Showing posts with label Kartun. Show all posts
Showing posts with label Kartun. Show all posts

Sunday, 2 October 2016

,
Assalamualaikum semua. Salam Maal Hijrah kepada semua. Kali ni entri mengenai kartun animasi daripada negara Matahari Terbit iaitu negara Jepun.

Kenal tak budak ni
Ni si Maruko Chan. Pelbagai karenah yang perlu dihadapi oleh ibu bapanya. Mengisahkan kehidupan seharian Maruko dan sahabatnya. Maruko ni boleh dikatakan orang Kedah kata Loqlaq. Ha lebih kurang macam tu la. Ada je idea dia tambah lagi bila dia inginkan sesuatu. Kinah dalam banyak-banyak anime, Maruko ni berjaya menambat hati dengan keletahnya yang tak kering gusi. Selain itu, banyak kisah tauladan dalam Maruko Chan ni dan sesuai ditonton oleh kanak-kanak berbanding dengan cerita Hagemaru tu yang ntah ape-ape. Langsung tak ada mesej.

Berbanding dengan anime ni yang banyak menerapkan kisah kekeluargaan. Ada suka dan duka yang terpaksa mereka tempuh serta kisah yang ditayangkan pun kadang kala ada dalam realiti. 

Thursday, 3 October 2013

,
Assalamualaikum...

Kesian meow ni huhu. Teringat kucing kinah dulu, dia suka tido atas tv sampai dia dengan area tv terjatuh la. Kucing sekarang tak leh tido atas tv dah. Lawak pun ada kartun ni hahahhahahhaha


Wednesday, 2 October 2013

,
Assalamualaikum...


Ingat lagi tak cerita ni? Cerita ni tayang masa Kinah sekolah rendah dulu. Hhoho punya lama ini cerita. Sekarang ni budak-budak duk ngadap Upin Ipin je. Tajuk cerita ni Usop Sontorian. Teringat watak usop yang nakal yang selalu buat Abang Budin marah, dengan telatah kawan-kawannya Abu, Singh, yang sorang lagi yang pakai topi tu apa ke namanya entahla. Korang ingat lagi tak cerita ni sharela sikit