Showing posts with label Tips. Show all posts
Showing posts with label Tips. Show all posts

Tuesday, 17 December 2019

,
7 Cara Lembutkan Hati Isteri Tengah Marah| Sedangkan air laut ada pasang surut, ini kan pula suami isteri. Biasa lah tu, ada masanya mood isteri tu ada swing sikit. Jika ada tak kena dimatanya, mula lah si suami yang jadi mangsa. Orang perempuan ni bila tengah marah, janganlah diusik. Biarkannya dia reda sendiri.

7 Cara Lembutkan Hati Isteri Tengah Marah

Tapi, perlu diingat juga, kemarahan ni jika tak dikawal akan menggugat keharmonian rumah tangga. Sebenarnya bila isteri tengah marah, si suami perlu bijak memainkan peranannya dalam mengawal keadaan. Dalam erti kata lain, pujuk isteri yang tengah marah tu. Tengah pening macam mana caranya, apa kata korang cuba 7 cara untuk lembutkan hati isteri tengah marah. 

MINTA BANTUAN LUAR

Jika korang dan pasangan bertikam lidah sampai tak bertegur sapa antara satu sama lain, korang perlu mencari jalan keluar dengan mencari orang tengah bagi menyelesaikan masalah korang berdua tu. Biasanya, kemarahan ni berpunca daripada tekanan hidup pada masa lampau ataupun si isteri tidak mampu untuk mengawal emosi dengan sebaiknya.

7 Cara Lembutkan Hati Isteri Tengah Marah


BEKERJASAMA DAN BERSIKAP ADIL

Wanita sememangnya sukar difahami dan kadangkala kuat beremosi. Sifat pemarah yang kadang terluah apabila korang tidak berlaku adil kepadanya, kurang hormat, atau rasa terbeban. Oleh itu, sebagai pasangannya, korang kena lebih berhati-hati dengan tindakan dan tuturkata ketika melayaninya dan berlaku adil dengannya, hormat-menghormati antara satu sama lain dan paling penting ringan-ringankanlah tangan tu membantunya buat kerja rumah. Mana la tahu kemarahannya reda.

7 Cara Lembutkan Hati Isteri Tengah Marah

TENANGKAN DENGAN KATA-KATA YANG LEMBUT

Kadang-kadang sikap amarah ni berpunca daripada perasaan terluka. Mungkin ada kata-kata korang tu mengguris perasaanya. Oleh itu, setiap kali si isteri marah-marah, korang kena sabar dan ungkapkan kata-kata yang lebih lembut bagi menenangkan emosinya. Jangan pula korang mengejek, dan memperkecilkan dirinya pada saat dirinya tengah naik hantu, nanti lagi haru.

7 Cara Lembutkan Hati Isteri Tengah Marah

BERI PERHATIAN

Lelaki ni seringkali tak ambil pusing dan kurang beri perhatian apabila si isteri sedang berbicara dengannya. Si isteri nak bercerita, si suami pulak sibuk dengan game dia. Jika berterusan sebegini, korang akan berperang dengan isteri. Percayalah, kemarahan mereka pasti meluap-luap apabila reaksi yang diharapkan dari korang menjadi hambar seterusnya merasakan dirinya tidak dihargai lagi. Oleh itu, korang letak tepi dulu phone tu, kemudian beri perhatian bila si dia sedang bercakap dengan korang. 

7 Cara Lembutkan Hati Isteri Tengah Marah

JANGAN MEMBALAS

Sebaiknya apabila pasangan korang sedang marah, cuba korang berdiam diri dulu. Jangan cuba membalas, biarpun sejuta alasan korang guna untuk membela diri dengan membalas kata pedas isteri korang tu akan menambahkan lagi api kemarahannya. So, tahan la ye. Biarkan dia meluahkan segala yang ingin diluahkannya. 

7 Cara Lembutkan Hati Isteri Tengah Marah

JADI RAKAN YANG BAIK

Dalam ramai-ramai, korang adalah insan terpilih untuk hidup bersama dengannya. Jadi, hargailah isteri tu dengan sebaiknya. Jadikanlah dia sebagai teman dan rakan baik korang buat selamanya. Fahami dan terima isteri dengan seadanya. Mana la tahu akan mengubah sedikit sebanyak kemarahannya tu. 

7 Cara Lembutkan Hati Isteri Tengah Marah

BERI MASA UNTUK PROSES BERTENANG

Sekiranya pasangan anda tengah marah, berikanlah sedikit ruang dan masa secukupnya untuk proses bertenang. Memberi ruang tidak bermaksud anda menjauhkan diri daripadanya. Langkah menjauhkan diri daripadanya akan membuat pasangan anda berkecil hati seterusnya membawa diri. Oleh itu, berikanlah dirinya masa agar dia mampu menilai sendiri dan buruknya sikap itu.

Kalau semua cara tak jalan jugak, ada satu lagi jalan terakhir. Cara ni kinah confirm, isteri korang tak marah dah. Caranya korang bagi isteri tu hadiah. Hadiah yang macam mana tu, terpulang. Semoga lepas ni isteri korang tak marah dah hehhe. Good luck ye.




Monday, 26 August 2019

,
Tips Penjagaan Rambut Untuk Wanita Bertudung Dengan Safi Shayla | Siapa kata apabila bertudung ni rambut tak perlu dijaga. Sebenarnya apabila kita bertudung, lagi perlu dijaga kerana rambut kita sepanjang hari bertutup. Kalau kita abaikan penjagaan rambut ni, lama kelamaan rambut kita akan rosak, gugur, kelemumur. Nanti siapa yang stress???

Awak jugak yang stress kan hihi....

Jangan ambik mudah akan penjagaan rambut ni. Nak rambut cantik dan sihat memerlukan penjagaan yang rapi. Cuba kita tak jaga, mula lah kita akan rasa tak selesa, gatal sana, gatal sini silap haribulan kutu pun hinggap kat kepala. 

Dah dah tak payah fikir dah pasal masalah tu. Korang ikut saja tips kinah bagi ni, insyaAllah rambut korang akan sihat plus lebih wangi.

Tips Penjagaan Rambut Untuk Wanita Bertudung Dengan Safi Shayla

Tips rambut sihat, tips penjagaan rambut untuk wanita berhijab, rambut berkelemumur
Tips Penjagaan Rambut Untuk Wanita Bertudung Dengan Safi Shayla
Rambut ni umpama mahkota untuk wanita. Tapi  bila tak dijaga dengan rapi mula lah timbul masalah kelemumur. Oleh itu, kali ni kinah nak kongsikan dengan korang beberapa tips penjagaan rambut untuk mereka yang bertudung ataupun berhijab

1. Pilih fabrik tudung yang sesuai - pemilihan fabrik yang sesuai adalah penting bagi kita yang bertudung bagi memudahkan pengaliran udara ke kepala. Boleh je kalau korang nak ikut trend sekarang, tapi janganlah terlalu tebal. Kesian rambut korang tu.

