Advertisement

Responsive Advertisement

Rahsia Hidup Sihat Dengan Jus Beri

Rahsia Hidup Sihat Dengan Jus Beri | Apabila usia semakin meningkat, ditambah pula dengan faktor pemakanan yang tak seimbang dan gaya hidup yang tak sihat sedikit sebanyak mengundang pelbagai jenis penyakit seperti penyakit 3 serangkai iaitu sakit jantung, darah tinggi dan kencing manis. Jika ianya tidak dirawat dengan betul, penyakit 3 serangkai ni boleh membunuh penghidapnya secara senyap tau. Haa jangan buat main dengan penyakit ni.

Rahsia Hidup Sihat Dengan Jus Beri

Kalau korang nak tahu, kira-kira 1.7 juta rakyat Malaysia sekarang ni mempunyai penyakit 3 serangkai ni dan data ni di ambil pada tahun 2020. Hmmm banyak jugak tu. Itu data pada tahun 2020, tahun lepas entah berapa ramai pula agaknya.

Seriau pulak dengarnya kan bila tengok data tu?

Haaa jangan ambil mudah ye dengan perkara ni. Bukan kata orang berumur je boleh kena penyakit 3 serangkai ni, orang muda pun boleh terkena juga jika tak jaga kesihatan dengan betul. Bermula dengan kencing manis, kemudian dapat pula darah tinggi dan akhir sekali dapat pula sakit jantung. Kekadang tu, faktor genetik pun ye jugak. Kebanyakan background keluarga memang dah ada penyakit seperti ni.

Rahsia Hidup Sihat Dengan Jus Beri

Jika penyakit ni tak dirawat atau dikesan lebih awal ianya boleh menyebabkan sakit tu menjadi serius ataupun melibatkan kematian. Hmm takkan korang nak biarkan je penyakit ni berada di badan kita. Jadi, sila ambil berat tanda-tanda awal penyakit 3 serangkai ni ye. 


Tapi Bagaimana Nak Elak Penyakit 3 Serangkai Ni Menyerang Kita?

Setiap penyakit insyaAllah ada ubatnya, cuma penyakit 3 serangkai ni sebenarnya  kita boleh elakkan jika kita mengamalkan gaya hidup yang lebih sihat seperti bersenam, berbasikal, jogging dan pelbagai lagi aktiviti mengikut minat dan kesesuaian korang. 

Selain amalkan gaya hidup sihat, korang juga digalakkan untuk membuat pemeriksaan kesihatan sebaiknya setahun sekali. Bukannya apa, sekurang-kurangya jika ada yang tak kena, kita boleh mengubatinya sebelum ianya menjadi lebih parah.

Jika didapati mengalami salah satu penyakit 3 serangkai ni, terus dapatkan rawatan dengan segera tau.

Selain mengamalkan gaya hidup yang sihat dan mengamalkan pemakanan yang seimbang, korang boleh juga ambil suplemen sebagai makanan tambahan khas untuk menjaga kesihatan kita.


Rahsia Hidup Sihat Dengan Jus Beri

Siapa sini penggemar buah beri? 

Buah beri ni ada banyak jenis sebenarnya iaitu strawberi, gojiberry, elderberry, cranberry, blackberry, gooseberry, dan raspberry. So, mana satu kegemaran korang? Kinah lebih suka strawberi sebab rasanya yang masam-masam manis

Buat pengetahuan semua, buah beri ni bagus diamalkan kerana ianya begitu kaya dengan vitamin dan juga bertindak sebagai antioksidan. 

Tapi, haaa ada tapinya….

Bukan mudah sebenarnya nak jumpa kesemua jenis beri ni. Bagi yang tinggal berdekatan dengan pasar raya besar tu mungkin mudah untuk di dapati. Tapi, bagi mereka yang tinggal jauh di pedalaman mungkin agak sukar untuk dapatkannya.

Tapi sekarang korang tak payah pening mana nak cari buah-buahan ni semua lagi sebabnya ada satu produk iaitu Vitality Seven Berries dari Formulab yang mana ianya merupakan makanan tambahan khas dari gabungan ekstrak 7 jenis beri yang dapat membantu mengatasi penyakit 3 serangkai dengan selamat dan berkesan.

Mengapa Vitality Seven Berries Perlu Menjadi Pilihan?

Rahsia Hidup Sihat Dengan Jus Beri

Vitality Seven Berries diperkaya dengan zat besi, kalium, kalsium dan pelbagai lagi khasiat yang baik untuk kesihatan kita. Khasiat gabungan 7 buah berries ini didapati mempunyai khasiat semua jenis sayuran dan 10 kali ganda nutrisi lengkap untuk keperluan tubuh badan kita. 

