Friday, 31 January 2014

,
Assalamualaikum semua.


Apa yang meletup? Apa lagi mercun la yang meletup. Dum dam dum dam dum dam sana sini. Perkara biasa pada musim perayaan. Musykilnya banyak dah pihak polis membuat rampasan mercun, bunga api tapi tetap juga bolos hmmm. Perkara biasa la tu tak payah nak difikirkan. Semua tahu mercun tu merbahaya, bila kena mata buta, kena tangan kudung. Semua orang tahu betapa bahayanya mercun tu tapi tetap juga orang main mercun bila musim raya, tak kirala raya Aidilfitri ke, raya Cina ke semua main mercun dah macam satu tradisi pulak. Pada yang nak main mercun tu hati-hatila yer bukan apa tengah seronok tiba-tiba pulak terkena, malang tak berbau. 





Thursday, 30 January 2014

,

Siapa suka jalan menunduk? Cuba baca rahsia ni. Adakah betul seperti yang dinyatakan. Sekadar hiburan sahaja



,

Assalamualaikum semua..

Tercari-cari episod 19? Kinah nak share dengan korang ye



Wednesday, 29 January 2014

,
Assalamualaikum semua...

Petang-petang ni kalau dapat makan aiskrim kan beshhhh


Banyak pilihan ni, nyummmmm

Bila bercerita pasai aiskrim ni, kinah teringat cerita member kinah. Baru-baru ni dia pergi Thailand dengan suami dia. Dia bercerita pengalaman makan aiskrim kat sana. Diorang shopping dekat Tesco Lotus, jangan ingat Malaysia je ada Tesco yer, apa yang dapat diperhatikan oleh beliau aiskrim di Malaysia diletakkan di peti di bahagian bawah dan memanjang sahaja tapi di Thailand susunan aiskrim diletakkan didalam peti ais dan bertingkat-tingkat. Aiskrimnya pulak banyak pilihan sampai rambang mata diorang nak makan yang mana satu hahaahha. Akhirnya diorang makan aiskrim dalam bekas dapat banyak lagipun diorang berdua je yang makan tu pun dua hari baru habis, nasib baik resort tu ada peti ais. Perbezaan aiskrim di Malaysia dengan Thailand ialah aiskrim Malaysia bila dah cair dan kita masuk balik dalam peti aiskrim tu akan beku semula tapi aiskrim di Thailand tidak. Begitula cerita mereka sewaktu pergi honeymoon di Thailand. 

Agak-agaknya bila yer kinah nak pergi Thailand tambah dengan keadaan tengah bergolak ni..

,
Assalamualaikum semua.


Terlepas episod semalam, jangan risau kinah ada link untuk korang semua download



Cantiknya Ariana bertudung ^_^

Credit to: Pereka Cerita
,
Assalamualaikum semua...
Sesuatu yang ingin saya kongsikan dengan semua
Dan peringatan pada saya dan juga pada semua yang rajin menghadiri kuliyyah agama supaya faham apa yang cuba disampaikan
Adalah amat berbahaya jika apa yang kita dengar dan pelajari cuba pula kita tafsirkan malah memberi kefahaman kepada orang lain sedangkan kita sendiri tidak faham dengan apa yang telah disampaikan.

Apa itu hukum Wajib , Sunat , harus 
dan haram.

Apa yang tidak salah dan apa yang salah
dari segi agama.. 

Yang halal itu wajib malah menjadi harus untuk merasa nikmat apa yang telah
di kurniakan oleh Allah swt...
Yang haram itu harus di hindar malah
di tegah dari melakukannya..

Berikut adalah kisah di suatu majlis ilmu..
Sila baca dan faham betul2 sebelum menilai..

Tajuk ceramah :-
CIUM KEMALUAN ISTERI TIDAK BAU SYURGA 

ceramah kursus perkahwinan di masjid negeri .

Dalam satu topik yang membincangkan isu adab bersama pasangan masing-masing setelah menikah. 

Penceramah telah mengatakan bahawa sesiapa yang cium kemaluan isterinya atau suaminya , maka mereka tidak akan sekali-kali dapat bau syurga.

Kelihatan peserta yang datang berbisik2 sesama mereka untuk meredakan keresahan masing - masing .

Penceramah bertanya :- 

" ada apae\2 soalan ke sebelum saya meneruskan ceramah ?
Baiklah , Ceramah kita pagi nih "

Bangun seorang peserta lelaki yang bersongkok. lagaknya seperti seorang ustad dari cara pemakaiannya...bergerak ke mic yang disediakan...
saya ********* dari ****... merujuk kepada kenyataan ustad tadi , berkaitan dengan hukum mencium kemaluan suami dan isteri maka tidak bau syurga.

Penceramah : iye..silakan... 

Peserta: saya seorang pelajar 
di ****... saya ade terbaca dalam kitab tafsir ahkam ibn arabi yang mengatakan bahawa harus untuk mencium kemaluan isteri atau pasangan masing2 ,cuma dari segi adab tidak berapa elok . Lagi pun hanya suami sahaja yang boleh buat demikian 

Yang lain2 tak boleh buat ustaz boleh ustaz jelaskan lagi mengapa tidak boleh buat demikian dan kenapa tak boleh msuk syurga ? 
Saya nampak banyak perbezanya cara orang berfikir , 

Pada asasnya bagus peserta tersebut merungkaikan maksud
Hadith .

Seketika itu peserta tersebut , terangguk angguk ingin mengetahui lebih lanjut jawapan yang terhadap persoalan yang 
di timbulkan semula oleh peserta .

Penceramah menjawap :

" Sedara jangan salam faham...saya takde pun cakap bahawa cium kemaluan pasangan itu haram , saya tak cakapkan .
Ade sapa rakam ceramah saya.Ade saya kata haram , takde..saya tak kata pun tak masuk syurga... saya kata cium kemaluan isteri tak bau syurga... iyela kalau kite cium kemaluan isteri , bau kemaluan je le lah.mana blh bau syurga....bau syurga bila dah mati lah nti...
Tapi oleh kerana skrg ni tengah sedap bau tu teruskan aje la..seluruh dewan gelak pecah perut...hahahaha ..