Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines

Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines | Korang tengah plan nak pergi bercuti ke tu? Dah decide nak pergi mana cuti nanti? Dah decide nak pergi mana mesti salah satu dalam plan nak pergi dengan apa nanti ye dak. Apa kata cuti kali ni korang naik flight je, tak payah nak drive jauh-jauh tu pun kalau plan bercuti dalam negara la. 

Haaa siapa dalam kalangan korang yang pernah naik flight Air Asia Airlines?? Selesa kan! Dah la harga yang ditawarkan sangat berbaloi, tempat duduknya pulak selesa, makanan pun sedap, layanan yang diberikan pun sangat tip top! Memang puas hati la kalau terbang bersama Air Asia Airlines ni! 

Korang tak kan rugi apa-apa langsung ok. Korang akan rugi teruk kalau korang tak cuba menggunakan servis dari Air Asia ni! Rugi ooo. Tentang harganya pulak korang tak payahla risau! Apa yang penting korang rasai Penerbangan Selesa Bersama Air Aisa Airlines.

Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines

Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines

Kalau korang nak tiket Air Asia pada harga yang terendah, apa kata korang booking melalui website ataupun apps daripada traveloka. Kinah takkan tipu korang, kinah pun dah pernah booking tiket flight dengan menggunakan traveloka ni untuk member kinah ok dan ternyata harga yang ditawarkan sangat tak masuk akal!. Korang ingat senang ke nak dapat harga tiket yang murah macam tu?.. susah tau! Harga yang ditawarkan bermula dari RM8+ dan ke atas dan harga ni ikut destinasi mana yang korang nak pergi ye. Sekarang, kinah nak cerita kenapa korang perlu menggunakan servis penerbangan dari Air Asia Airlines ni. Banyak faedah dan keistimewaan yang korang akan dapat sebenarnya.

Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Untuk booking tiket pada harga yang lebih rendah ni korang boleh la booking di traveloka yer. Macam kinah dah mention tadi, korang boleh guna apps ataupun website untuk buat tempahan. Once dah keluar paparan Air Asia ni, korang boleh la start pilih destinasi, tarikh, bilangan penumpang dan class seat yang korang nak duduk. 
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Senang jer la tak susah mana pun kan. Kalau korang tak faham macam mana cara nak booking korang boleh scroll ke bawah dan korang akan nampak tiga pilihan tutorial yang traveloka akan tunjukkan kat korang iatu How to Book, How to Pay dan Air Asia E-ticket. Korang baca jer and make sure fahamkan dulu yer sebelum tempah tiket.
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Selain itu, dalam page yang sama juga terdapat paparan payment partners yang boleh korang gunakan untuk membuat pembayaran tiket tu nanti. Semak dulu sama ada bank yang korang nak guna ada atau tak dalam senarai tu. Nanti dah buat semua langkah sekali bank yang korang nak guna untuk buat pembayaran tu tak ada dah buang masa kat situ pulak. Bagi penumpang yang first time nak naik flight Air Asia, korang juga boleh buat survey antara class seat yang ada dalam Air Asia ni. 
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Sama seperti penerbangan yang lain, Air Asia juga mempunyai class seat Economy, Business, First class dan Premium economy. Ha yang paling penting semasa nak naik flight ni beg yang korang bawa tu mestilah kena timbang dulu ye. So, kalau korang nak tahu berat yang dibenarkan secara free of charge untuk bawa ke dalam pesawat korang boleh klik policies kemudian klik Air Asia Bag Allowance link yang warna biru tu then nanti korang akan nampak senarai berat bag yang dibenarkan sama ada penerbangan domestic mahupun international.
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Bagi korang yang pertama kali nak naik flight tu, mesti korang tak pernah tau kan check in time untuk setiap penerbangan. Air Asia pun ada tau jadual check in time untuk rujukan para penumpang. Korang klik je di policies then klik link Air Asia check in policy. Kat situ korang akan nampak table check in time recommended dimana untuk penerbangan domestic korang kena check in 2 jam sebelum penerbangan, manakala untuk penerbangan international korang kena check in 3 jam sebelum penerbangan. Ini sangat penting ya! Please take note sebab pernah terjadi penumpang tertinggal flight sebab check in lambat. So, rancanglah perjalanan korang dengan baik okay! Supaya korang punya percutian berjalan dengan lancar.
So, itulah antara serba sedikit yang kinah nak kongsi dengan korang tentang Air Asia Airlines ni. Haa apa yang korang tunggu lagi! Book airaisia airlines sekarang untuk dapatkan harga yang terendah through website ataupun apps traveloka! Selamat Bercuti!!!!!

Post a Comment

35 Comments

  1. last fly masa anak dua!now anak 4..kena plan next fly nampaknya ni!

    ReplyDelete
  2. memang terbang dengan air asia...

    ReplyDelete
  3. Mr Hubby suka gak dengan Traveloka , sangat memudahkan dan dari segi harga pun boleh tahan berbaloi . Untuk this year tak plan lagi nak ke mana dan mungkin dalam negara je kot ..