2. Pilih anak tudung yang sesuai - seeloknya korang pilih anak tudung dari fabrik kapas dan tidak terlalu ketat menekup kepala. Kasi can la rambut kita nak bernafas. Pernah sekali tau kinah terpakai anak tudung yang ketat, hmm rasa berat je kepala ni. Sejak dari tu kinah guna anak tudung yang sedikit longgar. Barulah rasa selesa.

3. Elak Pakai Secara Berulang - seeloknya la, tudung dan anak tudung setiap kali nak pakai biarlah dalam keadaan bersih. Jangan lah korang pakai berulang tanpa dicuci. Jaga kebersihan rambut korang tu.

4. Cuci rambut secara berkala - rambut kita ni tak perlu dicuci hari-hari, kalau rambut panjang, payah jugak nak topup syampu setiap bulan hehehe. Biasanya kinah cuci rambut selang sehari atau dua hari macam tu.

5. Keringkan rambut secara semula jadi - lepas mandi tu, keringkan rambut dengan tuala. Jangan rambut tengah basah korang terus pakai tudung. No no no ye. Kalau korang nak cepat guna je hair dryer tapi jangan guna suhu yang tinggi nanti rambut cepat rosak. Oh ye satu lagi jangan amalkan budaya balut rambut dengan tuala. Selalu betul tengok kat tv.

6. Cuci rambut dengan air sejuk - korang nak cuci rambut, jangan sesekali guna air suam, nanti rambut korang jadi kasar, kering dan susah nak diurus. Guna je air sejuk untuk membilas rambut tu. Bila kita guna air sejuk, ianya akan melembutkan kutikel rambut.

7. Rehat sebentar - rehat ni, bukannya merehatkan badan saja tau. Rambut pun kena rehat jugak. Lepas balik shopping ke kerja ke, bukak tudung dan jangan terus mandi. Biarkan dulu kulit kepala kita bernafas dan peluh kering terlebih dahulu.

8. Sikat rambut - sebelum nak mandi tu, sikat rambut dulu supaya nanti bila mandi takde la banyak sangat rambut yang gugur dalam bilik mandi tu.

9. Pilih syampu yang sesuai - sekarang ni dah banyak jenama syampu dan jenis syampu yang sesuai dengan keadaan kulit kepala kita. Pilih je yang sesuai dengan korang.

10. Guna perapi rambut - kinah yakin, ramai yang skip step yang ni. Lepas ni korang rajin-rajin la guna perapi rambut ni. Sapu di bahagian rambut je tau, jangan korang sapu dengan kulit kepala sekali. Nanti berminyak pulak kulit kepala tu.

11. Jangan ikat rambut terlalu ketat - korang yang berambut panjang tu janganlah ikat rambut tu ketat sangat. Bagi ruang rambut korang tu nak bernafas.

12. Trim hujung rambut - kalau ada free, baik korang pergi trim rambut yang bercabang tu. Ala sebulan sekali je.

13. Serum atau pelembap rambut - kalau ada bajet lebih, bolehlah guna serum atau pelembap rambut sebagai tambahan dalam rejim penjagaan rambut ni.

Hah banyak jugak tips yang kinah kongsi dengan korang ni mengenai penjagaan rambut ni. Jangan tak ikut tips ni.


Tips Penjagaan Rambut Untuk Wanita Bertudung Dengan Safi Shayla

Dalam banyak-banyak tips di atas, kinah nak tekankan kat sini mengenai pemilihan syampu yang sesuai dengan keadaan kulit kepala kita sangat penting tau.  Kalau lah kita salah pilih syampu nanti makin melarat pulak masalah rambut awak tu.
Tips rambut sihat, tips penjagaan rambut untuk wanita berhijab, rambut berkelemumur
Tips Penjagaan Rambut Untuk Wanita Bertudung Dengan Safi Shayla
Seperti kinah yang mengalami masalah kelemumur, memerlukan penggunaan syampu khusus untuk kelemumur. Jadi, kinah memilih syampu dari Rangkaian Syampu Safi Shayla - Pakar Rambut Wanita Bertudung iaitu Syampu Anti Kelemumur

Pada sesiapa yang mempunyai masalah yang sama dengan kinah, korang hanya ikut 3 langkah ni saja. InsyaAllah masalah kelemumur korang dapat diatasi.

Langkah 1 - Minyak Rambut Anti Kelemumur

Mungkin ada yang pelik kenapa mesti minyak rambut terlebih dahulu. Haa kalau korang nak tahu ini lah rutin asas kinah sebelum cuci kepala dengan syampu. Korang pernah cuba hair oil sebagai pre-wash
Tips rambut sihat, tips penjagaan rambut untuk wanita berhijab, rambut berkelemumur
Tips Penjagaan Rambut Untuk Wanita Bertudung Dengan Safi Shayla
Mesti tak pernah cuba lagi kan....

Apa kata lepas ni korang cuba hair oil ni sebagai pre-wash, nak guna pun mudah je. Hanya lumurkan minyak pada permukaan kepala hingga hujung rambut, sambil tu urut jugak kulit kepala tu perlahan-lahan dan biarkan beberapa minit. Lepastu baru syampu rambut korang tu. Diingatkan kuantiti syampu bila guna minyak ni kena lebih sikit dari biasa ye.

Kalau korang nak tahu minyak rambut anti kelemumur ni di formulasi dengan Habatus sauda serta minyak Zaiton asli. Mengandungi agen anti-kelemumur dan menthol yang mana ianya  dapat mengurangkan kelemumur, gatal kulit kepala dan kulit kepala berminyak.

Langkah 2 - Syampu Anti Kelemumur

Tips rambut sihat, tips penjagaan rambut untuk wanita berhijab, rambut berkelemumur
Tips Penjagaan Rambut Untuk Wanita Bertudung Dengan Safi Shayla
Dalam banyak-banyak rangkaian syampu Safi Shayla ada jua jenis je yang sesuai dengan keadaan kulit kepala kinah iaitu, syampu itch-control dan syampu anti kelemumur Safi Shayla menjadi pilihan. Buat masa ni kinah guna syampu anti kelemumur untuk mengurangkan masalah kinah ni. Paling kinah tak boleh move on, bau dia wangi dan sejuk je rasa kulit kepala.

Dihasilkan dengan menggunakan Micro Bamboo Charcoal dan Habatus Sauda - Mikro ZPT Complex yang berkesan menghapuskan 99% kulat yang menjadi punca kepada kelemumur dari cucian pertama.

Langkah 3 - Refreshing Scalp Mask 

Tips rambut sihat, tips penjagaan rambut untuk wanita berhijab, rambut berkelemumur
Tips Penjagaan Rambut Untuk Wanita Bertudung Dengan Safi Shayla
Pada kebiasaannya, selepas je syampu dan bilas rambut dengan bersih kinah terus sudah mandi. Tapi selepas diperkenalkan dengan refreshing scalp mask ni, kinah terus jatuh cinta. Kalau korang nak tahu, Safi Shayla Refreshing Scalp Mask merupakan masker penyegar kulit kepala kawalan kelemumur dan juga kegatalan.

