5 Produk GKB Khusus Untuk Membantu Meningkatkan Kesihatan Usus

Gaya hidup yang semakin moden ditambah pula dengan tekanan di tempat kerja menyebabkan ramai yang tidak ambil peduli dengan kesihatan mereka. Mana taknya, balik dari kerja badan dah penat, bila perut lapar order food delivery je.

Faham-faham je la makanan beli ni, lebih banyak perasa dan MSG. Kemudian kurang pula pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan serta tidak bersenam akan menyebabkan pelbagai masalah kesihatan seperti masalah yang berkaitan dengan usus terutamanya. Oleh itu, penambahan probiotik yang sesuai boleh membantu mengekalkan kesihatan, meningkatkan fungsi penghadaman dan meningkatkan sistem imun kita.

Kinah perasan lately, kinah mudah sangat terkena penyakit seperti selsema dan batuk. Apabila dah sembuh, tak lama lepas tu terkena balik selsema dan batuk dan kali ni lebih lama pula. Nampak sangat imun badan dah tak kuat seperti dulu ditambah pula dengan masalah sembelit pula. 

Hmm itu tandanya usus kita ada yang tak kena. Jangan ambil mudah ye pasal kesihatan usus ni, jika usus kita tak sihat risiko untuk kita sembelit, kembung perut, pedih ulu hati, gastrik boleh terjadi tau. Itu yang dalaman, kalau luaran pula, kita akan mempunyai masalah berat badan, kulit kusam serta jerawat.

Menyedari dengan keadaan kesihatan yang tak menentu, kinah cuba cari penyelesaian dan akhirnya jumpa dengan produk khusus untuk membantu mengekalkan kesihatan usus kita dan secara tak langsung membantu mengubah kita cantik dalaman dan luaran.

Eh siapa tak nak kan???!!!

5 Produk GKB Khusus Untuk Membantu Meningkatkan Kesihatan Usus,

Oleh itu, hari ni kinah nak kongsi dengan korang mengenai beberapa produk kesihatan dari GKB ni. Kalau korang nak tahu, produk GKB dapat membantu meningkatkan kesihatan usus kita. Kalau nak tahu bagaimana produk GKB boleh membantu, ajommm la baca !!!


Mengenai GKB

Sebelum kita cerita lebih jauh mengenai produk GKB, izinkan kinah cerita serba sedikit mengenai GKB ni. Buat pengetahuan semua, GKB (GK Bio International Sdn Bhd) ditubuhkan pada tahun 2018, merupakan sebuah syarikat yang ditubuhkan hasil usaha sama antara All Cosmos Bio-Tech Holding Corporation dan Grape King Bio Taiwan. 

Objektif utamanya adalah bertujuan untuk mempromosikan kepentingan kesihatan dengan menyediakan produk kesihatan yang berkualiti tinggi di Malaysia dengan harga yang berpatutan

Kelebihan utama probiotik GKB adalah dihasilkan dengan teknologi paten lapisan pelindung pelbagai antioksidan dalam bentuk granul. GKB ialah satu-satunya syarikat suplemen kesihatan dengan empat lapisan pelindung untuk probiotiknya, untuk memastikan probiotik berjaya sampai ke usus dengan kadar kelangsungan hidup yang tinggi. "

Sejak penubuhannya, syarikat itu telah membantu lebih daripada satu juta rakyat Malaysia untuk mengekalkan gaya hidup yang sihat.

5 Produk GKB Khusus Untuk Membantu Meningkatkan Kesihatan Usus


5 Produk GKB Untuk Kesihatan Pengahadaman

Kinah sedar yang diri ni kekadang ada masalah penghadaman, kinah cuba dapatkan juga produk dari GKB yang kebetulan telah melancarkan 5 produk iaitu GKB Probio+, GKB Probizymes, GKB Lactobacillus Rhamnsus Plus, GKB G-Pro Gold dan GKB Lactobacillus Plantarum GKM3.


1. GKB Probio + Untuk Memperbaiki Usus

Sejujurnya, bab pemakanan ni memang kinah hentam je. Apa yang terasa kat tekak, confirm masak atau pun beli je. Tapi dalam tak sedar, rupanya dalam menu kinah ambil, jarang la ada sayur dan buah-buahan. Bila dah kurang nutrien, mula lah datang sembelit dan ada masanya senak perut walaupun tak kerap.