Ianya juga diperkaya dengan vitamin C, A dan E menjadikannya sumber antioksidan paling bagus serta memberi tenaga untuk kecerdasan sepanjang hari.

Beberapa kajian telah dijalankan dan mendapati 7 buah berries ini adalah makanan SUPER FOOD yang diiktiraf oleh seluruh dunia dan bahan aktif ini adalah bahan yang sangat premium dan hanya boleh didapati di negara Eropah yang beriklim sejuk.

Kelebihan Vitality Seven Berries

  • Membantu mengawal tekanan darah tinggi
  • Membantu mengurangkan toksin dan kolestrol
  • Membantu mengawal berat badan berlebihan
  • Membantu melindungi tulang dan sendi
  • Membantu memulihkan masalah mata, kulit dan jantung
  • Membantu membersihkan usus
  • Lebih bertenaga

Manfaat Utama Vitality Seven Berries

Rahsia Hidup Sihat Dengan Jus Beri

Bagi korang yang mempunyai masalah penyakit kencing manis, darah tinggi dan sakit jantung ataupun salah satu dari penyakit tersebut ianya dapat :
  • Membantu mengawal kadar bacaan gula dalam darah
  • Membantu menstabilkan semula tekanan darah tinggi
  • Menyingkirkan toksin dan membersihkan usus

InsyAllah, dengan penggunaan secara konsisten, masalah penyakit 3 serangkai tu dapat dikurangkan dan korang jangan risau kerana
  • No side effect & ianya selamat
  • Bagi yang ingin menurukan berat badan, tidak perlu menahan lapar lagi
  • Tidak perlu bersenam secara berlebihan
  • Sesuai untuk lelaki dan wanita

Bahan Utama Vitality Seven Berries

Rahsia Hidup Sihat Dengan Jus Beri

  • Strawberi - merendahkan tekanan darah, tinggi antioksidan, mengurangkan gula dalam darah, menormalkan tahap darah
  • Raspberry - kaya vitamin c untuk mata, melindungi tulang dan sendi, kawal berat badan berlebihan, baik untuk kesihatan kulit
  • Blueberry - baik untuk kesihatan jantung, menurunkan tekanan darah, menurunkan kolesterol, mencegah kanser
  • Blackberry - menguatkan sistem tubuh, sekat selera makan berlebihan, seimbangkan gula dalam darah, tinggi serat
  • Gooseberry - meningkatkan metabolisme, meneutralkan gula dalam darah, mengawal berat badan
  • Gojiberry - melancarkan peredaran darah, mencegah kanser, menurunkan kadar kolestrol yang tinggi, memberi tenaga
  • Cranberry - bantu detox tubuh badan, kuatkan daya ingatan, bakar lemak berlebihan, lancarkan pencernaan

Cara Pengambilan Vitality Seven Berries

  1. Cara pengambilan sangat mudah, hanya ambil 1 sachet Vitality Seven Berries sekali sehari sebelum sarapan
  2. Kemudian campurkan 1 sachet vitality bersama 250-300ml air sejuk atau air suam
  3. Goncang / kacau sehingga sebati dan sedia diminum
Kebanyakan pengguna Vitality Seven Berries, sudah merasa kesan positif pada diri mereka selepas penggunaan 10-15 sachet sahaja kerana Vitality mempunyai 10x nutrisi lebih lengkap untuk keperluan badan kita.

Testimoni Vitality Seven Berries

Rahsia Hidup Sihat Dengan Jus Beri

Rahsia Hidup Sihat Dengan Jus Beri

Rahsia Hidup Sihat Dengan Jus Beri

Nak sihat, nak cergas dan jauh dari sakit yang berbahaya ni jom pakat cuba Vitality Seven Berries

Kinah sendiri dah minum dan cuba memang lawas pembuangan ni dan jangan lupa minum air kosong secukupnya.

Harga asal sekotak untuk Semenanjung Malaysia ialah RM120. Bagi Sabah dan Sarawak RM130.

Tapi sekarang tengah ada harga promosi jadi RM109 sekotak bagi Semenanjung Malaysia dan RM119 sekotak bagi Sabah dan Sarawak.


Untuk maklumat lanjut 






Post a Comment

2 Comments

  1. Betul mmg ada baca buah2 yg berries ni byk khasiat. tapi nak dapatkan stok agak susah juga. Kalau dh pakej ada dalam 1 sachet macam ni, senang sikit...Dah berusia ni mmg extra jaga part kesihatan.

    ReplyDelete
  2. Buah-buah beri ini memang mempunyai banyak khasiat. Kandungan antioksidannya juga tinggi.

    ReplyDelete

m