Mengandungi Micro Bamboo Charcoal yang dapat menghilangkan minyak serta bau kepam kulit kepala dan rambut. Selain itu, Minyak Organik Habbatus Sauda pula begitu kaya dengan nutrien yang dapat membantu melindungi rambut dan menyuburkan kulit kepala kita. Manakala Menthol pula dapat membantu menyegarkan dan menyamankan kulit kepala kita. 

Oh ye, sebelum terlupa....
Tips rambut sihat, tips penjagaan rambut untuk wanita berhijab, rambut berkelemumur
Jom Kumpul Sekarang
Sekarang tengah ada promosi tau. Beli mana-mana produk Safi Shayla bernilai RM35.00 korang layak dapat Sling Bag We Bare Bear yang comel ni secara PERCUMA. Kinah dah dapatkan kesemua koleksi beg comel ni. Korang bila lagi?

Jom kumpul sekarang
Tips rambut sihat, tips penjagaan rambut untuk wanita berhijab, rambut berkelemumur
Sling Bag We Bare Bears yang comel

Dapatkan segera di pasaraya yang terlibat dengan kempen ni sebelum kehabisan stok.

Untuk Maklumat Lanjut
Website : 
safi.com.my
Facebook 

Wednesday, 13 February 2019

,
3 Tip Atasi Semut Dengan Cara Selamat | Semut merayap dalam rumah tu perkara biasa tapi bila terlalu banyak akan mendatangkan masalah kepada kita. Kinah pun tak terlepas dengan masalah semut ni. Kadang-kadang tu jumpa semut berenang dalam bekas air masak. Aishhh stress rasanya bila ada semut dalam air tu. Nak tak nak kena la buang semua air tu dan isi yang baru kang tak pasal pasal jadi pelupa. Sapa ingat dulu orang-orang tua dulu pernah kata siapa terminum atau termakan semut tu boleh lupa 44 hari kalau 3 ekor berapa hari lupa hahahaah parok la gitu.

3 Tip Atasi Semut Dengan Cara Selamat

3 Tip Atasi Semut Dengan Cara Selamat
3 Tip Atasi Semut Dengan Cara Selamat
Jadi hari ni kinah nak kongsi dengan korang beberapa tip untuk atasi semut dengan cara selamat tanpa sebarang bahan kimia yang boleh menjejaskan kualiti udara sekitar.

Air Serai Wangi
Serai wangi perlu dicampurkan dengan air, kemudian semburkan campuran tadi di tempat laluan semut dan beberapa kawasan lain yang berpotensi semut tu akan lalu. Nak elak semut naik ke meja makan, lap meja makan tu dengan air serai wangi inshaAllah.

Minyak Masak
Macam mustahil je boleh guna minyak masak untuk halau semut. Tak cuba mana tahu kan.. Cuba celup kain yang bersih ke dalam minyak masak, kemudian ikat kain tersebut pada bekas gula keliling kaki meja atau keliling kabinet dapur. Kalau tak mahu ikat dengan kain, boleh juga lumurkan minyak masak di kawasan yang terlibat seperti sapu minyak di kaki meja makan supaya semut tak dapat naik ke meja.

Asam Keping atau Bunga Cengkih
Semut suka sangat dengan benda-benda manis terutamanya gula. Nak elakkan semut masuk ke dalam bekas gula, cuba masukkan beberapa keping asam keping atau beberapa kuntum bunga cengkih ke dalam bekas gula. Jangan risau kerana bau cengkih ataupun asam gelugur tu tidak merubah warna, dan rasa gula tersebut malah gula akan lebih wangi.

Terima kasih kerana membaca 3 Tip Atasi Semut Dengan Cara Selamat

Thursday, 7 February 2019

,
7 Tip Kembalikan Aura Romantis Suami Isteri | Apabila usia sesuatu perkahwinan dah banyak tahun, sedikit sebanyak aura romantis antara suami isteri semakin berkurangan. Hal ini mungkin berlaku disebabkan beberapa faktor seperti peningkatan usia. Hmm siapa kata bila dah tua tak boleh nak romantis macam baru kahwin dulu, boleh tau. Apa kata ikut saja 7 tip untuk kembalikan aura romantis suami isteri yang kinah kongsikan di bawah melalui pembacaan Majalah Keluarga.

7 Tip Kembalikan Aura Romantis Suami Isteri

7 Tip Kembalikan Aura Romantis Suami Isteri

Sama-sama Bantu Membantu
Buat kerja rumah bersama-sama dan saling bantu membantu antara satu sama lain sedikit sebanyak dapat mengembalikan aura romantis seperti masa baru kahwin dahulu. Sebagai contoh, apa kata si suami apabila lepas makan bersama, ambil pinggan yang ada di atas meja dan nyatakan pada si isteri bahawa korang akan membasuh semua pinggan tersebut. Percayalah, apabila si suami ringan tulang membantu isteri akan menerbitkan rasa yang bermakna di hati si isteri. 

Mandi Bersama
Agak-agaknya bila kali terakhir korang mandi bersama? Hmm mesti lupakan bila. Takpe, apa kata lepas ni korang ajak suami atau isteri korang tu mandi bersama kerana apabila suami isteri mandi bersama akan menerbitkan rasa kasih sayang yang luar biasa antara suami isteri. Tak percaya, cubalah nanti.

Serikan Bilik Tidur
Keharmonian hubungan antara suami dan isteri sebenarnya banyak terkesan melalui kamar tidur. Justeru, apa kata selepas ini si isteri perlu memastikan bilik tidur dihias indah dan berada dalam keadaan bersih dan selesa. Jika ada bajet lebih serikan bilik dengan hiasan bunga, aroma terapi serta cadar dan langsir yang menarik  supaya dapat menyuntik lagi mood romantis.

Sentiasa Harum
Selalunya bila nak keluar rumah saja pasti sembur minyak wangi dulu kan, apa kata lepas ni kita tukar habit tu. Pakai minyak wangi ketika di rumah dan kalau boleh biarlah kita sentiasa berbau harum dan selesa untuk didampingi. Bukan si isteri je tau kena harum sentiasa, suami pun perlu jaga personaliti di hadapan isteri barulah hubungan tu terasa bahagia.

Jangan Sakiti Pasangan
Sebaiknya hormatilah pasangan kita dan kalau boleh elakkan daripada menyakiti hati dan perasaan pasangan tu. Kalau ada perkara yang pasangan tidak berapa suka kita lakukannya, apa kata cuba belajar untuk meninggalkannya demi kebahagiaan korang dan juga pasangan.

Makan Di Luar Berdua
Pernah juga kinah terbaca satu perkongsian tak ingat la siapa, tapi dia kata betapa pentingnya untuk renew cinta. Ehh bukan lesen saja kena renew ye, cinta pun sama. Haaa apa kata sekali sekala korang ajak pasangan makan di luar tanpa kehadiran anak-anak, kalau anak dah besar bolehlah ditinggalkan, tapi kalau anak masih kecil lagi mungkin boleh mintak tolong kepada pengasuh untuk jaganya sebentar. Bila makan berdua sekali sekala ni seronok pulak sambil mengenang kembali zaman cintan cintun dulu.

