi, disebabkan kami ni pun dah lama tak merasa vitamin "sea" dan Thahirah duk tanya bila nak pergi mandi laut, ada la juga plan lepas boleh merentas negeri nanti cadangnya nak la bawak kakak bercuti ke tepi laut untuk tunaikan hajat si kakak Thahirah ni. Lagipun, sektor pelancongan pun dah mula dibuka semula. Jadi, selepas perbincangan, staycation kami kali ni ke Port Dickson. Lama betui tak jalan-jalan ke sana.


Pemilihan Hotel Untuk Penginapan

Seperti biasa bila kita dah plan nak pergi bercuti, perkara utama yang kita perlu cari semestinya hotel untuk menginap di sana. Walaupun sekarang ni masih lagi dalam PKP, boleh je kita senarai dulu hotel yang menjadi pilihan. Apa yang penting, hotel tu mesti dekat dengan tepi pantai. Kata nak vitamin "sea" kena la cari tempat yang dekat dengan laut.


Selepas google hotel Port Dickson di tepi pantai, akhirnya kinah jumpa jugak hotel yang boleh kami menginap sepanjang berada  di sana nanti dan semestinya hotel ni betul-betul dekat dengan laut. Nak tahu hotel apa yang menjadi pilihan? Semestinya Lexis Hibiscus Port Dikcson



Mengapa Lexis Hibiscus Port Dickson Menjadi Pilihan

Perancangan Pergi Bercuti Ke Lexis Hibiscus Port Dickson
Credit to : lexis.my

Dah lama teringin nak ke sini sebenarnya selepas kinah baca beberapa review kawan-kawan yang pernah menginap di sini. Keunikan susun atur bilik Lexis Hibiscus seperti kelopak bunga raya dan setiap biliknya dilengkapi dengan kolam mandi menjadikan percutian kami kali ni betul-betul orang kata "curlas gitew". Lagipun bukannya selalu nak berjimba bagai macam ni. Kata nak bercuti kan. Kalaulah si kakak tahu pasal ni, dialah orang pertama yang excited sekali. 

Perancangan Pergi Bercuti Ke Lexis Hibiscus Port Dickson
Credit to : lexushibiscuspd.com

Mana taknya, setiap bilik ada private pool, mau dia nak berkubang je dalam tu. Dah alang-alang nak bercuti ni, nampaknya kena la ambik bilik yang menghadap seaview, sambil berkubang dalam kolam dengan anak-anak boleh menikmati pemandangan laut, kot ada rezeki boleh tengok matahari terbit esok paginya aci dak?

Perancangan Pergi Bercuti Ke Lexis Hibiscus Port Dickson
Credit to : lexishibiscuspd.com

Ditambah pula, Lexis Hibiscus Port Dickson telah menerima dua rekod dunia Guiness World of Records iaitu most overwater villa in a single resort dan most swimming pool in a resort sejak tahun 2016 lagi. Fuhhhh bertambah excited la kami nak ke sana.


Seperti biasa, tugas kinah semestinya akan buat research terlebih dahulu segala kemudahan yang ada di sini supaya bila dah sampai ke sana nanti, senang kami nak rancang aktiviti apa yang nak dibuat terlebih dahulu sama ada indoor ataupun outdoor. Nanti pergi menonong saja, dah bazir masa kat sana. Masa itu emas tau..


Rupanya banyak kemudahan dan aktviti yang ada di Lexis Hibiscus ni. Antaranya ialah menyediakan perkhidmatan buggy bagi memudahkan pergerakan tetamu dari lobi ke tempat penginapan. Itu sangat bagus, tak payah la kita bersusah payah nak berjalan kaki nak hangkut beg, dengan pikul anak lagi. Kalau dapat bilik yang jauh, pecah lemak uiii. 