    ReplyDelete
  4. Tak berpeluang lagi terbang dengan airasia nih.ada rezeki nanti memang nak merasa naik air asia

    ReplyDelete
  5. dah lama tak fly dengan air asia!

    ReplyDelete
  6. Jom terbang bersama traveloka! Lagi best bersama AA. Tak pernah naik flight lagi

    ReplyDelete
  7. Last terbang bersama Air Asia ni last year pergi Perth. So far ok lah. Kena pandai2 pilih tarikh yang tiketnya murah.

    ReplyDelete
  8. Thanks for the info. Air asia memang terkenal dengan tiket tambang murah. Tapi kena pandai cari time yang sesuai.

    ReplyDelete
  9. Air Asia mmg selesa. Plus harga dia sangat berbaloi utk mereka yg travel budget. Dpt harga dari traveloka lagi-lagi lah jimat !!

    ReplyDelete
  10. I tried business air asia during my trip to Busan. So comfy. Traveloka apps super convenient too.

    ReplyDelete
  11. Lama tak travel ni...msuk tahun ni dah 2 tahun dah...kena pi travel gak ni tapi kena tunggu mak elok sakit dulu..tak sampai hati nak tinggalkan dia..

    ReplyDelete
  12. Antara apps yang kitaorang guna terutama bila nak pegi melancong. Senang, mudah dengan harga yg sangat berbaloi

    ReplyDelete
  13. aplikasi terbaik untuk traveller, nanti tak lama lagi banyak nak ke sana ke sini ke luar negara, i'll reconsider guna aplikasi ni untuk mudahkan tujuan travelling.. weee

    ReplyDelete
  14. I have fly with Air Asia since 2005 until now. Price not the lowest but stable in plane.

    ReplyDelete
  15. Ros tak pernah travel naik flight.. tapi memang ada plan nak bercuti.. bagus bila ada macam ni.. untuk yang first time nak naik, ada panduan kan..

    ReplyDelete
  16. lama dah tak neik kapal terbang..
    tah bila lagi nak neik pulak

    ReplyDelete
  17. Memang selalu fly domestik ataupun antarabangsa kebanyakkan naik Airasia berbanding Malindo atau pun MAS. Pilih Air Asia sebab salah tu tiket penerbangan murah dan banyak lokasi yang dituju.


    www.liahasty.com

    ReplyDelete
  18. i always use AirAsia for me travel so far include flying to China. It is really cheap and convenient.For sure i will wanna use their services for my future flying

    Racheal

    ReplyDelete
  19. Banyak dengar pasaal kemudahan booking ngan Traveloka ni tapi akak tak pernah lagi coba.
    In sha allah nanti nak try lah jugak kan, thanks Kina for sharing


     Jom kita mulakan Affiliate Marketing Program untuk tambah pendapatan

    ReplyDelete
  20. Wahh 3 hours before...mmg masak la nak tunggu kat airport tu..airlines lain blh check in 1 hours before flight time..hrmm

    ReplyDelete
  21. Sis memang gunakan Airasia utk kemana mana sekarang,kalau tak ada Airasia memang tak kemana-mana lah..hehehe. Traveloka belum pernah lah cuba gunakan, sebab selalu buat sendiri aje dari urusan flight hinggalah penginapan semua urus sendiri. Nanti boleh lah survey2 kat Traveloka..kalau lagi murah boleh gunakan khidmat mereka

    ReplyDelete
  22. Tak pernah naik air asia lagi.

    ReplyDelete
  23. Setakat ni pernah naik AirAsia dengan Eagle jee. Heheh. Takdelah worse mana pun AirAsia cuma sempit sikit je hehe.

    ReplyDelete
  24. Kena masa yang betul, tambang Air Asia memang sangat berbaloi..kalau salah timing, memang mahal hehe

    ReplyDelete
  25. dah lama x fly...
    x plan lagi nak ke mana....

    ReplyDelete
  26. Kak ana kalau nak naik flight mesti guna AA sebab harga plg murah. Kena pandai book tarikh juga kalau nk betul2 murah .Aish lama tak naik flight haa.

    ReplyDelete
  27. rindunye nk naik flite....last ritu g US....

    ReplyDelete
  28. setakat nih pun memang selalu naik air asia
    hehehe

    ReplyDelete
  29. busyra pun suka air asia. fire fly pun okay. :)

    ReplyDelete
  30. ya...teringin juga nak bercuti..

    in shaa Allah menunggu duit banyak-banyak dulu.

    memang yang selalu guna AirAsia dari dulu lagi

    ReplyDelete
  31. This post will assist the internet people for
    creating new web site or even a blog from start to end.

    ReplyDelete
  32. Right here is the perfect blog for anyone who wishes to find out
    about this topic. You understand a whole lot its almost tough to argue with you (not that I actually would want to…HaHa).
    You definitely put a new spin on a subject that has been discussed for years.
    Great stuff, just great!

    ReplyDelete
  33. Thanks for your personal marvelous posting! I seriously
    enjoyed reading it, you might be a great author.I will make certain to bookmark your blog and may come back very soon.
    I want to encourage you continue your great work, have a nice weekend!

    ReplyDelete