Telefon dan Mesej
Kalau dulu tahun 80 an dan 90 an, orang guna telefon awam je kalau nak call yang tersayang. Tapi tu zaman dulu la, zaman takde handphone lagi. Sekarang ni dah moden, semuanya dah canggih. Jadi manfaatkan lah handphone yang ada tu dengan telefon pasangan tu bagitau betapa korang sayang padanya takpun mesej je bagitau padanya tentang perasaan tu. Cubalah tips ni manalah tahu dengan cara ni akan menyuburkan lagi cinta dan sayang pada pasangan.


Sunday, 9 December 2018

,
Perasan tak dalam rumahtangga ada ketika serba tak kena, kadang rasa nak marah tak tentu pasal, kerap prasangka buruk pada pasangan, isu kecil pun boleh jadi isu besar.Tengok muka pasangan pun rasa meluat, tapi dalam hati rasa sayang dan bila berjauhan rasa rindu! Hah, bila keadaan ini berlaku, salah satunya adalah berpunca daripada jin/syaitan penghasut yang bernama “Dasim”.
6 TIP ELAKKAN HASUTAN DASIM
Siapa Tu “Dasim"
1.Dasim adalah iblis yang tak suka suami isteri & keluarga aman dan bahagia. Dasim ini tugasnya adalah menyebarkan sifat emosi yang keterlaluan, mudah marah dan permusuhan pada suami isteri.

2.Selalunya kes rumahtangga Dasim akan cuba meruntuhkan institusi kekeluargaan. Dasim akan cuba mengapi-apikan lagi suami isteri sampai bermusuhan dan buat suami isteri rasa tak sefahaman tanpa sebab!

3.Si Dasim ni, kerja dia suka buat pasangan terasa hati, dia akan buat orang tu takkan diam diri, bila terasa hati sikit je terus akan berperang mulut, keluarkan kata-kata yang menyakitkan hati tanpa berfikir secara waras. Kesannya rumah tangga yang dibina tu akan jadi suram, tawar dan ianya akan tak tenteram.

4.Dasim suka menghasut terutama pada wanita yang datang bulan, baru lepas bersalin atau sedang mengandung, yang sering alami emosi tidak menentu.

5. Dasim ni terlalu jahat hingga dia akan buat kita sanggup lakukan apa sahaja untuk puaskan hati kita yang marah, sampai rumah tangga kita hancur lebur tanpa sebab.
6 TIP ELAKKAN HASUTAN DASIM
Pergaduhan dan perselisihan didalam rumahtangga memang hasutan dan kerja syaitan, namun kita suami isteri juga perlu kuat dengan mendekatkan diri pada Allah, buat perkara-perkara baik yang mana boleh menjernihkan kembali rumah tangga. Jangan mudah terpedaya dan terperangkap dengan hasutan ini.

6 TIP ELAKKAN HASUTAN DASIM

1. Bila tengah marah pada pasangan MENGUCAP DAN BERISTIFAR banyak-banyak, tarik nafas dan cari tempat yang menenangkan dalam rumah. Marah bagaikan api, redakan ia dengan air, mengambil wuduk dan tunaikan solat sunat dua rakaat.

2. Bila salah faham cepat-cepat MOHON MAAF pada pasangan dan jangan tunggu lama-lama. Ia akan menghilangkan prasangka dan rasa marah dalan diri.

3. Amalkan makan dan solat jemaah bersama-sama, BACA DOA SAMA- SAMA.

4. Ramai tak sedar benda ni. Bilik kosong yang dibiar lama, tambah-tambah yang ada katil & selimut akan buatkan iblis menumpang dalam selimut. Sebab tu Rasullah juga pernah berpesan “ketuk/libas” selimut bantal sebelum naik atas katil/tempat tidur & kerapkan juga solat & berzikir di dalam bilik-bilik yang tak berpenghuni tu. Buka pintu.. biar bila azan/ zikir/ mengaji Quran pun suara kita boleh didengar sampai ke bilik bilik kosong tu.

5. Jangan lupa memberi salam setiap kali masuk ke rumah, walaupun tiada orang didalam rumah.Rumah yang tidak diberikan salam, memudahkan ‘Dasim’ melakukan kerja dan hasutannya didalam rumahtangga.

6. Kerap baca yassin dalam rumah, bacalah setiap malam jumaat dan kalau nak lagi baik BACA AL-QURAN. Kalau suami tak sempat, isteri buat, kalau dua-dua tak sempat, galakkan anak-anak buat, kalau memang semua tak sempat, pasang MP3 pun ok. Biar ayat-ayat suci berkumandang dalam rumah kita!

Iblis dan syaitan laknatullah ni tak akan tenang selagi rumahtangga yang dibina tu hancur! Dari hari pertama kita nikah sahaja dia sudah menangis terpekek lolong! kalau kita bercerai-berai dia akan berpesta gembira!

Selamatkanlah rumahtangga kita, semoga dijauhkan daripada godaan syaitan dan iblis. Moga rumahtangga yang dibina berkekalan hingga ke Jannah! Amin.

Sumber: Tidak Diketahui. Peroleh dari Whatsapp Group

Sunday, 25 November 2018

,
Tengah Bersedih? Amalkan Tips Ni | Biasalah hidup ni tak selalunya ceria, kadang-kadang ada suka, kadang-kadang berduka. Kita tak boleh biarkan diri tu sedih atau kecewa berpanjangan, tak elok untuk kesihatan diri korang tu. Apabila ada perasaan seperti tu, kita sepatutnya bijak mengatasi perasaan negatif itu daripada berlanjutan. Jika masalah seperti ni masih berlarutan, mungkin akan memberi kesan lebih buruk kepada diri korang tu. Guys, life must be go on. Cerita yang lepas usah dikenang lagi.

Tengah Bersedih? Amalkan Tips Ni 

Tengah Bersedih? Amalkan Tips Ni, bersedih
No sedih-sedih ok. Ni kinah nak kongsi tips dengan korang bila korang bersedih.

1. Latih Minda Lupakan Kenangan Pahit
Perasaan sedih dan kecewa biasanya dikaitkan apabila kita sentiasa teringat kembali kenangan silam yang pahit ataupun yang menyedihkan. Kisah yang lalu, biarkan ia berlalu dan jangan dikenang. Iye kinah tahu, bukannya mudah nak lupakan semua tu. Semuanya ambik masa nak lupakan semua tu. Tapi kalau korang masih teringat-ingat semua kisah lalu siapa yang sakit hati? Bukan ke Kita kan. Orang tu pulak tengah bergembira. Korang kena tekad untuk lupakan semua perkara yang berlalu dan perlu fokus untuk masa depan. 

2. Buang Sikap Risau
Perasaan risau ni yang buatkan kita rasa tak tentu arah dan sedih. Korang kena buang jauh-jauh sikap tu kerana ia memberi kesan buruk pada kesihatan dari segi fizikal dan mental. Cuba belajar untuk bertenang dan latih diri mengawal emosi.

3. Belajar Bersyukur
Apa yang kita ada, kita kena bersyukur. Ucapkan syukur tu dengan hati yang ikhlas. Mungkin dengan cara ni akan membantu korang untuk lebih menghargai. Biarlah ucapan syukur tu meresap ke dalam diri dan menjadikannya satu kebiasaan.