5 Produk GKB Khusus Untuk Membantu Meningkatkan Kesihatan Usus

Untuk itu, kinah mengambil GKB Probio+ bagi membantu mengurangkan masalah yang kinah alami. GKB Probio+ mengandungi 5 jenis bakteria probiotik yang berfungsi aktif serta 4 jenis prebiotik, yang boleh membantu pencernaan dan mengurangkan sembelit dan cirit-birit. Kombinasi yang sempurna bakteria probiotik dan prebiotik memberikan lebih perlindungan kepada saluran usus, membantu pencernaan dan penyerapan nutrien daripada makanan, mengekalkan keseimbangan mikroflora usus dan meningkatkan imuniti.

5 Produk GKB Khusus Untuk Membantu Meningkatkan Kesihatan Usus

Setiap sachet mengandungi 20 bilion jumlah bakteria probiotik hidup, sesuai untuk penjagaan harian usus dan kesihatan perut seisi keluarga. Mereka yang mengalami gejala sembelit ringan dan senak perut yang ringan disarankan untuk mengambilnya.

Cara pengambilan pun mudah saja, korang boleh consume terus atau bancuh dalam minuman korang. Teksturnya mudah dilarut dalam air. Rasanya of course la sedap, manis-manis buah gitu


2. GKB Probizymes - Untuk Mengurangkan Gastritis

Sekarang ni kan bulan puasa, risau jugak gastrik menyerang semasa berpuasa. Jadi, kinah standby GKB Probizymes di rumah. Kinah ambil selepas makan sahur bagi mengelakkan gastrik atau kembung perut menyerang ketika berpuasa. Bukan apa, risau sakit dulu datang kembali. 

5 Produk GKB Khusus Untuk Membantu Meningkatkan Kesihatan Usus

GKB Probizymes diformulasikan daripada probiotik, prebiotik, enzim karbohidrat, enzim protein dan enzim lemak yang khusus untuk menangani masalah kembung perut berpanjangan, sakit perut akibat gastrik dan mengurangkan simptom refluks asid gastrik dengan berkesan.

Cara nak makan pun semudah ABC, cuma koyak saja dan tuang ke dalam mulut. Janganlah risau takut tersedak ke apa, insya Allah tak ada apa-apa atau kalau nak mudah boleh je tambahkan 1 sachet Probyzimes dalam minuman harian kita. 

Alhamdulillah, sejak mengambil GKB Probizymes, tiada simptom gastrik menyerang pada bulan puasa ni dan harapnya dapatlah kekal sehingga habis puasa nanti.


3. GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus - Untuk Memperbaiki Kulit

Orang perempuan, mesti lah nak kelihatan cantik kan. Cantik luar, mestilah kena cantik dalaman. Tak gitu. Jadi dengan pengambilan GKB Lactobalcillus Rhamnosus Plus mungkin dapat membantu. Seperti kinah yang cerita sebelum ni, kulit kinah dari dulu lagi agak sensitif, ditambah pula kulit kering jika kurang minum air kosong. Bagi mengurangkan masalah tersebut kinah ambil GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus untuk membantu atasi masalah kinah ni.

Ketegangan probiotik Lactobacillus Rhamnosus digunakan secara meluas untuk mencegah penyakit  gastrousus seperti usus bocor atau dysbiosis, mengurangkan masalah kulit kering, mengurangkan sensitiviti kulit dan mempromosikan kesihatan kulit.

5 Produk GKB Khusus Untuk Membantu Meningkatkan Kesihatan Usus

Selain itu, ia juga membantu mencegah jangkitan alat kelamin wanita, meningkatkan imuniti dan melegakan penyakit berkaitan ketidakseimbangan mikrob. Kalau korang nak tahu, produk ini disambut baik oleh golongan wanita.

Cara makan pun mudah saja, boleh consume terus ataupun boleh bancuh dalam minuman. Ikutlah bagaimana, lagipun packaging pun mesra travel, boleh selit dalam handbag korang tu.

Apa yang best dengan GKB Lactobacillus Rhamnosus, kulit kinah tak seperti dulu dah, kurang dah sensitif bila kena gigit serangga dan haaa dan kulit semakin lembap je.


4. GKB G-Pro Gold - Untuk Mengurangkan Sembelit

Gaya hidup yang tidak seimbang, tekanan kerja yang tinggi menjadi faktor penyebab sembelit juga. Jadi, bagi mereka yang mempuyai masalah sembelit tu, boleh cuba GKB G - Pro Gold ni bagi membantu mengurangkan sembelit tersebut. 

5 Produk GKB Khusus Untuk Membantu Meningkatkan Kesihatan Usus

Mengandungi 10 jenis probiotik dan 2 jenis prebiotik yang mana setiap kapsul mengandungi 80 billion jumlah bakteria probiotik hidup yang dapat meningkatkan flora usus. Produk ini juga direka khusus untuk membantu mereka yang mengalami masalah sindrom iritasi usus, cirit-birit yang teruk dan sembelit.