Selain itu, bagi yang meminati aktiviti outdoor, turut disediakan jet ski, banana boat mahupun berkayak. Hat ni mungkin tak berapa sesuai nak bawak dua orang askar ni kang mak paknya sibuk berkayak sapa nak jaga budak-budak ni. Tapi takpe la ada lagi aktiviti lain yang sesuai untuk kami sekeluarga.

Perancangan Pergi Bercuti Ke Lexis Hibiscus Port Dickson
Credit to : lexishibiscuspd.com

Jika ingin aktiviti santai bersama keluarga, turut disediakan basikal. Hah nanti boleh sewa basikal bawak kakak pusing-pusing kat dalam tu  Lama sangat aih tak bawak basikal ni. Ehh, boleh lagi ke nak kayuh gerek tu haha. Takpe kita cuba dulu ye, tak cuba mana la tahu kan. Itupun, kalau cuaca mengizinkan. 

Perancangan Pergi Bercuti Ke Lexis Hibiscus Port Dickson
Credit to:  lexishibiscuspd.com

Kalau tak boleh, nampaknya kena bawak kakak main di tempat permainan kanak-kanak la. Tapi musim Covid ni, tak pasti la pulak boleh ke tidak main kat situ.

Perancangan Pergi Bercuti Ke Lexis Hibiscus Port Dickson
Credit to : sunahsukasakura.com

Kalau tak boleh main di taman permainan tu, boleh bawak kakak melepak di Hibiscus Walk yang mana kita perlu berjalan kaki menuju ke pantai di resort ni. Mmm mesti best kan sambil berjalan tu bolehla tangkap gambar buat kenangan. Dah penat berjalan, confirm lapar, di Hibiscus Walk ada macam-macam jenis makanan yang boleh kita nikmati. Sejenis perut yang lapar pada waktu malam, nampaknya kena tapau la makanan siap-siap ni. Hmm, macam banyak pulak aktiviti yang boleh kita buat kat sini, rasanya tak cukup sehari nak explore semua dalam tu. 


Kiranya memang lengkap segala kemudahan dan aktiviti yang ada di sini. Memang berbaloi la jika korang ada plan nak bercuti di sini. Lexis Hibiscus, mu tunggu kami datang ye.



Friday, 26 March 2021

,

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada | Memiliki rumah yang cantik, besar, kemas dan tersusun adalah idaman semua orang. Tak kisah la rumah tu jenis apa, sama ada rumah teres, kampung mahupun kondominium, semuanya ada citarasa tersendiri bagaimana nak menghias rumah supaya lebih teratur dan sedap mata memandang. 


Kinah percaya korang mesti selalu bukak pinterest untuk tengok contoh dan dapatkan idea untuk design ruang rumah, susun atur rumah yang sedia ada tu kan. Kinah pun tak terkecuali masa kitorang mula-mula beli rumah ni tahun lepas. Kekononnya la nak hias rumah ni dengan cantik. 


Bila dah dapat idea, bajet pulak tak cukup nak upah interior designer sebab terlebih bajet lepas buat renovation. Salah satu faktornya kesilapan kontraktor sendiri grrr. Geram pulak rasanya. Kekonon nak mengubat kekecewaan nak cari la interior designer tapi lepas survey harga, mahal kot nak upah mereka. Tapi dalam hati teringin nak rumah cantik seperti dalam majalah tu. Nak buat sendiri, bukannya tau sangat. Nampaknya kena pendam dulu hasrat tu.


Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada

Nak dijadikan cerita, kinah terjumpa satu buku khusus buat mereka yang nak ada rumah dengan rekaan interior design tapi ikut citarasa sendiri. Ehhh ada ke buku macam tu kat Malaysia ni? Ehh mestila ada. Haaa best tak best? Nak tahu lebih lanjut, korang kena baca habis dulu ye.