4. Belajar Jadi Pemaaf
Bila kita belajar memaafkan orang yang pernah buat salah dengan kita, kita akan dapat membersihkan hati daripada perasaan dan emosi yang negatif. Rasa kecewa kita akan bertambah apabila kita tidak dapat memaafkan kesalahan diri dan juga orang lain. Kita perlu terima hakikat bahawasanya, tidak ada insan yang sempurna di dunia ni. Jadi, cuba belajar memaafkan dan kembalikan ketenangan dalam diri.

5. Senyum dan Ketawa
Senyum dan ketawa ni merupakan pengubat hati yang duka lara. Cuba hiburkan hati korang dengan melakukan aktiviti-aktiviti yang dapat melupakan kesedihan korang tu seperti peegi bercuti dengan kawan-kawan dan korang juga perlu berada bersama dengan mereka yang sentiasa positif dan bukannya menambahkan tekanan yang sedia ada.

6. Bina Minda Positif
Ada ketika memang ada perkara yang tak mungkin boleh kita elakkan dan mungkin perkara tu membuatkan kita lebih sedih dan kecewa. Namun, korang cuba alihkan perasaan negatif tu dan cuba fikirkan yang baik-baik saja.

7. Cekalkan Hati
Semua perkara memerlukan kesabaran dan kecekalan hati yang teguh. Oleh itu, bentuk jiwa korang supaya mempunyai kesabaran yang tinggi dan dapat mengawal emosi serta menerima dengan redha. Ada kalanya dugaan yang dihadapi adalah untuk menguatkan lagi semangat dan menjadikan diri kita lebih matang untuk menempuh hari-hari yang mendatang.

Saturday, 24 February 2018

,
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines | Korang tengah plan nak pergi bercuti ke tu? Dah decide nak pergi mana cuti nanti? Dah decide nak pergi mana mesti salah satu dalam plan nak pergi dengan apa nanti ye dak. Apa kata cuti kali ni korang naik flight je, tak payah nak drive jauh-jauh tu pun kalau plan bercuti dalam negara la. Haaa siapa dalam kalangan korang yang pernah naik flight Air Asia Airlines?? Selesa kan! Dah la harga yang ditawarkan sangat berbaloi, tempat duduknya pulak selesa, makanan pun sedap, layanan yang diberikan pun sangat tip top! Memang puas hati la kalau terbang bersama Air Asia Airlines ni! Korang tak kan rugi apa-apa langsung ok. Korang akan rugi teruk kalau korang tak cuba menggunakan servis dari Air Asia ni! Rugi ooo. Tentang harganya pulak korang tak payahla risau! Apa yang penting korang rasai Penerbangan Selesa Bersama Air Aisa Airlines.

Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines

Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines

Kalau korang nak tiket Air Asia pada harga yang terendah, apa kata korang booking melalui website ataupun apps daripada traveloka. Kinah takkan tipu korang, kinah pun dah pernah booking tiket flight dengan menggunakan traveloka ni untuk member kinah ok dan ternyata harga yang ditawarkan sangat tak masuk akal!. Korang ingat senang ke nak dapat harga tiket yang murah macam tu?.. susah tau! Harga yang ditawarkan bermula dari RM8+ dan ke atas dan harga ni ikut destinasi mana yang korang nak pergi ye. Sekarang, kinah nak cerita kenapa korang perlu menggunakan servis penerbangan dari Air Asia Airlines ni. Banyak faedah dan keistimewaan yang korang akan dapat sebenarnya.

Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Untuk booking tiket pada harga yang lebih rendah ni korang boleh la booking di traveloka yer. Macam kinah dah mention tadi, korang boleh guna apps ataupun website untuk buat tempahan. Once dah keluar paparan Air Asia ni, korang boleh la start pilih destinasi, tarikh, bilangan penumpang dan class seat yang korang nak duduk. 
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Senang jer la tak susah mana pun kan. Kalau korang tak faham macam mana cara nak booking korang boleh scroll ke bawah dan korang akan nampak tiga pilihan tutorial yang traveloka akan tunjukkan kat korang iatu How to Book, How to Pay dan Air Asia E-ticket. Korang baca jer and make sure fahamkan dulu yer sebelum tempah tiket.
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Selain itu, dalam page yang sama juga terdapat paparan payment partners yang boleh korang gunakan untuk membuat pembayaran tiket tu nanti. Semak dulu sama ada bank yang korang nak guna ada atau tak dalam senarai tu. Nanti dah buat semua langkah sekali bank yang korang nak guna untuk buat pembayaran tu tak ada dah buang masa kat situ pulak. Bagi penumpang yang first time nak naik flight Air Asia, korang juga boleh buat survey antara class seat yang ada dalam Air Asia ni. 
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Sama seperti penerbangan yang lain, Air Asia juga mempunyai class seat Economy, Business, First class dan Premium economy. Ha yang paling penting semasa nak naik flight ni beg yang korang bawa tu mestilah kena timbang dulu ye. So, kalau korang nak tahu berat yang dibenarkan secara free of charge untuk bawa ke dalam pesawat korang boleh klik policies kemudian klik Air Asia Bag Allowance link yang warna biru tu then nanti korang akan nampak senarai berat bag yang dibenarkan sama ada penerbangan domestic mahupun international.
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Penerbangan Selesa Bersama Air Asia Airlines
Bagi korang yang pertama kali nak naik flight tu, mesti korang tak pernah tau kan check in time untuk setiap penerbangan. Air Asia pun ada tau jadual check in time untuk rujukan para penumpang. Korang klik je di policies then klik link Air Asia check in policy. Kat situ korang akan nampak table check in time recommended dimana untuk penerbangan domestic korang kena check in 2 jam sebelum penerbangan, manakala untuk penerbangan international korang kena check in 3 jam sebelum penerbangan. Ini sangat penting ya! Please take note sebab pernah terjadi penumpang tertinggal flight sebab check in lambat. So, rancanglah perjalanan korang dengan baik okay! Supaya korang punya percutian berjalan dengan lancar.
So, itulah antara serba sedikit yang kinah nak kongsi dengan korang tentang Air Asia Airlines ni. Haa apa yang korang tunggu lagi! Book airaisia airlines sekarang untuk dapatkan harga yang terendah through website ataupun apps traveloka! Selamat Bercuti!!!!!

Friday, 16 February 2018

,
Cari Masa Berkualiti Dengan Bercuti | Selamat bercuti kepada semua. Disebabkan cuti pada tahun ni boleh dikatakan agak banyak, cuba rancang cuti korang tu supaya cuti tu dapat digunakan dengan sebaiknya. Bagi ibu bapa yang berkerjaya dan susah dapat cuti terutamanya ketika musim cuti sekolah perlulah bijak untuk menguruskan masa dan mempunyai perancangan yang kreatif supaya dapat memanfaatkan waktu bercuti bersama keluarga. 