Cara makan pula hanya 1 biji kapsul sehari dan seeloknya diambil selepas makan.GKB G-PRO GOLD ni, kinah ambil bersama dengan GKB Lactobacillus Plantarum GKM3, hasil dia sangat awesome. Memang tak ada dah kisah sembelit yang ada hanya kisah pembuangan yang lancar saja. 

G Pro Gold ni kinah makan sekali dengan GKB Lactobacillus Plantarum GK3, memang lancar sungguh pembuangan dengan 2 gabungan GKB ni. Sembelit pun dah tak macam dulu lagi.


5. GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 - Untuk Mengawal Minyak dan Kalori

Produk yang kelima ni antara produk yang menjadi pilihan kinah iaitu GKB Lactobalicillus Plantarum  GKM3. Sepertimana yang kinah cerita di entri sebelum ni, kinah mempunyai masalah berat badan yang berlebihan. Pendek kata, dah masuk tahap obesiti la. Sebenarnya, kinah dah buntu mencari jalan bagaimana nak menurunkan berat badan tapi, portion makan tetap sama. Ehhh boleh ke?

5 Produk GKB Khusus Untuk Membantu Meningkatkan Kesihatan Usus

InsyaAllah, ada sebenarnya. Dengan GKB Lactobacillus Platarum GKM3 ni dapat membantu menyerap minyak kerana mengandungi Lactobacillus plantarum iaitu ketenangan proiotik yang kuat untuk menyerap lemk dalam badan, asid urik dan lipid darah (kolestrol, trigliserida), membantu mengurangkan peyerapan kalori, membantu mengurangkan masalah berat badan, meningkatkan tenaga, membantu sistem penghadaman, menjadikan badan lebih langsing serta meningkatkan kelembapan kulit dan mengurangkan kesan kerosakan kulit yang disebabkan oleh cahaya ultraviolet.

Haa banyakkan kelebihan GKB Lactobacillus Plantarum GKM3, dan produk ini juga telah memenangi lebih daripada 20 anugerah dan paten dari pelbagai negara termasuklah Amerika Syarikat, Jepun, China, Singapura dan Taiwan.

Alhamdulillah, memang puas hati sangat dengan GKB Lactobacillus Plantarum ni, perut pun ringan selepas beberapa hari kinah amalkan. Biasanya kinah ambil selepas makan tengahari sekali dengan G Pro Gold, proses pembuangan pun semakin lancar dan perut pun kempis sikit.

Soal HALAL, tak usah korang risau kerana GKB memastikan setiap produk kesihatannya diperakui dengan sijil PIC/S GMP, ISO22000, HACCP, NSF GMP, TQF, HALAL, sijil kawalan kualiti tahap 2 TFDA, pensijilan standard pembuatan cemerlang GMP Malaysia, FSSC 22000 dan ISO/IEC TAF 17025, untuk memastikan jaminan keselamatan, kualiti dan standard piawaian pembuatan produk pada tahap tertinggi. 


Bagaimana Dapatkan Produk GKB

Amacam? Menarik tak produk dari GKB yang kinah kongsikan ni?

Korang boleh lah pilih salah satu produk GKB ni mengikut masalah yang korang hadapi. Tapi bagaimana nak dapatkan kesemua produk ni? Korang boleh dapatkan di semua cawangan Farmasi besar di Malaysia termasuklah di 

Central : Alpro Pharmacy, M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy

Melaka: Alpro Pharmacy, Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak

Penang: Alpro Pharmacy, MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy

Perak: Alpro Pharmacy, HTM Pharmacy

East Coast: Alpro Pharmacy, Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan

Southern
: Alpro Pharmacy, The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy

Sabah: Alpro Pharmacy, LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy

Sarawak: Alpro Pharmacy, Trinity Pharmacy, Hometown Pharmacy, Mana Pharmacy

Untuk lihat lagi farmasi lain yang terlibat https://www.mygkb.com/Article/Detail/1188 

Tunggu apa lagi, dapatkannya sekarang!!!


Website : www.mygkb.com
Facebook: www.facebook.com/mygkb
Instagram: www.instagram.com/mygkb
TikTok: www.tiktok.com/@gkbmsia
RED ID: 1318211221 (GKB 集康宝)
YouTube: https://youtube.com/@mygkb01



#gkbinternational #gkbsoftlaunch2023 #gkbprobiotics #gkbspacesuit

Post a Comment

0 Comments