Review ~ Novel Alamak Tersuka La Pulak!

Review ~ Novel Alamak Tersuka La Pulak!

Jom kita bercerita sikit mengenai biodata penulis novel ni. Nama beliau Nurfatin binti Khalid dan menetap di Pulau Pinang. Kalau nak tahu sebenarnya dalam novel ni penulis ada bagi hint berkenaan dengan manuskrip yang akan beliau tulis selepas ini. Jom kita story sikit mengenai novel ni.

Alamak Tersuka La Pulak! ni menceritakan mengenai seorang gadis bernama Khadeeja Safiya iaitu seorang wanita yang sangat mementingkan abangnya, Khairy Sufyan dalam apa jua keadaan. Tindakan Hani Suraya iaitu bekas kakak iparnya telah menyebabkan Khadeeja berdendam dengan wanita itu dan Khadeeja menggunakan Izham Iskandar iaitu kekasih Suraya  bagi menjayakan misinya itu.

Perwatakan Khadeeja yang unik dan agresif menyebabkan terdetik rasa cinta di hati Izham. Pelbagai rancangan telah dirancang bagi menjayakan misinya itu. Apabila rancangannya berjaya dan abangnya juga sudah menemui bahagia bersama Cikgu Amni iaitu guru kepada anaknya, Sofia. Izham pula dihina sekadar untuk gahkan egonya yang menolak rasa cinta yang sudah mula bersarang dalam hati. Kehilangan Izham menyebabkan Khadeeja mula fikirkan kesilapannya dan menyesal dengan tindakannya itu.

Saat bertemu kembali dengan Izham, lelaki itu sudah bertunang dengan Husna. Buat kali terakhir Khadeeja tetap berusaha untuk mendapatkan kembali cintanya. Adakah masih ada rasa cinta di hati Izham? Kenala baca novel ni baru tahu endingnya.


Post a Comment

2 Comments