Cari Masa Berkualiti Dengan BercutiCari Masa Berkualiti Dengan Bercuti

BEKERJA SAMBIL BERCUTI
Apabila perlu keluar bandar atas urusan kerja, apa kata korang cuba ambil peluang ni untuk bawa pasangan dan anak-anak bersama. Waktu kerja cuba lakukan dengan sebaiknya. Apabila diluar waktu kerja, pada masa inilah korang dapat habiskan masa  bersama keluarga dan menikmati keindahan tempat yang dikunjungi dengan melawat tempat-tempat menarik di situ. 

BERCUTI SAMBIL BEKERJA
Bolehkan bekerja tanpa perlu datang ke pejabat? Jika boleh, korang cuba manfaatkan kemajuan teknologi yang semakin berkembang pesat ini dengan cara bekerja secara dalam talian (online). Dengan cara ini, korang boleh bekerja di siang hari dan menikmati baki hari bersama keluarga walau di mana korang berada.

BERCUTI DENGAN PERCUTIAN PANJANG
Sebagai pekerja, kita semua memiliki tempoh cuti tahunan yang diperuntukkan setiap tahun. Namun begitu, tidak ramai yang mengambil cuti dalam tempoh yang panjang sekali gus. Jika korang tidak ada banyak masa terluang bersama keluarga, apa kata cuti korang yang banyak tu korang habiskan masa berkualiti bersama keluarga. Mesti anak-anak korang happy.

BERCUTI SEBELUM MEMULAKAN TUGAS DI TEMPAT BARU
Tahniah korang dapat kerja baru. Semestinya lebih bersemangat untuk tempat baru ni. Tapi sebelum korang mulakan kerja ditempat baru, kebiasaanya notis berhenti perlu dihantar atau berkuat kuasa sebulan selepas notis dihantar. Apa kata korang manfaatkan cuti tahunan berbaki di syarikat lama untuk pergi bercuti. Jadi, dalam tempoh percutian tu, rancanglah percutian dengan sebaiknya mana la tahu di tempat baharu tu nanti susah nak dapat cuti.

BERCUTI DALAM MASA YANG LAMA
Selain cuti tahunan yang diperuntukkan, ada sesetengah syarikat yang memperuntukkan cuti khusus untuk pekerjanya. Cuti khusus atau khas itu boleh diambil jika pegawai itu bekerja selama beberapa tahun di syarikat tersebut. Oleh itu, rancang percutian bersama keluarga. Sebelum anak-anak beranjak dewasa, ambillah kesempatan yang ada ni untuk bercuti bersama anak korang. Ciptakan momen yang terindah bersama keluarga.

Sumber: Harian Metro


BACA DISINI : Disiniland Agrofarm Resort Di Batu Kurau

Wednesday, 14 February 2018

,
Potongan Jeans Untuk Mereka Tubuh Berisi |Fesyen sekarang ni pelbagai terutamanya seluar jeans. Seluar jeans sering kali menjadi pilihan untuk mereka yang ingin tampil dengan gaya yang lebih kasual. Teksturnya yang lebih tebal dan permukaan bahan dasarnya yang ketat menyebabkan mereka yang bersaiz 'comel' berasa kurang yakin untuk mengenakannya. Namun begitu, dengan perkembangan dunia fesyen pada masa kini, perasaan kurang yakin itu dapat diatasi. Kali ni kinah nak kongsi dengan semua pembaca mengenai Potongan Jeans Untuk Mereka Tubuh Berisi

Potongan Jeans Untuk Mereka Tubuh BerisiPotongan Jeans Untuk Mereka Tubuh Berisi

OVERSIZED JEANS
Kalau korang nak tahu, fesyen jeans ini telah wujud sejak tahun 90 an lagi. Jadi tak salah pun kalau kita nak guna jeans oversized ni, nampak masih relevan lagi oversized jeans ni kerana potongannya lebih ringkas dan lekuk-lekuk tubuh badan kita tak ada la nampak sangat. Jadi, kita akan rasa lebih selesa mengenakannya.

MOM JEANS
Jeans jenis Mom ni kalau korang nak tahu longgar dibahagian pinggang. Jadi sesuai sangatlah mom jeans ni untuk wanita yang tubuh berisi. Mom jeans ni boleh dikatakan hampir sama dengan model high waist jeans tapi dari segi potongan pula, wanita yang tubuh berisi lebih sesuai mengenakan moms jeans kerana potongannya lebih baggy dan kelihatan lebih vintaj.

BLACK JEANS
Semua orang tahu warna mempengaruhi bentuk badan kita. Jadi warna yang sesuai untuk bentuk tubuh badan yang berisi sudah tentunya warna hitam. Warna hitam mampu memberikan ilusi kelihatan langsing pada tubuh si pemakai. Jadi, warna yang lebih gelap akan memberikan kesan pada bentuk kaki dan akan kelihatan lebih kecil. Dengan warna hitam juga, kita mudah nak suai padan dengan pelbagai jenis baju.

STRAIGHT CUT JEANS
Jeans potongan straight cut sangat sesuai dengan tubuh wanita yang berisi kerana potongannya lebih lurus dan rata. Potongan yang lebih lurus mampu melindungi bentuk kaki dan lekuk-lekuk kita yang besar akan kurang jelas kelihatan. Nak nampak lebih style bolehlah dipadankan dengan corp blazer ataupun layer shirt. Terpulanglah bagaimana kita nak gayakannya.

MID-RISE JEANS
Jeans yang sesuai dengan wanita tubuh berisi ialah yang tidak terlalu high waist dan tidak low-rise. Potongan jeans Mid-Rise adalah pilihan yang tepat. Jeans jenis ini begitu sesuai dikenakan kerana lingkaran pinggangnya lebih besar  dengan potongan di bahagian pinggul lebih besar untuk memberi keselesaan kepada si pemakai.

Sumber: Sinar Harian 

Thursday, 4 January 2018

,
Tip Nampak Cantik Tanpa Bersolek| Dah lumrah, wanita dan kecantikan berpisah tiada. Definisi cantik bagi seorang wanita ialah nak kelihatan menarik dan bergaya namun itu semua memerlukan belanja yang tinggi. Mana taknya setiap bulan perlu ada peruntukkan untuk buat facial di pusat kecantikan malah ada yang sanggup berhabis ribuan ringgit semata-mata untuk cantik. Korang tak payah la nak berhabis duit bagai untuk cantik, sebab ada caranya nak cantik tanpa memerlukan kos yang tinggi. Nak tahu caranya baca dulu Tip Nampak Cantik Tanpa Bersolek yang kinah nak kongsikan ni.

Tip Nampak Cantik Tanpa Bersolek


Tip Nampak Cantik Tanpa Bersolek
Tip Nampak Cantik Tanpa Bersolek
Tinted Moisturiser Dengan SPF
Setiap kali nak keluar rumah, jangan lupa guna tinted moisturiser berbandinding bedak asas. Kenapa? Kalau nak tahu tinted moisturiser bertindak melindungi wajah kita daripada sinaran matahari yang terik di samping dapat membantu untuk mengimbangi warna kulit dan melembapkan kulit wajah. Lepasni amalkan ye.

