Order Snek Berpantang, Tapi Dapat......

Alhamdulillah, kinah dah selamat bersalin pada 26 Ogos lepas. Kalau ikut plan asal kena masuk ward pada 28 Ogos, tapi air ketuban dah leaking pagi 26 Ogos tu. Terpaksa la berangkut ke hospital pagi tu. 

Apa yang jadi masa nak bersalin tu, nanti kinah cerita kemudian. Sekarang ni kinah nak cerita pasal snek berpantang yang kinah order di Shopee ni. Kinah order lewat sikit sebab nak makan fresh bila balik rumah nanti. Tapi yang kinah dapat batu tungku 2 ketul. Tepuk dahi nak buat apa la batu tungku banyak-banyak.

Salah terima barang dari shopee, order lain terima lain,

Dah la masih dalam ward. Yop whatsapp pagi tu bagitau sebab dia baru je bukak parcel yang diterima petang tu.

Dapat tahu barang yang kita order tak seperti yang diharapkan. Tak pasal-pasal tekanan darah naik. Baru je malam tu pakar kata "puan dah boleh balik".  

Syok dengar doktor kata macam tu sekali esok pagi nurse check bp dah naik balik. Tak pasal kena observed lagi. 

Sakit pulak hati ni, dah la kite tengah sakit dapat pulak macam tu. Kinah pun terus chat semula pada seller shopee tu. Mujurlah seller tu cepat respon. Sejuk sikit hati ni ha. Seller mintak kinah click return pada Shopee. Menjadi masalahnya, kinah dah klik received. So, memang tak boleh nak buat apa-apa la. Yes part ni memang salah kinah sebab klik received dulu. Mujurlah seller pun ok.

Apa Nak Buat Kalau Jadi Macam Kinah, Order Lain Dapat Lain?

Korang jangan klik dulu received, tapi klik return to Shopee. Kalau dah terklik, chat semula pada seller dan seller akan minta korang pos semula guna airway bill yang dihantar pada kita. Macam kinah, kinah guna khidma JNT. Jadi, kinah return semula pada JNT dan maklumkan pada mereka itu bukan barang kita. Nanti diorang akan pos semula pada penghantar. Tanpa sebarang bayaran.

Mujur jugak seller pun akan pos semula snek berpantang yang kinah order. Dalam ni mujurlah ada win win situation. Kalau tak hmmmmm.

Yop dalam nada gurau kata "rebus je la batu tu buat snek"

Tak memasal ku mencarut dalam ward ni

U/p: Ni kinah cerita berdasarkan pengalaman yang kinah hadapi. Tak tau la dengan  seller lain macam mana.






Post a Comment

5 Comments

  1. Tapi at the first place kenapa dia pos batu?? Musykil

    ReplyDelete
  2. Selalunya Sha memang akan tengok dulu item sebelum klik received.. Mujurlah seller tu okay dan masalah selesai cara baik.. Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  3. alahai kesiannya jgn stress ye kinah. tahniah dapat baby. ama baru tau. take care ye

    ReplyDelete
  4. Ahahaha..kejam suruh rebus batu buat snek. Taktau ke kita ni tengah pantang. Batu mana boleh makan sesuka hati time pantang :P

    ReplyDelete