3 Menu Best Di Restoran Red Penguin TTDI

3 Menu Best Di Restoran Red Penguin TTDI | Masa mengandung ni, tekak mula lah nak makan itu ini. Kalau dulu, ajak je Yop nak pergi makan kat mana-mana, confirm dia start enjin kereta tapi sekarang kita perlu biasa dengan norma baharu kehidupan kita sekarang yang mana, kita perlu mematuhi langkah SOP dalam menangani wabak Covid-19 ni. Jadi, sebagai langkah berjaga-jaga, dan bagi memenuhi keinginan ni kinah cuma order makanan secara online saja. 

Mesti korang tertanya-tanya kinah order makanan di mana? Nampak menyelerakan dia punya makanan. Kalau korang nak tau, kinah order makanan ni semua di Restoran Red Penguin di Taman Tun Dr Ismail (TTDI), Kuala Lumpur. Kalau dulu ianya lebih dikenali "Red Penguin Online Restaurant". Tapi sekarang lebih dikenali dengan nama Restoran Red Penguin kerana tak lama lagi mereka akan mula terima pelanggan yang makan ke restoran mereka. So, korang yang nak makan di sini, lebih baik call dulu untuk buat tempahan meja, sebabnya bilangan meja adalah terhad bagi memenuhi jarak sosial yang telah ditetapkan.



Haaa jauh benor la order makan sampai ke TTDI padahal kawasan rumah ni ada je kedai makan yang buat servis delivery ni, sekali sekala kita tukar angin gitewww.

Mengapa Restoran Red Penguin TTDI Menjadi Pilihan?


Kinah ni pantang je dengar review tempat makan yang best di Lembah Klang ni, terus je nak cuba. Tapi tu la dah musim Covid-19 ni, mana la boleh keluar sangat, kalau keluar pun pergi check up kat klinik dan hospital, lepastu beli barang keperluan dapur je. Mujurlah ada restoran seperti Red Penguin ni ada servis delivery makanan. Jadi takde la frust sangat tak dapat cuba makanan di restoran mereka. 

Oh ya, sebelum kinah terlupa, selain menawarkan perkhidmatan delivery makanan dan bungkus makanan, Restoran Red Penguin juga akan mula dibuka kepada umum tak lama lagi. So, korang yang selama ni asyik order delivery makanan je, boleh mula datang ke restoran nanti. Apa yang penting korang kena la ikut SOP ye.

Satu lagi, mengapa Red Penguin menjadi pilihan adalah disebabkan harganya pun amat berpatutan dan pelbagai menu yang kita boleh pilih sampai rambang mata tak tau nak pilih makanan yang mana. Apa yang pasti, portion makanan dia memang banyak. Nasi yang kinah order tu, siap boleh kongsi makan untuk dua orang. Memang puas hati la kalau dah macam tu.


Menu Pilihan Kami Dari Restoran Red Penguin TTDI


Dah pung pang pung pang cerita pasal Restoran Red Penguin ni, kinah nak kongsi menu yang menjadi pilihan kami pada hari tu. Kinah pilih 3 menu untuk menjadi santapan makan malam untuk kami bertiga.  


3 Menu Best Di Restoran Red Penguin TTDI

Antaranya ialah Nasi Briyani Kashmiri Hyderabdi Kari Ayam, Maharaja Burger Daging bersama Roti Arang, dan Western Fusion Malagueta Deep Fried Chicken With Basmati Rice. Semua menu yang kinah pilih ni korang diberi pilihan sama ada nak tambah dengan pocket salad, fresh fruit juice dan juga sup.

Nasi Briyani Kashmiri Hyderabdi Kari Ayam

3 Menu Best Di Restoran Red Penguin TTDI

Bagi menu nasi briyani kashmiri hyderabdi ianya didatangkan sekali dengan keropok nachos. Portion nasi pun banyak, ayamnya pulak memang tak kedekut dan besar. Keropok nachos pun banyak. Nasi kashmiri ni kami siap kongsi lagi. Ayam dia masak sedang elok dan very juicy. Karinya pulak memang aumm dan pedas sikit. Memang kena dengan tekak yang suka makan pedas ni. So memang enjoy la kami berdua makan nasi kashmiri pada malam tu.

Western Fusion Malagueta Deep Fried Chicken With Basmati Rice
3 Menu Best Di Restoran Red Penguin TTDi

Menu kedua yang kinah pilih ialah Western Fusion Malagueta Deep Fried Chicken With Basmati Rice. Untuk menu yang ni, korang boleh pilih sama ada nak makan bersama dengan mashed potato ataupun nasi basmati. Disebabkan Thahirah tak makan pedas, kinah pilih nasi basmati. Memang laju la dia makan nasi pada masa tu. Bagi malagueta deep fried chicken ni,  dah la ayam dia besar, tekstur ayamnya pun lembut dan tak overcooked langsung. Cuma sos lada hitam dia tu , rasa macam tak cukup la pulak. Kalau banyak sos dia, lagi sedap dan puas makan.

Maharaja Burger Daging Bersama Roti Arang

3 Menu Best Di Restoran Red Penguin TTDI

Hidangan untuk supper kami, kinah pilih Maharaja Burger Daging Bersama  Charcoal Bun atau pun roti arang. Korang boleh buat pilihan sama ada nak roti arang, atau pun roti yang biasa kita buat burger tu. Tapi untuk kelainan, kinah pilih roti arang. Sekali sekala tukar citarasa. Apa yang menariknya dengan burger daging ni, daging ni bukan jenama biasa yang digunakan di gerai-gerai yang biasa kita beli tu. Daging burger ni adalah homemade. Memang puas hati la makan maharaja burger ni sebab daging dia tebal kot dan juicy. Roti dia pun lembut je. Aduhai sampai sekarang duk teringat maharaja burger ni.

3 Menu Best Di Restoran Red Penguin TTDI

Disamping 3 menu utama tersebut, kinah juga memilih side dish seperti salad, mushroom soup dan tak lupa semestinya air jus. Jus yang kinah pilih pada hari tu jus tembikai serta jus mango. Memang pure betul juice dia. Memang puas hati minum jus buah-buahan seperti ni, tambah pulak minum sejuk-sejuk memang laju la minum haha. Satu botol jus mango ni dah kena kidnap dengan Thahirah, huwaaa nasib ada watermelon juice tu.

Kalau korang tanya antara 3 menu ni, mana satu pilihan kinah hmmmm semestinya kinah pilih Malagueta Deep Fried Chicken, sangat sedap dan kena sangat dengan tekak kinah yang agak cerewet sekarang ni. Korang kena try malagueta fried chicken ni okey.

Bagaimana Nak Buat Tempahan ?
Korang yang berminat dan teringin nak mencuba segala menu yang ada di Red Penguin ni boleh membuat tempahan di website utama mereka. Untuk lebih info mengenai menu, waktu operasi dan sebagainya korang boleh rujuk di bawah ni tau.

Website untuk tempahan : Red Penguin TTDI
Instagram: @redpenguin88a
Facebook: Red Penguin

Alamat
88a, Jalan Burhanuddin Helmi, Taman Tun Dr Ismail, 60000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.


Post a Comment

3 Comments

  1. Sedapnya nasi briyani tu kinah....akak puasa ni...nasib tak ngencess..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak sorry la akak buat akak teringin pulak.

      Delete
  2. adoi sedapnya nasi briyani dia Kinah :)

    ReplyDelete