Secawan Vitamin C Yang Panas
Apa tu? Ha, kita sebenarnya digalakkan untuk minum secawan air panas yang dicampur dengan lemon. Tapi mengapa? Bila kita minum secawan air lemon, ia akan memotong jumlah radikal bebas yang masuk ke dalam tubuh badan kita. Hal ini secara tidak langsung dapat membuatkan kulit wajah kita kekal segar, sihat dan berseri.

Guna Penyegar Wajah Bebas Alkohol
Kebiasaannya, kita akan guna penyegar wajah setelah selesai mencuci muka. Seeloknya gunakan penyegar wajah yang bebas alkohol supaya dapat memberi kesan yang baik kepada tona kulit kita di samping dapat membuang sisa-sia mekap kita pada waktu pagi.

Skrub Wajah Dua Kali Seminggu
Jangan malas untuk menggunakan skrub wajah. Mencuci sahaja sebenarnya tidak cukup. Hal ini kerana masih terdapat sel-sel kulit mati yang terdapat diwajah kita dan hanya dapat disingkirkan melalui penggunaan skrub wajah. Gosok dengan lembut skrub pada wajah lebih kurang satu minit sebelum dibilas dengan air dan lap sehingga kering.

Elak Sentuh Wajah
Tabiat gemar memegang wajah ketika menonton televisyen, sambil berbaring di atas sofa dan sebagaunya perlu dihentikan segera. Hentikan memegang wajah tanpa sebarang sebab. Jika ada jerawat jangan picit ini kerana akan menyebarkan baketria pada wajah kita. Kinah pernah kongsikan artikel Jangan Usik Wajah Sendiri

Monday, 1 January 2018

,
Tanda Nanas Dah Masak | Nanas merupakan buah tropika yang disukai ramai. Rasanya yang masam manis dan banyak air. Nanas ni kalau buat gulai pajeri dan masak lomak pergh sedapnya wehh. Oh ye perkara ni biasa sangat bila beli nanas. Bila beli ada je yang tak kena. Buah tak masak lagi la, buah dah masak sangat, dah busuk ehh macam-macam lagi la. Harap lepas baca tip Tanda Nanas Dah Masak ni takda la silap beli nanas lagi ye.
Tanda Nanas Dah Masak
Lihat Daunnya
Perkara pertama perhatikan warna daunnya, kalau daunnya warna hijau gelap dan segar tandanya nanas tu dah masak. Kalau daun hijaunya mudah dicabut itu tandanya buah tu ranum. Elakkan beli nanas apabila daunnya bernoda bintik hitam ataupun coklat.

Sentuh Buahnya
Bila kita sentuh buahnya, buahnya tak lembik bila ditekan itu tandanya buah tu elok. Cuba perhatikan bahagian atas 'mahkota'  nanas tu, jika ada kecacatan jangan beli dan jangan lupa buat perbandingan berat dan ukuran dengan nanas yang lain. Semakin berat nanas, makin banyak la air nanas. 

Cium Aroma
Cium aroma dari bahagian bawah ye. Bila cium, akan timbul aroma yang segar, manis dan harum. Ingat ye tak semua kulit nanas berkulit hijau tu mentah tau ianya bergantung pada jenisnya juga. Sebenarnya cium aroma ni lebih baik berbanding yang lain. Jika ada bau yang tak menyenangkan atau fermentasi dan muncul lalat di sekitar buah nanas lupakan je niat nak beli tu.

Perhatikan Mata Pada Kulit Nanas
Perhatikan betul-betul mata pada kulit nanas tu, jika nanas yang elok masak mata pada kulit tu bentuknya membulat, ukurannya pula hampir sama dan tidak menonjol. Nanas yang mentah pulak, bentuk matanya kelihatan lonjong, menonjol dan berduri kecil.

Teliti Bahagian Bawah Nanas
Nanas yang sedang elok masak jika kita teliti di bahagian bawahnya kelihatan bentuknya membulat dan penuh. Nanas yang mentah pulak, bahagian bawahnya kelihatan lonjong dan berwarna hijau tua. Jangan beli nanas kulitnya berkedut dan coklat kemerahan itu tandanya buah nanas dah mula busuk.

Tags
Nanas dah masak, tanda nanas masak, tanda nanas dah masak

Friday, 24 November 2017

,
Idea Dekorasi  Ruang Tamu| Setiap orang mengimpikan rumah yang cantik dan tersusun rapi. Namun begitu, untuk merealisasikan impian tersebut memerlukan modal yang banyak untuk mengupah mereka yang lebih arif dan profesional dalam bidang ini. Tak salah jika kita cuba hiasnya sendiri mengikut kreativiti kita dan bajet yang kita ada. Lagipun, bahan rujukan dah semakin mudah dan boleh didapati di internet. Di bawah kinah kongsi design untuk ruang tamu. Semoga idea dekorasi ruang tamu ni dapat membantu korang untuk menghias ruang tamu.

Idea Dekorasi  Ruang Tamu

Idea Dekorasi  Ruang Tamu
Idea Dekorasi  Ruang Tamu

Idea Dekorasi  Ruang Tamu
Idea Dekorasi  Ruang Tamu

Idea Dekorasi  Ruang Tamu
Idea Dekorasi  Ruang Tamu

Idea Dekorasi  Ruang Tamu
Idea Dekorasi  Ruang Tamu

Idea Dekorasi  Ruang Tamu

Idea Dekorasi  Ruang Tamu


Wednesday, 16 August 2017

,
Formula Kurus Teknik Malas, Bagaimana Budak Gemuk Hilang 20Kg Dalam Masa 5 Bulan| Seluar dah semakin ketat, baju pulak dah sendat. Argh stressnya bila jadi macam ni. Dah macam-macam cara mencuba menguruskan badan tapi satu pun tak menjadi. Nak tak nak kena juga cari jalan penyelesaian. Sampai bila nak berterusan macam ni kan. Ok lah kinah nak kongsi sesuatu untuk korang semua. Khusus untuk korang yang tengah mencari Formula Kurus Teknik Malas, Bagaimana Budak Gemuk Hilang 20Kg Dalam Masa 5 Bulan
Kalau korang nak tahu, teknik ini sangat berkesan jika kita disiplin dan konsisten. Lagipun tidak semua orang tahu cara diet pemakanan seimbang yang sebenar, cara senaman yang betul, kekerapan dan teknik senaman yang betul. Jika kita amalkan Formula Kurus Teknik Malas, Bagaimana Budak Gemuk Hilang 20Kg Dalam Masa 5 Bulan ini Dengan Izin Allah S.W.T, kita akan dapat bentuk badan yang diimpikan malah semakin sihat dan bertenaga. Haa siapa yang tak nak kan.