Pengenalan IDW Design & Build 

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada
Firma IDW Design & Build yang terletak di Shah Alam

Pertama sekali kinah nak cerita dulu mengenai IDW Design & Build ni. Buat pengetahuan semua, IDW Design & Build merupakan sebuah firma reka bentuk dalaman profesional yang diterajui oleh Encik Lokman Hakim dan Puan Rabiatul Adawiyah yang kini terletak di Seksyen 7 Shah Alam. Mereka telah berada di dalam industri reka bentuk dalaman lebih dari 13 tahun lamanya. Woww amazing kan. Bukan senang tau nak bertahan lama berada dalam industri interior designer ditambah pula dengan musim pandemik ketika ni. 



Cabaran Membina IDW

Mereka bermula syarikat pembinaan dan reka bentuk dalamn IDW Design & Build (IDW) ni pada tahun 2007 yang mana ketika itu masing-masing berumur 21 tahun dan baru saja menamatkan pengajian di peringkat Diploma Reka Bentuk Dalaman dari Universiti Teknologi Mara, UITM Shah Alam.

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada
IDr. Lokman Hakim & IDr. Rabiatul Adawiyah
Chairman of IDW

Penubuhan syarikat ini didorong setelah menerima tawaran projek pengubahsuaian dan reka bentuk dalaman sebuah banglo yang bernilai RM1.7juta. Pada usia 24 tahun pula, pasangan ini telah menerima tawaran projek reka bentuk kolej yang bernilai RM70K dan projek ini mengambil masa selama satu tahun untuk disiapkan. Disebabkan kurang berpengalaman dan faktor umur yang masih muda ketika itu, mereka seringkali ditipu oleh kontraktor dan terpaksa menanggung bebanan hutang.


Dengan tekad dan keazaman yang tinggi telah menjadi pembakar semangat buat pasangan ini untuk menyambung pengajian ke peringkat ijazah sarjana muda seterusnya ke peringkat Sarjana. Pada masa yang masa, mereka juga turut menguruskan perniagaan IDW.


Lokman Hakim sebagai Pengarah Urusan IDW pernah digagalkan oleh pensyarah beliau sendiri dalam salah satu subjek sewaktu melanjutkan pengajian dalam Sarjana disebabkan kurangnya beri komitmen semasa dalam pembelajaran. Pasangan ini juga terus berhadapan dengan kontraktor yang seringkali mengambil kesempatan, akibatnya mereka terpaksa menanggung kerugian. 

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada

Pada tahun 2012, pasangan ini mencapai kata sepakat untuk mendirikan rumah tangga setelah mengharungi pelbagai onak dan duri dalan dunia perniagaan. Mereka juga bertekad, untuk membina empayar IDW walaupun terus berdepan dengan cabaran dan rintangan serta menanggung segala liabiliti hutang akibat ditipu oleh kontraktor.



Tragedi Kebakaran

Pengalaman ngeri menjadi titik tolak kepada Lokman Hakim dan Rabiatul Adawiyah untuk mewujudkan legasi yang lebih kukuh di IDW. Tragedi kebakaran IDW New Zealand pada tahun 2017 yang hampir meragut nyawa mereka sekeluarga apabila rumah penginapan ketika percutian keluarga hangus dijilat api. Daripada kejadian ngeri itulah, menjadi "push factor" kepada pasangan ini untuk mendidik dan membentuk team yang lebih kukuh di IDW agar dapat meneruskan legasi perniagaan IDW pada masa akan datang dan mereka bertekad untuk membantu 1 juta pemilik kediaman memiliki kediaman impian yang cantik dan sempurna.



Fenomena COVID

Tahun 2020 telah menyaksikan perubahan besar dalam sejarah negara dan seluruh dunia yang mana berlakunya penyebaran virus COVID dan akibatnya seluruh negara berhadapan dengan  "total lockdown" dan semua individu perlu duduk di rumah saja.

Bersikap sentiasa bersedia mendepani apa jua cabaran, Lokman Hakim, Rabiatul Adawiyah dan seluruh team IDW telah bersiap sedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan. Sasaran utama untuk lebih fokus, mengkaji kembali kemungkinan yang sukar diramal dan bersiap sedia untuk lebih berusaha memberikan yang terbaik.

