Cara Terbaik Untuk Menyingkirkan Gas Dalam Kanak-Kanak

Cara Terbaik Untuk Menyingkirkan Gas Dalam Kanak-Kanak |  Gas dan kembung perut boleh menjadi masalah yang tidak selesa. Ia bukan sahaja berlaku pada orang dewasa malah kanak-kanak juga boleh mendapatnya (1).

Cara Terbaik Untuk Menyingkirkan Gas Dalam Kanak-Kanak

Semua orang mengeluarkan gas, tetapi sesetengah orang menghasilkan lebih banyak gas daripada yang lain, kadangkala cukup untuk menyebabkan kesusahan

Adalah normal untuk mengeluarkan gas dari 6 hingga 20 kali sehari. Gas berlebihan biasanya tidak disebabkan oleh masalah kesihatan yang serius.

Gas dan kembung perut biasanya disebabkan oleh sesuatu yang dimakan atau diminum oleh anak anda, termasuk beberapa makanan tambahan dan ubat-ubatan.

Gas dan kembung perut biasanya tidak berbahaya dan hilang tanpa rawatan. Tetapi mengubah diet anak anda boleh membantu menyelesaikan masalah (2).

Sesetengah ubat tanpa preskripsi boleh membantu mencegah gas dan melegakan kembung perut.

Namun, daripada mengambil ubat, adalah lebih bijak untuk mengambil suplemen semulajadi untuk menjauhi perkara yang tidak diingini.

Walaupun hasilnya tidak akan sepantas ubat, akhirnya apa yang kita mahukan ialah masalah itu selesai dan tanpa sebarang kesan lain.

Nasib baik ada satu suplemen yang sangat berkesan untuk mengelakkan anak anda mendapat banyak gas dalam perut sekaligus mengekalkan sistem imun badan.




Bagaimanakah Saya Tahu Sakit Perut Anak Saya Adalah Gas Berlebihan?

Banyak faktor membantu doktor menentukan punca sakit perut yaitu umur anak anda, berapa lama anak anda mengalami sakit perut, kehadiran atau ketiadaan demam, dan gejala lain. 

Walau bagaimanapun, terdapat ciri-ciri tertentu sakit gas yang mungkin membantu untuk menentukan ia sebagai penyebabnya. 

Sakit gas biasanya tajam dan boleh bertahan untuk jangka masa yang lama. Kesakitan biasanya dikaitkan dengan kekejangan, kembung perut, dan rasa kenyang. 

Anak anda mungkin mengatakan dia berasa seperti ada simpul atau tekanan di dalam perut mereka.

Tidak seperti gastritis, yang biasanya menyebabkan sakit di bahagian tengah/atas perut, sakit gas boleh menyebabkan sakit di seluruh perut.

Banyak kali, kanak-kanak akan menyetempatkan kesakitan di sekitar pusar atau perut bawah mereka. Anak anda juga mungkin mengeluarkan gas atau sendawa.




Apakah Pilihan Terbaik Untuk Menyingkirkan Gas Kanak-kanak?

Adalah sangat penting untuk kanak-kanak menikmati masa cuti mereka, menjadi kucar-kacir, mencipta kenangan yang menakjubkan. 

Walau bagaimanapun, jika anak anda mengalami sakit perut, adalah sangat penting untuk memberi perhatian kepada apa yang mereka makan dan pastikan mereka makan makanan yang tidak menyebabkan gas.

Terdapat pilihan untuk melegakan gas pada kanak-kanak yang boleh dicuba dari keselesaan rumah anda. Beberapa pengesyoran teratas termasuk yang di bawah.

1. Perubahan Diet

Diet adalah kunci apabila cuba mengurangkan gas yang menyakitkan dan berterusan. Terdapat makanan tertentu yang boleh memburukkan lagi gejala anak anda (3).

Menyimpan diari makanan untuk anak anda boleh membantu anda menentukan makanan yang boleh mencetuskan sakit gas anak anda.

Jika anak anda nampaknya mengalami sakit gas selepas makan makanan tertentu, cuba hapuskan makanan itu daripada diet mereka untuk seketika untuk melihat sama ada sakitnya pudar atau berterusan.

2. Banyakkan Minum Air

Satu lagi faktor penting yang ibu bapa sering terlepas ialah pengambilan cecair. Dengan semua aktiviti yang menyeronokkan, anak-anak kita mudah lupa minum.

Ini boleh menyebabkan penghadaman yang lemah dan akhirnya sembelit, yang sering menyebabkan sakit gas pada kanak-kanak (4).

Mula-mula, tangani kesakitan dan kemudian pergi terus ke sumbernya dengan merawat sembelit. Diet dan pengambilan cecair akan menjadi ubat terbaik anda untuk mengelakkan sembelit.

Jangan sesekali mulakan anak anda menggunakan julap tanpa bimbingan pakar pediatrik.

Doktor anda juga mungkin melakukan makmal dan pengimejan untuk mencipta pelan rawatan yang terbaik untuk anak anda.

Jika pada bila-bila masa anak anda mengalami sakit perut, muntah atau demam yang berterusan atau semakin teruk, minta mereka dinilai dengan segera.

3. Senaman dan Urutan

Apabila anak anda menggerakkan badan mereka, mereka boleh membebaskan gas terkumpul.

Hanya berjalan-jalan atau mengadakan tarian selepas makan malam boleh membantu saluran pencernaan anak anda mengeluarkan gas berlebihan.

Urutan lembut pada perut yang sakit juga boleh membantu mengeluarkan gas dari badan anak anda.

4. Pelega Gas untuk Kanak-kanak

Jika anda telah mencuba semua kaedah di atas dan masih merasakan anak anda mengalami sakit gas, cubalah Gaxodus.

Cara Terbaik Untuk Menyingkirkan Gas Dalam Kanak-Kanak

Gaxodus terkenal dengan keberkesanannya kerana ia menggabungkan banyak bahan semulajadi yang baik untuk merawat gas, kembung perut dan senak dalam satu cecair sedia untuk diminum.

Apa yang digemari oleh orang ramai ialah ia boleh melegakan kesakitan perut dengan cepat pada kanak-kanak akibat kembung perut dan gas, ia juga melegakan kesakitan senak asid pada masa yang sama.



Suplemen ini mengandungi lactobacillus acidphilus, yang baik untuk merawat penyakit radang usus dan gangguan usus yang lain (5).

Ia adalah satu-satunya produk yang boleh merawat pelbagai gejala yang boleh digunakan untuk kanak-kanak!

Jika anak anda telah mencuba Gaxodus, besar kemungkinan anak anda akan dijauhkan daripada sakit perut.



Post a Comment

0 Comments