Jadi, untuk itu kita semua 'wajib' memiliki panduan ini. Bukan sahaja untuk kegunaan kita, malah boleh digunakan untuk kelurga. Jika korang tak nak masalah seperti cepat letih, akan gemuk semula, mudah tercedera jika tidak mengamalkan senaman yang betul, perut buncit walaupun kurus, dan ditimpa penyakit yang serius

Kalau tak nak dapatkan masalah seperti di atas tu, kinah nak kongsikan satu ebook yang dapat membantu masalah korang tu. Berminat ke dengan <<< Formula Kurus Teknik Malas, Bagaimana Budak Gemuk Hilang 20Kg Dalam Masa 5 Bulan

Antara keistimewaan ebook ini ialah
  1. Cara pengiraan kalori turut diajar
  2. Bagaimana mendapatkan kadar metabolisme yang lebih pantas
  3. Teknik membakar lemak dengan cepat
  4. Formula senaman yang betul.
Untuk pengetahuan semua, 7 bonus hebat ditawarkan jika korang memiliki ebook >>Formula Kurus Teknik Malas, Bagaimana Budak Gemuk Hilang 20Kg Dalam Masa 5 Bulan. Antaranya ialah:
  • Bonus 1 - Rahsia Amalan Untuk Kekal Cantik & Sihat Dalam Islam
  • Bonus 2 - Pelan 14 Hari Turunkan Berat Sebanyak 2KG
  • Bonus 3 - Pelan Mudah & Teknik Cepat Bakar Lemak
  • 3 Video - Formula Bakar Lemak
  • Special Bonus - Fb Group Sokongan
Harga bagi ebook Formula Kurus Teknik Malas, Bagaimana Budak Gemuk Hilang 20Kg Dalam Masa 5 Bulan << RM47.00 untuk memiliki pelbagai keistimewaan, bonus beserta sokongan.

Tuesday, 27 June 2017

,
Hari ni kinah nak berkongsi sedikit tips. Tips kali ni cara untuk menghilangkan kesan hangit pada permukaan periuk. Biasalah kekadang bila ter over cook hangitlah jadinya. Jadi bila nak mencucinya cukup payah dan memerlukan tenaga lebih untuk menyental. 
Nampak tu, kesan hangitnya sangat tebal. Untuk menghilangkan kesan hangit tu sangat mudah. Bahannya ada je kat dapur. Nak tau apa bahannya?
Baking Soda atau pun serbuk penaik. Caranya isi air dalam periuk tersebut. Kemudian masukkan satu sudu baking soda tadi (kinah tak guna satu sudu pun, tuang je) kemudian biarkan beberapa jam dan barulah boleh sental. 

Lihatlah hasilnya berkilat tu. Jadi pasni tak payah le bersusah payah nak menyental sekuat hati ke, mintak tolong abang sado ke haha.

Selamat mencuba ye

Tuesday, 20 June 2017

,

Ha selalunya korang buat yang mana satu? No 1,2,3? Tak semua orang tahu cara yang betul untuk cairkan coklat masakan ni. Ni kinah kongsikan cara yang betul untuk cairkan coklat masakan. 

Cara yang betul mestilah menggunakan air yang mendidih dan api telah ditutup. Itu cara yang betul. Ha dah tau kan cara yang betul, pasni boleh guna cara ni saja tau.

Sunday, 16 April 2017

,

Ketumbar adalah herba yang banyak digunakan dalam masakan tak kiralah sama ada dalam bentuk daun ataupun biji. Nama saintifik bagi ketumbar ialah Coriandrum Sativum L. Haa siapa yang tak tahu tu sila take noted ye. Herba ini seakan sama dengan daun parsli cuma yang membezakan keduanya ialah bau.


Sebenarnya daun ketumbar boleh dimakan begitu sahaja. Bijinya pula biasanya digunakan sebagai rempah dalam masakan India, Asia dan Mediterranean. Biji ketumbar apabila dihancurkan akan berasa masam kerana ia mengandungi pinene dan terpenes linalool. Herba ini mengandungi sumber terbaik mangan,besi, magnesium dan juga serat pemakanan.

Daun ketumbar sebenarnya kaya dengan vitamin C, vitamin K dan protein. Selain itu, daun ketumbar juga mengandungi sejumlah kecil fosforus, tiamina, kalium, kalsium, karotena dan niasin. Berikut adalah kebaikan daun ketumbar.
  1. Dapat mengurangkan bengkak
  2. Melegakan penyakit kulit
  3. Merendahkan kolestrol
  4. Melegakakan cirit-birit
  5. Mencegah loya
  6. Pembuka selera
  7. Mengurangkan tekanan darah
  8. Mengurangkan nafas berbau
  9. Kurangkan alahan
  10. Kurangkan sakit akibat haid
  11. Melindungi daripada jangkitan saluran kencing
  12. Merendahkan tahap gula dalam darah
Sumber: Mingguan Wanita
,

Bila cakap pasai kerja semua orang mengeluh. Stress dengan kerja yang tak pernah habis. Dah la stress dengan kerja yang menimbun ditambah pula dengan perangai bos yang tak berapa best asyik nak mengarah je mentang-mentang la bos. Rakan sekerja pulak ada yang tak nak bagi kerjasama macam manala tak stress.

Setiap bos mempunyai sifat yang berbeza. Ada bos yang baik hati, sering menjaga kebajikan pekerjanya tapi ada juga bos yang memandang rendah akan kebolehan pekerjanya sehingga ada je yang tak kena di matanya. Oleh sebab itu, ada yang makan hati. Dalam sedar tak sedar sebenarnya bos kita tak suka kita. Nak tau apa punca bos jadi macam tu.

Komunikasi tak sehala
Kita tak pernah tahu isi hati orang lain. Begitu juga dengan bos kita. Mungkin apa yang dilakukan oleh bos adalah yang terbaik bagi pandangannya tambahan pula kurangnya komunikasi antara bos dan anda sehingga berlakunya ketidaksefahaman antara anda dan bos anda. Apabila perkara sedemikian berlaku, cuba cari penyelesaian bagi masalah ini supaya tidak berlarutan sehingga memberi kesan kepada pekerjaan anda. Jangan sesekali mengelakkan diri daripada berjumpa atau menjauhkan diri daripada bos anda kerana ini akan merumitkan lagi keadaan dan masalah tak akan selesai.

Fahami keutamaan
Bos bukan sahaja perlu memberi keutamaan kepada kita sahaja malah bos juga perlu beri perhatian kepada perkara yang lain. Tidak semestinya apabila bos kurang memberi perhatian kepada anda bermakna bos tidak suka. Mungkin pada pemahamannya anda telah melakukan kerja dengan bagus dan tidak perlu dipantau dengan lebih kerap. Berfikir secara positif dan fokuskan kepada tugas anda.

Asyik Mencari Kesalahan
Ada je yang tak kena dipandangan matanya. Buat itu salah, buat ini pun salah. Semuanya salah. Jika situasi ini sentiasa berterusan memang pening kepala. Apabila perkara ini terjadi cuba bersemuka dengan bos anda untuk mencari jalan penyelesaian elakkan pertengkaran sebaliknya minta pendapat ataupun pandangan untuk perbaiki kesilapan diri.

Tiada penghargaan
Apabila kerja yang kita buat tidak mendapat penghargaan daripada bos memang semangat akan down. Janganlah berterusan begitu. Anggap sahaja rezeki anda belum tiba. Janganlah mudah putus asa. Seharusnya kita perlu lebihkan usaha supaya apa yang kita inginkan akan tercapai.