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada

Disebabkan dengan arahan kawalan pergerakan menyebabkan ramai yang mahukan ruang kediaman lebih selesa dan tidak membosankan. Kesannya, permintaan untuk mencantikkan ruang kediaman semakin meningkat dan IDW menjadi pemangkin untuk mencipta ruang yang lebih selesa untuk bekerja, belajar, dan menghabiskan masa bersama keluarga.

Disebabkan "New Normal" seperti ini telah mencetuskan inspirasi IDW untuk membantu lebih ramai pemilik kediaman merealisasikan rumah impian dengan penerbitan buku Design Collection.



Servis Eksklusif dan Harga Yang Perlu Dibayar

Sebagai jenama reka bentuk dalaman yang semakin diyakini, IDW berjaya mencipta ruang tampil yang mewah dalam setiap projek yang telah berjaya disiapkan. Keberkesanan IDW dalam menzahirkan rekaan yang menepati cita rasa pelanggan, ini membuktikan setiap pelaburan pelanggan adalah berbaloi dengan hasil yang diperolehi. 

Malah, IDW sebolehnya berusaha untuk memberi kesedaran kepada lebih ramai lagi pemilik kediaman dalam mengenal pasti cita rasa pelanggan dan menghasilkan rekaan yang berkualiti. Semoga dengan adanya buku Design Collection ni, IDW berusaha membantu merealisasikan impian dengan tawaran harga yang sangat mampu milik ini.

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada

Antara Contoh Design yang pernah dihasilkan oleh IDW.

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada


Review Kinah Bagi Buku IDW Design Collection

Sejujurnya, bagi kinah setiap rumah kena ada senaskhah IDW Design Collection ni tau. Kinah dah belek dari muka surat 1 hingga muka surat 423, memang sangat details. Korang yang blur tak tau nak cat warna apa pada ruang yang korang nak, hmm memang tak payah pening dah. Semuanya ada dalam tu. Korang cuma pilih nak design yang mana satu. 

Nak Rumah Cantik Seperti Upah Interior Designer Dengan Bajet Rendah, IDW Design Collection Kan Ada
Thahirah tengah membelek dan memilih design bilik idamannya

Satu lagi, buku Design Collection ni menggunakan kulit yang tebal dan muka surat berwarna. Thahirah yang baru tadika ni pun rambang mata tengok design bilik idaman yang ada dalam Design Collection ni tau.


Buku Design Collection menawarkan 200 pilihan reka bentuk dan gaya untuk setiap ruang kediaman, lengkap bersama lukisan pelan, visual 3 dimensi berserta rujukan gambar konsep sebagai sumber inspirasi.


DAPATKAN "PLUG & PLAY" INTERIOR DESIGN BOOK PERTAMA DI MALAYSIA SEKARANG!

RAYA PROMO RM 397 (HARGA ASAL: RM2897)

https://idw.design/idw-collection-design


#IDWMalaysia

#IDWDesignCollection 

#FIRSTPLUGandPLAYINTERIORDESIGNBOOKINMALAYSIA

#idwdesignnbuild

#200exclusiveinteriordesignsin1book

#bestinteriordesigninmalaysia  

#houseinteriordesigninmalaysia  

#interiordesigninmalaysia

#topinteriordesigninmalaysia

#topinteriordesigninselangor

#topinteriordesigninshahalam

#minimalisthousedesign

#modernhouseinterior

#bohoroomdecor

#bohemiandecor

#contemporaryinteriordesign

#houseinteriordesigninselangor

#aestheticbedroom

#livingroomdesign

#bedroominteriordesign

#Interiordesignbumiputra

#outdoordecor

#famousinteriordesigners

#famousinteriordesignersinmalaysia

#artdecointeriordesign

#3droomdesign

#decorationdesign

#interiordesignnearme